Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Appivanhempien kanssa paritalossa asuminen. Voiko toimia?

Vierailija
10.01.2014 |

Vai onko totaalinen itsemurha?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi.

Vierailija
2/14 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei olisi toiminut, puistattaa ajatuskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti näin käy. Riippuu tietenkin siitä, kuinka paljon (appivanhemmat) sekaannutaan toisten asioihin. Jos molemmat elävät omaa elämäänsä ja sallivat sen toisillekin, voi onnistua.

Ehdoton edellytys on kuitenkin se, että ei ole sellaista väliovea, josta pääsee huoneistosta toiseen.

Vierailija
4/14 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan meillä. Kummaltakaan puolelta. Rajojen pitämisessä on nytkin ongelmia.

Vierailija
5/14 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskon perheellä toimii tosi hyvin. Hieman kateellisena seuraan sivusta, mutta tiedän ettei sama olisi meillä mahdollista.

Vierailija
6/14 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi edes leikilläs kysyä tollasta.

Ja juu, on totaalinen itsemurha.

Vierailija
7/14 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se toimiakin mutta itse en olisi halunnut ikinä.

Vierailija
8/14 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen perheen, jolla tämä järjestely toimii hyvin.

Vierailija
9/14 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on asuttu appivanhempien kanssa samalla kadulla ja se toimi äärettömän hyvin. Joten olisi varmaan toiminut paritalossakin. Sillä edellytyksellä, että kuitenkin pihat selkeästi kummallakin omat, jotta voi laittaa oman mielensä mukaan.

Omien vanhempieni kanssa en olisi halunnut asua näin lähekkäin...

Vierailija
10/14 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toimia tai sitten ei, riippuu niin paljon ihmisistä ja henkilökemioista. Meillä miehen vanhempien kanssa toimisi, mun vanhempien kanssa ei.

Vierailija
11/14 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että harvoilla toimisi. Meillä on kymmeniä kilometriä välimatkaa appivanhempiin eivätkä sieltäkään käsin pysty kunnioittamaan yksityisyyttä. Jos ei vastaa tuntiin puhelimeen, tulevat kurkkimaan ikkunoista. En missään nimessä asuisi samassa rakennuksessa tai edes samalla kadulla niiden kanssa.

Vierailija
12/14 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että toimii. Mulla ja anopilla esim. on hyvät välit, nähdään paljon, soitellaan jne. silti kummankin mielestä olis aivan kamalaa, jos asuttais esim. samassa maatalossa.

Useinmiten aina jommalta kummalta homma karkaa käsistä. Joko anoppi pitää miniänkin taloa omanaan ja huushollaa sielläkin sääntöineen tai miniä hoidattaa anopilla lapset 24 h/vrk.

Vierailija
13/14 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 13:33"]

Luulenpa että harvoilla toimisi. Meillä on kymmeniä kilometriä välimatkaa appivanhempiin eivätkä sieltäkään käsin pysty kunnioittamaan yksityisyyttä. Jos ei vastaa tuntiin puhelimeen, tulevat kurkkimaan ikkunoista. En missään nimessä asuisi samassa rakennuksessa tai edes samalla kadulla niiden kanssa.

[/quote]

Tässäpä se just on. Jos vanhemmat on hankalia, haluaa puuttua kaikkeen ja tunkee jatkuvasti kutsumatta käymään jne. niin ei siinä muutama kymmenen kilometriä auta lainkaan. Aika moni varmaan kuitenkin asuu alle 100 km päässä vanhemmistaan.

Vierailija
14/14 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien vanhempieni naapurissa voisin hätätilanteessa asua, koska en usko että puuttuisivat elämäämme erityisemmin. Olen asunut 2 kilometriä vanhemmistani ja koko puolentoista vuoden ajalla äiti kävi kylässä kolme kertaa, iskä kahdesti ja toisella kerralla muutin pois. 

Anoppia en huolisi seinän taakse maksustakaan. Nyt asutaan samassa kaupungissa eri puolilla ja kärsitään siitäkin. Tulee jatkuvia yllätyskyläilyjä, päivittäisiä puhelinsoittoja, aina pitäisi mennä sinne käymään ja loukkaantuu jos ei mennä (mun linjani on että loukkaantukoon rauhassa). Poikaansa hänen pitää tavata vähintään kerran viikossa. Ja tuo kyläily on ahdistavaa, koska hän haluaisi sisustaa meidän asuntoa (tulee aina esim. huonekasvi tai verhot mukana) ja kaiken lisäksi tuo meille joka ikinen kerta jotain kokkaamaansa ruokaa laatikkokaupalla ja vie ne itse suoraan jääkaappiin. Penkoo myös huoletta kaappeja. On sellainen olo, että meillä ei ole mitään yksityiselämää ja odotan innolla, että pääsemme pian muuttamaan toiselle puolelle maata. Olen varma, että olisin psykiatrisella mikäli anoppi asuisi metriäkään lähempänä.