Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sara Chafakin varastamat kuvat poistettu IG:stään, kaikki feikkiä

Vierailija
14.10.2020 |

Hyvä osoitus kuinka isompikin influensseri voi huijata ja läpi menee. Nyt Sara on sitten kärähtänyt kun useisiin IG feedin kuviin alkoi tulla kommentteja vierailta ihmisiltä, että mitä hittoa tämä on mun ottama kuva. Vielä eilen illalla näitä kuvia oli Chafakin profiilissa monta ja näiden kommentoijien profiileista löytyi helposti alkuperäinen kuva. Eikö se ole rikos käyttää toisen kuvia ominaan ilman mitään mainintaa tekijästä/tekijänoikeuksista, ja saada siitä omaa taloudellista hyötyä klikkauksina ja laadukkaana sisältönä. Nää alkuperäiset kuvaajat oli ammattitaiteilijoita/valokuvaajia. Ainakin Twitteristä Tatu Virtasen profiilista löytyy kuvakaappauksia varastetuista ja poistetuista kuvista.

Sara ei oo pahoitellut mitenkään vaan uhoaa stoorissaan että blokkaa kaikki kommentoijat.

Pointtina tässä, että taas osoitus kuinka noi Instat on täynnä feikkiä, muovia, kulissia. Ei kannata uskoa eikä ainakaan kadehtia mitään.

Kommentit (583)

Vierailija
501/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei somessa voi mennä kuvat sikinsokin ja Natashan kuvat päätyy Ritvan instatiliin. Käsitättekö te? 😁

Vierailija
502/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku selittää miksi seuraa näitä instajulkkiksia? Harrastuksen takia seuraamisen vielä jotenkin käsitän mutta nämä tyhjäpäät aitolehdet,missit,laulajat jne. mitä tuommoisen moukan seuraamisesta saa, käsiteltyjä kuvia.

Joskun iltapaskoissa on näistä aina joskus juttuja, joku ääliö julkasee ääliökuvan ja muut sitten imelästi kommentoi; ihanat te, suloisia ootte jne. Jne.

Jos joku olisi kommentoinut paperikuvien aikaan niin typerästi ja imelästi kuin nyt kommentoidaan niin kaikki olisivat katsoneet, että hulluko olet.

Tätä samaa ihmettelen. Olen instassa yritykseni takia, yritän sitäkin kautta saada asiakkaita, lehtimainontahan ei enää toimi juuri ollenkaan ja on yksinyrittäjälle kallista. Instatilin hoitaminen vie aikaa, en koskaan julkaise muita kuin itse (tai mieheni) ottamia kuvia. Aivan hölmö ajatuskin, että jakaisin muiden kuvia yritykseni tililläni, mikä järki siinä on? No tietysti, jos on laiska, niin pääseehän siitä helpommalla kun varastaa muilta valmiita kuvia, joiden eteen on nähty vaivaa. Ei se ihan niin helppoa ole, että räpsäistään kuva ja julkaistaan. Mulla on ihan ammattilaisten vermeet, siis kamera, valot, kuvauspöytä, taustakankaat jne. Kuvat pitää osata myös käsitellä oikein, niin että näyttää hyvältä, mutta esim. esiteltävä tuota näyttää siltä kuin se oikeasti on.

Ymmärrän, että seurataan yrityksiä, joilla on itseä kiinnostavia tuotteita tai palveluita. Tai jotain harrastusjuttuja, sisustustilejä tai vaikka hauskoja päivityksiä ja videoita. Mutta miksi kukaan seuraa näitä turhia julkkiksia? En ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen ainut tehtävä on olla haluttava. Chafak on haluttava. Joten tämä kaikki vauhkoaminen on turhaa/tarpeetonta.

Vierailija
504/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kysymys. Kuinka typerä tarviI olla et luulee et toisten kuvia voi vaan napata jos kauniita? Ihan näin yksinkertaisesti. Tietämätön vai typerä?

Vierailija
505/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Übermensch kirjoitti:

Naisen ainut tehtävä on olla haluttava. Chafak on haluttava. Joten tämä kaikki vauhkoaminen on turhaa/tarpeetonta.

Mitä hänen haluttavuutensa nyt liittyy tekoihinsa? Ei pois sulje tekojaan vaikka olisi kuinka kuuma kissa. Minustakin on nätti ja kaunis mutta ei ole fiksua käytöstä

Vierailija
506/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjaan oli ottanut jonkun toisten naisten ig profiileista myös kuvia ja lisännyt omalleen näiden tietämättä? Eli voin myös itse mennä nappaan Saran kuvista jonkun kivan ja lisätä omaan instaani ja fb? Se ei häntä haittaa ja on ihan Ok sit vai? *huomaa sarkasmi*

Vierailija
507/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Sara ite ota näitä ”kauniita kuvia”? 😅 jos tykkää niin paljon kauniista maisema ja elämäntyylikuvista? Kertoo paljon. Feikkaa elämäänsä. Oli mainostanut ilmiesesti myös jossain jonkun lehden mukaan aiemmin mitä luin että tykkää lisätä kauniita kuvia ja itse ottaa niitä! Nii in.. oma ottamia vai miten se meni.

Vierailija
508/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks kysymys. Kuinka typerä tarviI olla et luulee et toisten kuvia voi vaan napata jos kauniita? Ihan näin yksinkertaisesti. Tietämätön vai typerä?

Nimenomaan. Ja pahentaa vain tilannetta selittelemällä, että tägää kyllä kuvaan sen oikean ottajan, jos JOKU tietää/löytää sen. Ihan kuin se olisi seuraajien tehtävä selvitellä hänen julkaisemiensa kuvien alkuperää. Nolo urvelo.

Vierailija
509/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi!

Olen bimbo. Elämäntehtäväni on täytättää huuliani ja tissejäni, sekä imeskellä kynsiäni ja näyttää kiimaiselta kuvissa, joiden yhteyteen kirjoitan tekstiä 7-vuotiaan lauserakenteilla. Miehet ovat hulluna minuun ja naiset kadehtivat.

Kiimaisin terkuin Bimbo

Säälin niitä naisia jotka on tälle kateellisia, jos semmosia edes on.. se kun ei aina tarkota että jos ei tykkää jostain että ois kateellinen, en itseasiassa edes tajua tuota yhtälöä, että en pidä jostain, niin oisin kateellinen tälle? Tai mä en ainakaan osaa olla kateellinen muille naisille ketä pidetään kauniina, enkä osaa pitää uhkana heitä

Vierailija
510/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko myös ok jos joku menisi ottamaan hänen profiilistaan kuvan ja lisäisi omanaan hänelle siittä mainitsematta? En usko

Vierailija
511/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi!

Olen bimbo. Elämäntehtäväni on täytättää huuliani ja tissejäni, sekä imeskellä kynsiäni ja näyttää kiimaiselta kuvissa, joiden yhteyteen kirjoitan tekstiä 7-vuotiaan lauserakenteilla. Miehet ovat hulluna minuun ja naiset kadehtivat.

Kiimaisin terkuin Bimbo

Säälin niitä naisia jotka on tälle kateellisia, jos semmosia edes on.. se kun ei aina tarkota että jos ei tykkää jostain että ois kateellinen, en itseasiassa edes tajua tuota yhtälöä, että en pidä jostain, niin oisin kateellinen tälle? Tai mä en ainakaan osaa olla kateellinen muille naisille ketä pidetään kauniina, enkä osaa pitää uhkana heitä

Tätä olen myös itse miettinyt mitä edellinen kirjoitti! Samaa mieltä

-N

Vierailija
512/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Ja pahentaa vain tilannetta selittelemällä, että tägää kyllä kuvaan sen oikean ottajan, jos JOKU tietää/löytää sen. Ihan kuin se olisi seuraajien tehtävä selvitellä hänen julkaisemiensa kuvien alkuperää. Nolo urvelo.

Miksi se olisi jonkun tehtävä etsiä ja löytää jos ikinä sattuu edes vahingossa löytämään, eiköhän se ole Saran tehtävä merkata jos käyttää muiden kuvia eikä sitten vasta jos jotain haittaa. Eiväthän he ole edes olleet tietoisia? Niin?

Vierailija
513/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Saran vastuulla oli laittaa alk.peräiset lähteet. Eikä ilmottaa jälkikäteen että jos alkuperäisen kuvan ottajaa haittaa niin alkuperäinen voi sit mainitsemaan asiasta mikäli haluaa nimensä kuvaan tägättynä? Jos haittaa mahdollisesti? Ei se kyl noin mene.ja toinen asia.. Sori nyt vaan mutta onko kukaan muu tajunnut että hänhän puhuu myös ristiin??? Sanoi eka että ei tajunnut mitä teki kun rikkoi tekijän oikeuksia, ja silti sanonut et hänelle olisi voinut tulla sanomaan olisi kyllä nimen lisännyt

Vierailija
514/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Saran vastuulla oli laittaa alk.peräiset lähteet. Eikä ilmottaa jälkikäteen että jos alkuperäisen kuvan ottajaa haittaa niin alkuperäinen voi sit mainitsemaan asiasta mikäli haluaa nimensä kuvaan tägättynä? Jos haittaa mahdollisesti? Ei se kyl noin mene.ja toinen asia.. Sori nyt vaan mutta onko kukaan muu tajunnut että hänhän puhuu myös ristiin??? Sanoi eka että ei tajunnut mitä teki kun rikkoi tekijän oikeuksia, ja silti sanonut et hänelle olisi voinut tulla sanomaan olisi kyllä nimen lisännyt

Nykyään KAIKKI tietävät ettei kenenkään, EI KENENKÄÄN kuvia "lainata" omaan kuvafiidiin instagramissa ilman kysymistä. Ei kukaan nykyään tee tuollaista vahingossa vaan kyse on ihan tahallisesta teosta. Et sä kaupastakaan ekaksi vaan ota tavaraa mukaas kainaloon ja oleta että jos kassa ei lähde sun perään juoksemaan ja vaadi maksua että sä saat sen sitten vaan ottaa. Näistä kuvista joita Sara on lainannut näkee että ne on otettu ammattitaitoisesti joten niiden omistaja on voinut jopa käyttää ammattilaiskuvaajaa niiden ottamiseen ja maksanut itse niistä.  Aika moni nykyään tekee niin. Yks näkyvä esimerkki on Martina suomalaisista joka maksaa valokuvaajalle insta-kuvien otosta. Niin että joku muu joka yrittää tehdä rahaa insta-tilillään vois vaan niitä sitten lainata omaan rahanansaitsemis-fiidiinsä vai?? Ei tässä ole mitään selittämisen varaa Saralla. Todella, todella noloa:/

Vierailija
515/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyikö sara edes näiltä alkuperäisiltä kuvan ottajilta haluaako nimensä lisäämiinsä kuviin?vai miksi ilmoitti että lisää kuvan jos jtn haittaa? Miksi ei osannut itse kysyä. Tai kysyikö Sara heiltä ylipäätään onko OK että lisää heidän kuviaajan muualle?😊 Olisi varmasti ollut fiksua kysyä heiltä, ensiksi ja ainakin tuon haluaako edes nimeä kuviinsa kun siittä näytti olevan tietoinen, noloa on myös selitellä jälkikäteen että vaikkei tiennyt tekijänoikeuksista olisi kyllä tosiaan lisännyt nimen jos joku alkuperäisistä olisi tullut sanomaan tai halunnut nimen merkatuksi. Hmm? Ai omaan kuvaansa? Heidän olisi pitänyt kysyä lupaa siihen tai ilmoitusvelvollisuus jos haluavat nimen omaan kuvaansa, varsin outoa. Olisi myös fiksua tässä vaiheessa vielä uudestaan PAHOITELLA julkisesti vielä kerran, että olisi voinut kysyä heiltä ensiksi, ja oma aloitteisesti haluvatko nimensä kuvaan ym, ja oikeesti pyytää anteeksi ettei näin huomannut tehdä kun ei tosiaan edes kysynyt , eikä vain selittää päälle et kyllä sitten jos alku.p kuvan julkaisija hänelle olisi tullut siittä sanomaan ”jos haittaa”tai mahdollisesti haluaisi (jos edes huomaisi kuvan olemassa oloa Saran sivulla)niin ”sitten”kyllä.. ja ei tiennyt että teki väärin.. ! Ei se ihan noin mene. Tarina on vähän ristiriistainen mun mielestä ja joku ontuu. Ja pahasti.

Vierailija
516/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään KAIKKI tietävät ettei kenenkään, EI KENENKÄÄN kuvia "lainata" omaan kuvafiidiin instagramissa ilman kysymistä. Ei kukaan nykyään tee tuollaista vahingossa vaan kyse on ihan tahallisesta teosta. Et sä kaupastakaan ekaksi vaan ota tavaraa mukaas kainaloon ja oleta että jos kassa ei lähde sun perään juoksemaan ja vaadi maksua että sä saat sen sitten vaan ottaa. Näistä kuvista joita Sara on lainannut näkee että ne on otettu ammattitaitoisesti joten niiden omistaja on voinut jopa käyttää ammattilaiskuvaajaa niiden ottamiseen ja maksanut itse niistä.  Aika moni nykyään tekee niin. Yks näkyvä esimerkki on Martina suomalaisista joka maksaa valokuvaajalle insta-kuvien otosta. Niin että joku muu joka yrittää tehdä rahaa insta-tilillään vois vaan niitä sitten lainata omaan rahanansaitsemis-fiidiinsä vai?? Ei tässä ole mitään selittämisen varaa Saralla. Todella, todella noloa:/

No ei tietenkään😂 tai saa olla aika aivosoluton. No mutta eiköhän kerro paljon! Mielummin näyttää tyhmältä kun myöntää totuuden. Erittäin fiksua tämäkin... siis 👍🏼😅

Vierailija
517/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi!

Kiimaisin terkuin Bimbo

En kadehdi vaikka kuinka kaunis olisi. Sisäinenkauneus kertoo yleensä enemmän

Vierailija
518/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekijänoikeuksellisestihan asia on selvä

Mutta hän suoraan valheteli olevansa kyseisissä pakoissa.

"Stories were told" kuvaan vastaili jopa kysymyksiin "puriko ötökät" vaikkei ole käynytkään k.o paikassa.

Sama se jooga kuva, muokannut toisen vartaloa oman näköisekseen

Pahempaa mun mielestä on että feikkaa koko elämänsä -eli saa seuraajia tällä. Nyt ulisee ettei ole väittänyt olleensa näissä paikoissa, valhe: väitit sijainnilla,kommenteilla ja kuvateksteillä.

Vierailija
519/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huijari.

Vierailija
520/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole Sara, varasta ilman lupaa muiden kuvia omaan instagram tilillesi.

Suutu kun jäät kiinni. Nakkele niskoja kenelle tahansa joka on eri mieltä kanssasi. Blokkaa kaikki. Älä pyydä anteeks.

Tykitä 7-vuotiaan kieliopilla Instagram Storyt täyteen miten uhkailet Iltalehteä kunnianloukkauksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi