Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valtava ahdistus taas kun tuntuu että melkein pakotetaan työpajalle

Vierailija
14.10.2020 |

Se on tai pitäisi olla vapaaehtoista mutta ahdistaa tosi paljon kun soitellaan ja tää esittelijä puhui jo siitä että koska aloitan.
Mun piti itse suunnitella loppuvuotta ja nyt tää meneekin niin että joku muu suunnittelee.
En kestä ahdistusta.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene leikkimään kuten muutkin 4 vuotiaan tasolla olevat.

Terveet ihmiset ottavat itse vastuun toimeentulostaan.

Itse otan vastuun toimeentulostani siten, että täytän toimeentulotukihakemuksen ja lähetän Kelalle, joka antaa sitten palkan siitä. Sinunkaltaiset luuserit joutuvat raatamaan sen eteen, että me älykkäämmät voimme keskittyä työntekoa tärkeämpiin asioihin

Vierailija
22/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painostus on eri asia kuin pakotus. Sinua ap on painostettu sinne, mutta pakottaa eivät voi, koska laki ei anna mahdollisuutta pakottaa työpajalle.

Eli siis se mitä sinun pitää tehdä on, että et välitä siitä painostamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpajalle osoitetaan ainoastaan ne henkilöt, jotka eivät suostu esittämään jotain vaihtoehtoa sen tilalle. Itse olen ollut työttömänä yli 20 vuotta ja muutaman kerran minut on kutsuttu aktivointipalaveriin. Siellä on sitten aina todettu, että minun paikkani ei ole työpaja, koska elämänhallintani on kunnossa. Ikäni vuoksi minua ei ole enää patisteltu sen enempää töihin kuin opiskelemaankaan. Tässä odotellaan eläkepäiviä ihan rauhassa.

Vierailija
24/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpajalle osoitetaan ainoastaan ne henkilöt, jotka eivät suostu esittämään jotain vaihtoehtoa sen tilalle. Itse olen ollut työttömänä yli 20 vuotta ja muutaman kerran minut on kutsuttu aktivointipalaveriin. Siellä on sitten aina todettu, että minun paikkani ei ole työpaja, koska elämänhallintani on kunnossa. Ikäni vuoksi minua ei ole enää patisteltu sen enempää töihin kuin opiskelemaankaan. Tässä odotellaan eläkepäiviä ihan rauhassa.

Työpajalle yritetään painostaa useimpia sellaisia henkilöitä joille lain mukaan on laadittava aktivointisuunnitelma. Aktivointisuunnitelmista ei pääse eroon muuten kuin täyttämällä työssäoloehdon, eli siirtymällä peruspäivärahalle tai ansiosidonnaiselle.

Vierailija
25/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sitä että tuo työpaja on joku aikuisten tarha tai eskari.

Vierailija
26/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oli loppuvuoden suunnitelmissa. Työttömyyskorvaus on nykyään vastikkeellista. Kuntouttava ei mitään estä ja vapaa-aikaa jää vielä rutkasti. Jos pääsee työhön, työharjoitteluun tai opiskelemaan niin siitä pääsee irti.  Lomaan ja loma reissuihin saa taukoa kuntouttavasta niin mitkä suunnitelmat muka menisi pieleen. Muuten ei ole oikeasti työtön jos ei ole käytettävissä. Juu ja kyllä tässä maailmassa ahdistusta riittää. Eikö ahdistukseen ole mitään pillereitä vielä keksitty. 

Vierailija
27/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verorahoilla maksettu aikuisten päivähoito. Eihän siinä mitään jos siitä jotain hyötyä sinne menijälle olisi, mutta totuushan on että sillä on vain työllistetty joku työttömienpyörittelijä.

Kiitä Tarja Filatovia. Hänen ollessaan työministeri tuli voimaan tämä sakkomalli. Ja jos joku nyt ei vielä tiennyt, niin kunta joutuu maksamaan pitkäaikaistyöttömistä sakkoa valtiolle. Jotta kunta välttää sakon se laittaa pitkäaikaistyöttömän hellästi tai pakolla leikkipajalle, joka on järjestetty minimiresurssein.

Vierailija
28/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-kansanedustaja on työskennellyt elämästään 14 vuotta mielisairaalassa ja 11 vuotta eduskunnassa – ”Ei paljon eroa”

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005462099.html

Myös kuntouttava muistuttaa eduskuntaa ja mielisairaalaa, ei paljoa eroa.

Itse tykkään käydä kuntouttavassa eikä rasita yhtään. Saahan siitä etujakin. Varsinkin arvokas kuukausikortti kulkemiseen tulee tarpeeseen. 

Vierailija
29/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joiden mielestä on hyvä asia kiusata työttömiä tällaisilla päiväkerhoilla, millä luulette, että ne rahoitetaan?

Tuolla jos missä ne teidän veronmaksajien rahat hukkaan menevät.

Tosin monille tärkeintä tuntuu olevan vain se, että työtön saa rangaistuksensa. Sama se löytyykö töitä koskaan. Syntipukkeja ja sylkykuppeja tarvitaan aina.

Vierailija
30/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitalliseen ahdistukseen pitää hakea sairauslomaa. 

Vierailija
31/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin on mennyt 20 vuotta.? Haaveet/saavutukset?

Tämäkö oli tavoitteena?

Vierailija
32/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten riittää töitä myös terveydenhuoltoon kun "pajalaiset" joutuu paja-ahdistukseen apua hakemaan-> työkyvyttömyys lisääntyy.

Vierailija
33/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille työttömille kuntouttava on tärkeää vireyttä ylläpitävää kun rahaa ei ole kalliisiin harrastuksiin. Onko yleinen luulo se että kaikki ovat pakotettu sinne. 

Vierailija
34/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten riittää töitä myös terveydenhuoltoon kun "pajalaiset" joutuu paja-ahdistukseen apua hakemaan-> työkyvyttömyys lisääntyy.

Paljonko on työkokemusta, arvaan että 0- vuotta jos mitättömästä pajasta ahdistuu, siis aivan naurettavaa. 

Vierailija
35/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut olisi varmaan laitettu sinne, mutta ehdotin itse opiskelua ja sain näköjään vielä mahdollisuuden. Jos joku tietää enemmän tuosta työssäoloehdosta niin kaipaisin tietoa siitä. Minulla ei siis vielä ole ammattia, joten saan vaan työmarkkinatukea. Käsitin, että 6 kuukautta pitää ainakin olla töissä, että saisi peruspäivärahaa eli se ammatti ei tuo mitään suoraa tietä työmarkkinatuesta peruspäivärahalle? Näin siis itse käsitin.

Vierailija
36/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on hauskoja, kun väitetään miten työtön esim. "saa päiväänsä struktuuria ja oppii heräämään aikaisin", kun lähtee pajalle/mihin tahansa haista paska-ilmaistoimintaan. Minäkin olen ollut kotiäitinä vuosia, ja herätän edelleen päivittäin kuopuksen kouluun, aikaisintaan jo kuuden jälkeen. Että eiköhän ole ne päivärytmit jne. hallussa...

Vierailija
37/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että olet valmiiksi jo työkyvytön ja haluton. 

Vierailija
38/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarkoitus sillä on, että noissa on usein leikkejä yms?

Vierailija
39/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että tekisi kovin hyvää aloittajalle. Kotona makaaminen ei vielä ketään ole työkykyiseksi saanut.

Vierailija
40/63 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tarkoitus sillä on, että noissa on usein leikkejä yms?

Vi##uilun vuoksi.