Kampaaja luonnonkiharalle
Tämä on varmaan ikuisuusaihe, mutta ärsyttää kun en ole vuosikymmeniin onnistunut löytämään kampaajaa joka osaisi käsitellä kiharia hiuksia. Mulla on punaiset kiharat hiukset (mallia Saimi Hoyer). Käyn paljon juhlissa ja edustustilaisuuksissa ja kävisin mielläni teettämässä kampauksen ammattilaisella, mutta ihan jokainen kampaaja kaivaa enaimmäisenä suoristusraudan esille. Sanon heti alkuunsa että hiukseni eivät tule kestämään suorina mutta puoliväkisin kampaajan on pakko suoristaa ne ja niinhän siinä käy että hiukseni ovat taas kiharat ennenkuin olen ehtinyt edes juhlapaikalle vaikka niihin on suihkutettu litra hiuslakkaa. Tykkäisin pitää hiuksia auki ilman mitään nutturoita ym.
Sama kun käy kampaajalla ihan vaan leikkauttamassa niin kampaajat leikkaa saksilla suoraan eikä kiehkura kerrallaan niin että hius asettuisi nätisti niiden luontaiseen asentoon. Ja mikä siinä on että leikatessakin pitää yrittää vähintäänkin föönata suoraksi jollei peräti silloinkin kaiveta suoristusrauta esiin. Minä tykkään omista kiharoistani ja sanon aina että pidän hiukseni käsittelemättöminä ja kiharina mutta asia ei vaan mene perille.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Lopetin tuosta syystä kampaajalla käymisen 20 v. sitteb. Järjetöntä maksaqma tyhjästä. Terv. toinen kiharatukkainwn
Minäkin olen luovuttanut leikkausten suhteen ja opetellut leikkaamaan itse mutta enemmän ketuttaa juurikin nuo juhlakampaukset kun haluaisin että joku ammattilainen tekisi. Mutta kun sitä ammattitaitoa ei tunnu löytyvän.
Sama täällä. Vaihtoehtoja on kaksi: nuttura tai epämääräinen pörrö arkeen ja juhlaan.
Lopetin kampaajalla käymisen monta vuotta sitten sen vuoksi, että stressaannuin jo tuolissa ja pois päästyäni menin ensi töikseni pesemään hiuksistani kummalliset käsittelyt pois. Tiedän kyllä, että kertaluontoinen föönaaminen ei turmele kiharoitani, mutta siltä se kuitenkin tuntuu.
Sama kokemus. Etenkin tuo märkänä tasamittaan leikkaaminen on raivostuttavaa. Omat hiukset ovat niin hentoiset, että nimenomaan kannattaa leikata ne kuivana. En ole uskaltanut vielä kokeilla itse hiusten leikkaamista, mutta harmittaa aina kampaajan jälkeen.
Suomessa ei opeteta kampaajille kiharien hiusten käsittelyä. Olen tullut tähän johtopäätökseen. 4.s luonnonkiharapäinen.
Mun mies leikkaa hiukseni ja välillä olen saksinut itsekin. Hyvää jälkeä tulee, toisin kuin kampaamoissa. Meidän kylällä ei ole afrokampaamoa, mutta sellaisessa kävisin jos olisi.
Älä mene kampaajalle. Ne tosiaan heiluvat suoristusraudan kanssa. Leikkaa itse latvat, opi se. Ja kukaan ei pilaa hiuksiasi.
Minun tukkaan ei kosketa suoristusraudalla. Eihän siitä tule ku litteä tikkusuora tukka. Itse pidän luonnontaipuusuudestani ja laineista. En myöskää föönaamalla yritä suoristaa. Minulle ei edes sovi litteä suora tukka.
Mikä kaupunki? On kyllä mahdottoman vaikea tehtävä löytää kiharakampaaja. Olen suunnitellut lähteväni ulkomaille leikkausta varten ja ottaa kuvat siitä ja toivoa, että joku suomalainen kampaaja pystyisi ylläpitämään mallia. Iso-Britanniaan lähden kun saan hiukset hiukan pitemmiksi.
Jos kampaaja yrittää suoristusraudan ottaa esiin niin sanon että ei käytetä. Se pitää sanoa tiukasti. Sanoa että pitää kiharoista, ei halua suoraa. Sama föönin kanssa jos sillä yrittää suoristaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kampaaja yrittää suoristusraudan ottaa esiin niin sanon että ei käytetä. Se pitää sanoa tiukasti. Sanoa että pitää kiharoista, ei halua suoraa. Sama föönin kanssa jos sillä yrittää suoristaa.
Minusta on ihan kivaa välillä kun kampaaja suoristaa luonnonkiharani. Itse en koskaan jaksa enkä oikein osaakaan (koskaan en saa sellaista sileää lopputulosta kuin kampaaja). Isompi ongelma on se hiusten leikkuu kosteana. Tai vähintään kiharien harjaaminen ensin auki (!) ja sitten saksien ottaminen esiin.
Mulle on suositeltu Salon Enigmaa Helsingissä luonnonkiharan leikkaukseen. En ole vielä kokeillut (asun kauempana) mutta jos kokeilette niin kertokaa kokemuksesta!
Mulla on myös luonnonkiharat punaiset hiukset. Koska ne ovat myös tosi pitkät, mun on helppo leikata ne itse. Kiharuuden takia mahdollinen epätasaisuus ei näy tipan tippaa.
Olen huomannut saman, aina suoristellaan, samoin ei osata tehdä permis kiharoita,. Kiharat on kivat.
Lopetin tuosta syystä kampaajalla käymisen 20 v. sitteb. Järjetöntä maksaqma tyhjästä. Terv. toinen kiharatukkainwn