Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohtaamisia kirpparilla.

Vierailija
10.01.2014 |

Olipas aika mielenkiintoinen kohtaaminen tänään yhdellä pikkukirpparilla. Kävelin käytävää pitkin, kun sille tuli päädystä vaunut ja kaksi naista (varmaan vaunuissa olevan ipanan äiti ja mummo). Käytävä kovin kapea, joten lähdin väistöliikettä tekemään hyllyjen väliä kohti, mutta ilmeisesti se ei ollut tarpeeksi. Mummo joka vaunuja työnsi, repäisi niitä raivolla taaksepäin pois käytävältä avoimeen tilaan ja äsähti ihan helkkarin tuohtuneena:  JA taas saa väistää, V I T T U !!!

Pakko sanoa että jäin aikalailla suu auki siinä pientä pehmolelua rintaani vasten puristaen, mutta kipitin sitten pois maailmanomistaja-mummon ja hänen hovinsa tieltä osaamatta sanoa mitään (tosin ko. seurueen ulkonäkö oli sen verran "kova" etten olisi varmaan jäänyt henkiin tätä kirjoittamaan jos olisin vattuillut takaisin). Haukkukaa vaan herkäksi, mutta jäi kyllä jotenkin inha maku suuhun, olin kuitenkin siinä jo väistämässä, koska muistissa vielä ajat kun itse työnteli vaunuja ja sen, miten tylsää oli aina "olla tiellä". Ei ihme että vaunukansaa joskus karsastetaan kun tuommoista viemärisakkiakin mahtuu sekaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo taidan tietää lajityypin. Naismalli 2m x2m, mummo nelikymppinen röökimuori, teiniäidillä vain naama tatuoimaton. Muu suvun naisväki istuu Hämeenlinnassa.

Vierailija
2/10 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulle. Itse yritti aina vaunujen kanssa väistää, niin nykyään tullaan päälle ihan surutta. Ja aina pitäisi muiden tehdä tilaa vaunuille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 13:22"]

Joo taidan tietää lajityypin. Naismalli 2m x2m, mummo nelikymppinen röökimuori, teiniäidillä vain naama tatuoimaton. Muu suvun naisväki istuu Hämeenlinnassa.

[/quote]

LOL :D

Vierailija
4/10 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö sama supermummo tuuppi minua lastenvaunuilla eteenpäin kirppiksen käytävällä.. Ihan jos siinä oikeassa reunassa hidastat niin jo on tökkimässä vaunujen kopalla että menetkös siitä. En voi ymmärtää, mulla on aina se asenne kirppiksellä että mä kyllä väistän, mutta ei siitä kirppiskierroksesta ole mitään iloa jos sen läpikävelee kuten vaunumummo. Mitä helvettiä sinne tulla kiertämään jos tarkoitus on pikakävellä kirppis läpi, ja vaunujen kanssa?? Pihalla olisi enemmän tilaa.

Tänään nauratti myös kirppiksellä kaksi mummoa, jotka päivittelivät varashälytintä joka piippaili itsekseen n. 15 sek välein. Ymmärrän että pari ensimmäistä kertaa herättää ihmetystä, mutta mummot hokivat joka kerta: Taasko se hälytti? Mikä se hälytti? Kuka se taas varasti? Minullakin hälytti! Eikö se jo lopu? On kyllä ihme!!!

Tätä siis jatkui koko sen ajan kun heidän takanaan kävelin skouttaamassa löytöjä. :D

Jälkimmäinen nyt oli hauska ja harmiton, mutta lastenvaunuja ei pitäisi käyttää lyömäaseena, olen sitä mieltä.

Vierailija
5/10 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 13:24"]

Kuulostaa tutulle. Itse yritti aina vaunujen kanssa väistää, niin nykyään tullaan päälle ihan surutta. Ja aina pitäisi muiden tehdä tilaa vaunuille.

[/quote]

Vai nykyään... Minusta taas ennen omia lapsia oli paljonkin niitä "taisteluvaunumammoja", mutta nykyään tuntuu, että suurin osa kärrytelijöistä yrittää parhaansa mukaan antaa tietä muillekin. Saa nähdä lisääntyvätkö taisteluvaunut sitten taas kun ei enää itse kärryttele :D

Inhottavaa, että tuollaisia ihmisiä kuitenkin on. Olen ap pahoillani puolestasi, itse olen myös herkkä ja pahoitan mieleni tuollaisista pitkäksi aikaa :(

Vierailija
6/10 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että mä inhoan noita vaunuhyökkääjiä, ihan sama miltä ne näyttävät! Olkoon tonnin bugaboot tai ysäripummaljungat. Taannoin tuli vastaan joku nuori äiti jättivankkureiden kanssa, ja kun en heti hoksannut kymmenen metrin päästä väistää, sain osakseni kauheaa mulkoilua. Sitten mamma oikein vaivalloisesti nitkutti vaunut sivuun - eli minun eteeni, koska olin juuri väistänyt :D

Vierailija
7/10 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheen vierestä, mutta... Lykkään silloin tällöin sukulaista pyörätuolissa kirpputorilla, ja siinä tosiaan tulee nähtyä sekä parhaimpia että huonoimpia puolia ihmisistä. 

Pyörätuoli on sen verran leveä, että siitä ei helposti pääse ohi jos on kovin kapea käytävä, ja siinä istuva ihminen sen verran painava, että sen kanssa peruuttaminen on vaikeaa. U-käännöksen teko on useimmilla kirppiskäytävillä täysin mahdotonta, ja muutenkin hankalaa. Yritän aina lykätä pyörätuolin mahdollisimman sivuun, kun joku tulee vastaan, mutta joskus se ei vain auta, kun tilaa ei ole. (Joskus tilaa on ihan tarpeeksi, mutta ihmiset ovat silti ärtyneitä. Mene ja tiedä.)

Kapealla käytävällä useimmat normaalijalkaiset ihmiset (tai ainakin naiset) yleensä lähtevät kiertämään eri käytävää heti kun huomaavat meidän tulevan vastaan, mutta on kaksi ihmistyyppiä, jotka eivät 99% tapauksista väistä koskaan: miehet, ja vaunuja lykkäävät naiset. (Yksinään kuljeskelevat miehet itse asiassa väistävät jopa harvemmin kuin vaunuja lykkäävät naiset.) Tuijottaen odottavat, kunnes joko peruutan (vaikka olisimme minun näkökulmastani katsoen jo melkein käytävän lopussa) tai lykkään pyörätuolin sivuun jonnekin vaatetangon alle. Mutta koskaan eivät itse tee elettäkään väistääkseen.

Muutama tapaus on ollut todella hämmentävä. Yksi esimerkki on sellainen, kun vaunuja lykkäävä nainen tuli takanamme ahdasta käytävää pitkin ja oli tyytymätön vauhtiimme. Hän alkoi sanaakaan sanomatta - mutta äänekkäästi huokaillen - rynkyttää sitä 40 sentin rakoa vaunuillaan. Siis rynkytti vaunujaan sekä kirppishyllyä että pyörätuolia vasten. Sitten kun tultiin sellaiseen kohtaan, jossa ohitus oli edes vähän mahdollinen, hän valehtelematta lykkäsi vaununsa vaatetangossa roikkuvien vaatteiden läpi sellaisella raivolla, että suurin osa vaatteista putosi lattialle (minä nostin ne kyllä hänen perässään).

Se on sikäli aina kiusallinen tilanne, että enhän minä voi vaatiakaan, että meitä pitäisi väistää vain siksi, että kuljemme pyörätuolilla. Mutta itse kyllä yksin liikkuessani väistän, jos esimerkiksi lastenvaunut tulevat vastaan ahtaalla käytävällä, koska minulle on tervejalkaisena ihmisenä ihan helppo kävellä se 10 metriä pois tieltä. En siis ihan välttämättä ymmärrä, miksei vammaista voisi ottaa tuollaisessa poikkeustilanteessa huomioon, kun kyse ei ole sen suuremmasta uhrauksesta.

Vierailija
8/10 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts, ap - minäkin olisin kyllä pahoittanut mieleni tuosta :(

Olin kerran laittamassa kirpputoripaikalle tavaroita, kassit jalkojeni vieressä, ihan käytävän reunassa. Käytävä oli tilava, siitä mahtui ihan hyvin useampi ihminen kulkemaan, mutta kaksi nuorta äitiä päättivät sitten kulkea vieri vieressä vaunuineen. Tulivat minun kohdalleni, ja sen sijaan, että olisivat menneet ohi peräkkäin, he pysähtyivät ja toinen äideistä sanoi, "Viitsitkö siirtää kassiasi." Ihmetellen änkytin sitten jotain, että odotapa hetki, minulla on tässä vähän kädet täynnä. No eipä jaksanut nuori äityli odottaa, vaan tuhahtaen työnsi vaununsa kassini yli :D Onneksi ei ollut mitään särkyvää.

Vierailija
9/10 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röökimuorit! Aijai, pahimmat on röökarit! Ööööörmöööör kuuluu kun yrittävät puhua. Kannattaa röökata mahdollisiman tasaisesti ja monta vuotta, ei siitä haittaa ole (öööi söötä hööitttööö öle <-- tämä oli röökimuorin omin sanoin sanottuna).

Vierailija
10/10 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän