Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sara Chafakin varastamat kuvat poistettu IG:stään, kaikki feikkiä

Vierailija
14.10.2020 |

Hyvä osoitus kuinka isompikin influensseri voi huijata ja läpi menee. Nyt Sara on sitten kärähtänyt kun useisiin IG feedin kuviin alkoi tulla kommentteja vierailta ihmisiltä, että mitä hittoa tämä on mun ottama kuva. Vielä eilen illalla näitä kuvia oli Chafakin profiilissa monta ja näiden kommentoijien profiileista löytyi helposti alkuperäinen kuva. Eikö se ole rikos käyttää toisen kuvia ominaan ilman mitään mainintaa tekijästä/tekijänoikeuksista, ja saada siitä omaa taloudellista hyötyä klikkauksina ja laadukkaana sisältönä. Nää alkuperäiset kuvaajat oli ammattitaiteilijoita/valokuvaajia. Ainakin Twitteristä Tatu Virtasen profiilista löytyy kuvakaappauksia varastetuista ja poistetuista kuvista.

Sara ei oo pahoitellut mitenkään vaan uhoaa stoorissaan että blokkaa kaikki kommentoijat.

Pointtina tässä, että taas osoitus kuinka noi Instat on täynnä feikkiä, muovia, kulissia. Ei kannata uskoa eikä ainakaan kadehtia mitään.

Kommentit (583)

Vierailija
541/583 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivoi, Sara on näköjään toissa päivänä saanut kuvaansa kommentin "Onko IG-tililläsi sellaisia kuvia, joissa et ole sinä vaan joku muu (kaunis tumma nainen)?" johon Sara vastannut "mutta vastatakseni kysymykseesi, vastaus on ei." Eilen kuitenkin Seiska uutisoi kuvasta, joka Saralla oli feedissään ja jossa oli ilmeisesti joku Venäläinen malli, eikä Sara itse. Kuva tietysti poistui heti kun asia tuli ilmi. Ei anna kovin terävää kuvaa Sarasta tämä keissi.

Vierailija
542/583 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt Saraa "jalat maassa tyyppinä", joka handlaa julkisuutensa. Siis niin väärässä sitten olinkin. Ihan karmeita noi Saran selitykset ja hyökkäilyt. Paska on tuulettimessa jo, niin Sara täräytti sen vielä pyörimään. Teki mieli laittaa, että olisi johonkin viestintätoimistoon yhteydessä, ja antaisi itse olla. Paljastui kyllä ihan liikaa Saran todellisesta luonteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/583 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kommentoinut Saralle tuosta, että mites Seiskan uutinen siitä että Sara on jakanut alusvaatemallin kuvan omanaan niin Sara vastannut "jatka seiskan lukemista ja usko siihen". Siis what Seiskassahan oli ihan kuvakaappaukset Saran julkaisusta ja tän mallin alkuperäisestä julkaisusta, aika vedenpitävä todiste minun mielestäni että Sara on tämän kuvan jakanut, vaikka toki nyt poistanut. :D Tai toki hän voi taas tarkoittaa tuota, että missään hän ei ole sanonut että hän olisi kuvassa itse...

Jotenkin muuten ontuu nuo Saran selittelyt että hän ei ole saanut mitään tuloja niistä muiden ottamista kuvista. Kyllähän noilla influencereilla varmasti se koko feedi vaikuttaa esim. yhteistyökumppaneiden saantiin, eli kyllä kaikilla Saran jakamilla kuvilla on varmaan ainakin jotakin vaikutusta hänen tuloihinsa.

Vierailija
544/583 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitänyt Saraa "jalat maassa tyyppinä", joka handlaa julkisuutensa. Siis niin väärässä sitten olinkin. Ihan karmeita noi Saran selitykset ja hyökkäilyt. Paska on tuulettimessa jo, niin Sara täräytti sen vielä pyörimään. Teki mieli laittaa, että olisi johonkin viestintätoimistoon yhteydessä, ja antaisi itse olla. Paljastui kyllä ihan liikaa Saran todellisesta luonteesta.

Ja älystä.

Vierailija
545/583 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen tämä instamaailma, kun kauniiden nuorten naisten pitää jatkuvasti saada tykkäyksiä muilta ihmisiltä!

Miksi?

Ja näissä tapauksissa suurin osa tykkääjistä on miehiä, jotka arvottavat ihan liikaa vain naisen ulkonäköä ja seksikkyyttä. Ja sitten nainen tyytyväisenä vastaa sydämellä näihin tykkäyksiin...

En naisena kyllä saakaan mitään tällaisesta toisen ihmisen naamakuvista, joissa näkyy selkeästi oman kauneuden ihailu ja itserakkaus.

Voisivat tehdä jotain hyvää tällä julkisuudellaan, sen sijaan että esittelevät itseään eri kuvakulmista.

Hulluksi on mennyt nykynormaali!

Vierailija
546/583 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta seuraajiahan tällä likalla on jatkossakin. Ja nyt varmaan enemmän kohun takia.

Ei yrityksetkään enää välitä millainen maine näillä instapimuilla on. Kunhan on seuraajia.

Vierailija
547/583 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei istu suomalaiseen mentaliteettiin tällainen huijaus.

Kuvankäsittelyt, filtterit, huulitäytteet, rahan ja merkkien perässä juokseminen, suoranainen valehtelu...

Nämä muualta tulleet eivät tunnu sitä tajuavan!

Tämä taitaa olla meillä jo geeneissä, ihanan rehellinen ja sinisilmäinenkin suomalainen.

Minun mielestäni kaunis nainen on luonnonkaunis vaalea suomalainen.

Tämä kardashian-look ei oikeasti yhtään säväytä, on niin keinotekoista huulien ja tissien ylikorostamista..

No kyllä esim. Aitolehden naamakuvat on niin filtteröidyt, on luonnossa ihan eri näköinen. Siepillä sama juttu. Yhtä valehtelua on noitten tyrkkyjen instat.

Vierailija
548/583 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkästään tyhmä, mutta myös ilkeä.

Kun ihmisen luonne on tuota, on aivan samantekevää mitä ulkonäkö on!

Vierailija
549/583 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni tämäkin on työ, jota tehdään rahallista korvausta vastaan. Eikö samat säännöt päde näissäkin tekijänoikeuksien suhteen, kuin monissa muissakin ammateissa. Kun kuitenkin kärsivät tästä tämä ei ole oikea työ kommenteista. Ihan samalla tavalla tässä nyt kohdellaan näitä kuvien ottajia, heidän työnsä ei saa arvostusta tai eivät edes saa omaa nimeään esiin.

550/583 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sara blokkas heti ku kysyin äsken että miten ei oo seuraajat vähentyny vaikka tämä kohu paljasti kuinka paljo oot kuvia pölliny, eli onko siis ostettuja seuraajia. Aika nolo muija.  Taitaa siis olla totta eli ostettuja feikkiseuraajia :) 

No tuo nyt ei ole edes aihe kysyä. Ihan kaikilla joilla on tuollainen määrä seuraajia on ostettuja seuraajia. Siis ihan kaikilla. Taviksetkin ostaa niitä, julkkiksista puhumattakaan.

Mutta eikös ole jotain keinoja noiden bottiseuraajien paljastamiseenkin? Olen luullut, että kun firmat tekevät jotain yhteistyöjuttuja, niin ne pystyvät tarkistamaan halutessaan asian. Onhan se heillekin huonoa bisnestä maksaa miljoonan seuraajan mukaan, jos niitä todellisuudessa on tuhat.

Vierailija
551/583 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen ihmettelen, ettei seuraajamäärä putoa! Ovatko seuraajat 90% ostettuja vai niin daijua porukkaa, etteivät tajua paheksua tekijänoikeusrikkomuksia? 

En kuvitellut, että seuraajista puolet lähtisi tms, mutta kun näyttää, ettei 100k+ seuraajasta olisi lähtenyt edes tonnia?!

Ostettuja suurin osa. Ei ne häviä.

Vierailija
552/583 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksensa niin huonoa ja karmeaa, että on kyllä Sara jäänyt kaikilta äikän tunneilta pois. Miten nuori ihminen ei osaa yhtä selkeää lausetta muodostaa?

Vierailija
553/583 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se jossain kommentoinut, että jos joku tietää kuvan ottajan niin voi hänelle ilmoittaa asiasta ja hän voi sitten tägätä kuvaajan siihen. Ööö....

Vierailija
554/583 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
555/583 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella, niin monet Afrikan, erimaiden, pohjoisesta etelään, lännestä itään, ketkä tulevat esimekiksi juuri Suomeen, ovat yrmeän ja vihaisen näköisiä ja näyttävät välillä todella ikävän vihamielisiltä ( eilen bussissa, voi sitä vihan määrää, katseessa, minkä kyseinen nainen antoi katseessaan, peloitti.   

Vierailija
556/583 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eijei näittekö kokki tytön tämän:

https://halloota.com/kuvakohu-sara-chafak-haukkui-toimittajan-ja-syytti…

Näköjään nämä somejulkkikset vääntävät nyt muodikkaasti kiusaamiseksi kaiken väärinkäytösten oikaisun. Törkeää vetää kiusaamiskortti esiin. Luulen että toi Sara on itse ollut koulukiusaaja käytöksestä päätellen

Vierailija
557/583 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin paska kuvaaja se on, ettei saa itse jostain kukkapuskista, viinilaseista ja juustokakuista napsastua julkaisukelpoisia kuvia?

Pelkästään laiskahan se vaan on. Ei jaksa nähdä edes sen vertaa vaivaa, vaan menee siitä mistä aita on matalin, eli pöllii muilta.

Vierailija
558/583 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sometähti ansaitsee kaiken paskan mitä nyt sataa. Hän on niin nuori, että on oppinut peruskoulussa internetin tekijänoikeuskysymykset.

Mutta kyllä mua ihan psykologisesti kiinnostaa, et miten ihminen voi elää itsensä kanssa vuodesta toiseen niin, et postaa verkkareissa kotisohvaltaan instaan toisten ottamia kuvia, jotka luo mielikuvaa luksuselämästä. Ettei kykene ostamaan ees lisälinssiä älypuhelimeensa jotta vois ite ottaa vähän laadukkaampia kuvia ruusuista, jotka on ihan itse kukkakaupasta ostanut?

Olen pari vuotta Saraa vanhempi, eikä meille ainakaan opetettu peruskoulussa "internetin tekijänoikeuskysymyksistä" YHTÄÄN MITÄÄN. Edes atk-oppiainetta ei ollut.

Vierailija
559/583 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua tää ei. Oikeestaan ede yllättänyt, aina ollu tästä safakista vähä outo kuva, ylimielinen

Vierailija
560/583 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on blokattu, kuten varmaan 1000 muuta. Mikä on Chafeikillä meno?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan