Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kestää miehen oman tilan tarve?

Vierailija
14.10.2020 |

Onko muita joiden kumppanilla on erilainen tarve yhteisen ajan suhteen? Miten olette saaneet toiminaan?

Olemme etäsuhteessa mutta olen muuttamassa miehen luo toiseen maahan. Etänä ollessa mies ei tykkää soitella tai olla videopuhelussa, välillä myöntyy vuokseni. Tekstailemme hyvät yöt ja huomenet sekä välillä pelaamme netin kautta yhdessä. No miehellä on tapana vetäytyä tai mököttää niin että emme tee sitä vähääkään yhdessä. Eri maissa ollessamme tuntuu etten ole parisuhteessa lainkaan.

Kuitenkin kun fyysisesti ollaan samassa paikassa hän huomioi minua ja teemme paljon arkisia asioita yhdessä. Hän on kertonut että muuttoni jälkeen hän ei saisi lainkaan omaa aikaa. Olen sanonut että tietenkin saa, itsekin tarvitsen omia harrastuksia. Välillä hän sanoo että minun tulisi perua muutto.

Etsin siis neuvoja kuinka minä voin kestää suhdetta, jossa paljoa yhteistä aikaa ei tule olemaan? Olen aika läheisyydenkaipuinen ja mieheni on myös paras ystäväni jonka kanssa tykkään jutella päivän päätteeksi. Kun hän tarvitsee niin paljon enemmän tilaa, itse tunnen että tarvitsisin enemmän parisuhdeaikaa.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko nyt ihan tosissasi? Ei tuo ole mikään parisuhde eikä kukkan täyspäinen muuta minnekään noin heikolta pohjalta. VArsinkaan ei  muuta viraaseen maahan. 

Oikeesti, etkö ymmärrä ettei halua sua sinne?

Vierailija
2/49 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä peruisin muuton noin alkajaisiksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukevana sanoisin, että ihan fyysinen tilantarve ainakin tulisi huomioida.

Vierailija
4/49 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peru muutto. Etsi sellainen mies, joka haluaa olla sun kanssa edes silloin tällöin. Teillä ei ole parisuhdeetta, sä olet matkap+no.

Vierailija
5/49 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän näitä ”peru muutto” kommentteja. Mies kuitenkin sanoo olevansa onnellinen kanssani ja ainoastaan oman ajan tarve huolettaa häntä muuttoon liittyen. Olemme olleet puolitoista vuotta yhdessä näin etäsuhteessa eli aika on kyllä sopiva muuttaa samaan maahan asumaan. Hän oli 8 vuotta yksin sinkkuna ennen minua ja kertoo tykkäävänsä yksinolosta. Haluaisin siis sovittaa tilan tarpeemme yhteen ja tehdä muutosta hänellekin helpon. Olemme kuitenkin yhdessä siitä sopineet jo aiemmin että minä muutan sinne.

Ap

Vierailija
6/49 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän näitä ”peru muutto” kommentteja. Mies kuitenkin sanoo olevansa onnellinen kanssani ja ainoastaan oman ajan tarve huolettaa häntä muuttoon liittyen. Olemme olleet puolitoista vuotta yhdessä näin etäsuhteessa eli aika on kyllä sopiva muuttaa samaan maahan asumaan. Hän oli 8 vuotta yksin sinkkuna ennen minua ja kertoo tykkäävänsä yksinolosta. Haluaisin siis sovittaa tilan tarpeemme yhteen ja tehdä muutosta hänellekin helpon. Olemme kuitenkin yhdessä siitä sopineet jo aiemmin että minä muutan sinne.

Ap

Toivottavasti sinua ei ole huijattu.

Vierailija
7/49 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tämä on provo?

Vierailija
8/49 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo "etäsuhde" oikein tarkoittaa? Eihän sellaista ole olemassakaan.

Vierailija
9/49 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän ongelma ei minusta ole mikään pieni persoonallisuuden ero vaan pikemminkin se että mies ei halua olla oikeassa parisuhteessa. Kaipaan itsekin enemmän omaa aikaa kuin tosi sosiaalinen mieheni. Kun siltä tuntuu, lähden siis yksin kävelylle tai kaupungille ja silloin hän ei tule mukaan. Keskustelemalla tähänkin saatiin yhteisymmärrys. Tuo teidän tilanne ei kuitenkaan kuulosta ihan normaalilta. Miksi olla yhdessä jos se on noin työlästä? Kehotan ystävällisyyden hengessä sinua vielä harkitsemaan muuttoa.

Mihin päin olet mahdollisesti muuttamassa?

Vierailija
10/49 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee nyt ihan väärin.

Ensinnäkin, te olette voineet joskus sopia mitä vaan, mutta toinen teistä on jo ehdottanut, että muutetaan sopimusta. Se ei hakua muuttaa sun kanssa yhteen, ja kun niin on niin miksi sä haluaisit muuttaa Yhteen jonkun kanssa joka ei halua elää sun kanssa? Eikö sillä tiellä ole luvassa pelkkää vi”utusta ja kärsimystä?

Toisenakin jos teidän parisuhde olisi oikean lainen, sellainen millä on tulevaisuus, niin e lähtiei siitä, että vieraaseen maahan muuttaminen on haaste sille muuttajalle ja HÄNTÄ pitää auttaa tekemällä se mahdollisimman helpoksi. Ei niinpäin, että muuttaja yrittää tehdä helpoksi sille toiselle, koska sen maassa jo asuvan osa on lähtökohtaisesti jo moninkertaisesti helpompi. Tästä ei ole tulossa tasapuolista kumppanuutta, jossa te tuette tosianne, vaan sua siedetään, jos olet aina helppo. Eikö tämäkin lupaa pelkkää v+tutusta ja kärsimystä?

Älä nyt ole hölmö. Tässä ei ole luvassa kaiken voittavaa rakkautta. Ei ainakaan näin. Jos teillä sellaista rakkautta on, anna sille aikaa. Siirrä muuttoa vuodella tai parilla. Jos rakkaus on voittaakseen, siinä ajassa tilanne kehittyy sellaiseksi, ettei sun tarvi vääntyä akrobaattisolmuihin jottei toisen tarvitsisi yrittää ollenkaan,

Vierailija
11/49 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin huolissani tuosta, jos mies sanoo, että muutto pitäisi perua.

Toki silloin pitäisi kysyä, mikä yhteenmuutossa huolettaa. Ja voiko ne asiat käydä läpi.

Vierailija
12/49 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletteko viettäneet pitkiä ajanjaksoja samassa asunnossa? Onko suhde ollut kaukosuhde koko ajan eli yhdessä viettämänne aika on ollut tavallaan lomailua?

"Välillä hän sanoo että minun tulisi perua muutto."

Tämän pitäisi antaa sinulle paljon ajattelemista.

Minä olin kaksi vuotta kaukosuhteessa, ja mies jankutti minulle siitä, että minun pitäisi myydä kaikki ja muuttaa hänen luokseen erääseen suurkaupunkiin. Minä en ollut tuohon valmis, koska minua epäilytti - minä nimittäin olisin kantanut kaikki riskit tuossa yhtälössä. Kävikin niin, että miehen yhteydenpito lakkasi yhtäkkiä, ja kävi ilmi, että uusi nainen oli löytynyt. Kun kysyin, mitä sille muuttamisajatukselle kävi, hän vastasi ivallisesti, että hänhän vain pyysi, ja oli ihan minun oma asiani, muuttaisinko vai en.

Jos muutat, pidä huoli siitä, että sinulla on asuinpaikka ja työ odottamassa, jos käy huonosti. Ota vaikka virkavapaata ja pane asunto (ali)vuokralle, mutta älä polta siltojasi.

Vierailija
13/49 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minkä ikäinen olet? Miten "suhteenne" on alkanut? Kuinka usein olette nähneet, kuinka paljon/pitkiä aikoja oikeasti viettäneet yhdessä?

Vierailija
14/49 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä maa mikä valuutta?

Vierailija
15/49 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttini meni tarkistettavaksi jostain syystä joten ehkä se tulee myöhemmin tänne. Vastaan tässä yleisesti eli muutan Iso-Britanniaan ja olemme olleet pari kertaa kuukauden yhdessä saman katon alla ja myös lyhyempiä aikoja. Olen tehnyt osa-aikatöitä jotta ehdimme nähdä useammin kuin lomilla. Miehelle olen sanonut että jos jään Suomeen joudun taloudellisesti etsimään vakituisempaa työpaikkaa eikä hän halunnut että näkemisemme harvenee. Mies ei tahdo enää käydä Suomessa, muutaman kerran ollut.

Tiedän että olen yrittänyt joustaa joka suuntaan ja ymmärtää häntä samalla kun pidän omatkin tarpeeni mielessä. Toivon kuitenkin että samassa maassa asuminen tasapainottaa ja helpottaa suhdettamme.

Ap

Vierailija
16/49 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt kyllä oikein hyvältä kuulosta. Tuo, että miehelle pitäisi antaa tilaa, mutta toisaalta et voisi tehdä töitä siinä määrin kuin haluasit. Minusta olet astumassa ansaan. 

Vierailija
17/49 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenttini meni tarkistettavaksi jostain syystä joten ehkä se tulee myöhemmin tänne. Vastaan tässä yleisesti eli muutan Iso-Britanniaan ja olemme olleet pari kertaa kuukauden yhdessä saman katon alla ja myös lyhyempiä aikoja. Olen tehnyt osa-aikatöitä jotta ehdimme nähdä useammin kuin lomilla. Miehelle olen sanonut että jos jään Suomeen joudun taloudellisesti etsimään vakituisempaa työpaikkaa eikä hän halunnut että näkemisemme harvenee. Mies ei tahdo enää käydä Suomessa, muutaman kerran ollut.

Tiedän että olen yrittänyt joustaa joka suuntaan ja ymmärtää häntä samalla kun pidän omatkin tarpeeni mielessä. Toivon kuitenkin että samassa maassa asuminen tasapainottaa ja helpottaa suhdettamme.

Ap

Minusta menet nyt täyttä häkää laput silmillä kohti kuilun reunaa. Puhut paljon siitä mitä joskus on ollut tai mies on joskus sanonut. Pysähdy ja mieti mikä on tilanne nyt. Mikä parempaa, kysy häneltä suoraan. Haluatko asua yhdessä? Millaista suhdetta oikein toivot?

Vierailija
18/49 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän ei huomioi sinun tarpeitasi lainkaan samalla kun sinä joustat, venyt ja paukut. Takuulla sinulle löytyisi sellainenkin mies joka olisi innoissaan viettämässä aikaa sinun kanssasi ja haluaisi että sinulla on hyvä olla.

Vierailija
19/49 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla oli ketju tasan samalla otsikolla ja sama kirjoitustyyli, vain yksityiskohtia muutettu. Eilen mies asui samassa maassa, seurusteltu oli vasta pari kk.

Vierailija
20/49 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tähän vanhana ja viisaana muuta voi todeta kuin että ei kannata ryhtyä suhteeseen jossa molemmat eivät ole täysillä mukana ja tulevaisuuden kuva samanlainen. Nuo kun on kunnossa, kyllä silloin käytännön pikkuasioihin kuten toisen suurempaan oman ajan/tilan tarpeeseen löytyy ratkaisu. Tässä tuntuu kuitenkin olevan kysymys toisen osapuolen haluttomuudesta oikeaan suhteeseen ylipäätään.

Mutta jokaisen on omat virheensä tehtävä, kyllä se elämä opettaa 😊