Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS Testi: Kaupan Croissantit

Vierailija
14.10.2020 |

Voilla leivotut pakasteet kärjessä: Vaasan, Rainbow ja Pirkka. Kylmäsäilytys-taikinat ja esipaistetut eivät pärjänneet

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voilla leivotut tietenkin parempia kuin kasvirasvat, jotka pakasteissa maistuu usein ällöttävältä. En tiedä joshtuuko se ällö maku palmurasvasta vai mistä. Saako muuten mistään pakastepasteijoita, jotka olisi leivottu voilla?

Vierailija
2/38 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voe tokkiisa, nyt tekis mieli kahveeta ja croissanttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HS taas levittää agendaansa. Tiesittekö muuten croissant tarkoittaa suomeksi kuunsirppiä, joka otettiin leivonnaisen muodoksi Wienissä yhdestä tietystä syystä...

Vierailija
4/38 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkäs Crocksit voitti?

Vierailija
5/38 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HS taas levittää agendaansa. Tiesittekö muuten croissant tarkoittaa suomeksi kuunsirppiä, joka otettiin leivonnaisen muodoksi Wienissä yhdestä tietystä syystä...

Ja se syy on?

Vierailija
6/38 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkäs Crocksit voitti?

Noi kolmen kärki sai kaikki 4 tähteä.

Vierailija
7/38 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voilla leivotut tietenkin parempia kuin kasvirasvat, jotka pakasteissa maistuu usein ällöttävältä. En tiedä joshtuuko se ällö maku palmurasvasta vai mistä. Saako muuten mistään pakastepasteijoita, jotka olisi leivottu voilla?

Hei, minäkin haluaisin voilla leivottuja pasteijoita!

Vierailija
8/38 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Ranskassa ja Suomen croissantit eivät ole croissantteja.

Vierailija
9/38 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se syy on?

M e h m e t i t yrittivät rynniä kaupunkiin väkisin, mutta jäi sillä kertaa yritykseksi. Muista tämä seuraavan kerran kun vedät sen kunniaksi croissantin kitusiisi.

Vierailija
10/38 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei. Tilaapa Croissant kahvisi viereen jossain sivistysmaassa ja et enää pysty katsomaankaan näitä marketin paistopisteen rasvaluttanoita.

Vierailija
11/38 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo kolmen kärki ei ole Suomessa tehty, vaan Vaasan Belgiassa ja Rainbow sekä Pirkka Ranskassa. 😄

Vierailija
12/38 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei. Tilaapa Croissant kahvisi viereen jossain sivistysmaassa ja et enää pysty katsomaankaan näitä marketin paistopisteen rasvaluttanoita.

Paistopisteen tuotteet onkin niitä pullamaisia. Kyllä noi hyvät Ranskassa tehdyt pakasteet on ihan aidon oloisia. Olen syönyt itsekin Ranskassa croissanttia, eikä se mitään taikuutta ole. Lehtevä suolainen leivonnainen, kaikki tyynni. Joskus yksinkertaisista asioista tehdään melkein kuin joku uskonto.

Vierailija
13/38 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oh là là, nous avons un expert ici!

Croissant on maailmanlaajuisesti tunnettu leivonnainen, variaatioita löytyy. Suomessa myynnissä olevat croissantit ovat croissantteja siinä missä muuallakin.

Vierailija
14/38 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei varmasti ole. Jos Ranskassa tehtäis mämmiä, niin tottakai olisi erimakuista kuin meidän perinteiset mämmit.

Vierailija
15/38 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin paistopisteen voicroissantit (voivoisarvet) ovat parhaita.

Vierailija
16/38 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon teaseri. Mikset kertonut sitä syytä?

Vierailija
17/38 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs paistopisteiden croissantit?

Vierailija
18/38 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entäs paistopisteiden croissantit?

Tää testi vertaili kotona paistettavia. Oman kokemuksen perusteella paistopisteen tuotteet vaihtelee kaupan ja valmistajan mukaan. Jotkut pullamaisia, jotkut lehtevämpiä. Eihän noi niin hyviä tietysti ole koskaan kuin pakasteesta itse paistettu uurituoreena ja lämpimänä.

Vierailija
19/38 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo kolmen kärki ei ole Suomessa tehty, vaan Vaasan Belgiassa ja Rainbow sekä Pirkka Ranskassa. 😄

Lentokoneella rahdattu höttö ei ole croissanttia nähnytkään. Luuletko, että 0,39€ maksavalla "croissantilla" on jotain tekemistä alkuperäisen kanssa.

Vierailija
20/38 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Croissantit on hyviä joskus harvakseltaan oikeassa fiiliksessä, mutta ei mulle ainakaan tollainen rasvainen vehnäpulla joka päivä maistuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi