Sara Chafakin varastamat kuvat poistettu IG:stään, kaikki feikkiä
Hyvä osoitus kuinka isompikin influensseri voi huijata ja läpi menee. Nyt Sara on sitten kärähtänyt kun useisiin IG feedin kuviin alkoi tulla kommentteja vierailta ihmisiltä, että mitä hittoa tämä on mun ottama kuva. Vielä eilen illalla näitä kuvia oli Chafakin profiilissa monta ja näiden kommentoijien profiileista löytyi helposti alkuperäinen kuva. Eikö se ole rikos käyttää toisen kuvia ominaan ilman mitään mainintaa tekijästä/tekijänoikeuksista, ja saada siitä omaa taloudellista hyötyä klikkauksina ja laadukkaana sisältönä. Nää alkuperäiset kuvaajat oli ammattitaiteilijoita/valokuvaajia. Ainakin Twitteristä Tatu Virtasen profiilista löytyy kuvakaappauksia varastetuista ja poistetuista kuvista.
Sara ei oo pahoitellut mitenkään vaan uhoaa stoorissaan että blokkaa kaikki kommentoijat.
Pointtina tässä, että taas osoitus kuinka noi Instat on täynnä feikkiä, muovia, kulissia. Ei kannata uskoa eikä ainakaan kadehtia mitään.
Kommentit (583)
Vierailija kirjoitti:
Kuin paska kuvaaja se on, ettei saa itse jostain kukkapuskista, viinilaseista ja juustokakuista napsastua julkaisukelpoisia kuvia?
Sitten kun vielä ymmärtäisi, että miksi niitä viinilasi ja kukkapuska kuvia pitää julkaista ja vielä tärkeämpää miten ääliö pitää olla että niitä katsotaan, oikein seurataan.
Voi luoja.
Nuo Saran pelastusyritykset somessaan on niin noloja. Aukoo päätä kommentoijille ja on olevinaan niin nohevaa..voi luoja. Eikö vaan voi myöntää, että nolosti tuli nyt jäätyä kiinni housut kintuissa.
On tosi noloa käyttää toisten kuvia ilman lupaa. Miksei voi reilusti laittaa kuvan yhteyteen, että näin hienon kuvan otti se ja se?
Some ja insta on kivoja, jos ne osaa ottaa ihan viihteen kannalta. Rinnastan ne elokuviin ja muihin keksittyihin juttuihin, koska sitähän ne pitkälti ovat, kuvat ja stoorit.
Vierailija kirjoitti:
Noloa. Miksei itse leivo kakkua ja osta kukkakimppua taustalle jos kerran tuollaisen kuvan haluaa. Ei ihan hirveästi vaadi
Ei jaksa/ei osaa itse, mutta kun pitää silti olla joku influencer niin täytyy vain huijata. Sama kun minä menisin töihin alalle, jota en osaa enkä jaksa opetella ja sen sijaan huijaisin. Ryhtyisin vaikka kirjailijaksi ja laittaisin vain jonkun muun kirjoittamia tekstejä tekeleisiini kysymättä lupaa ja kertomatta, että ne oli joku muu kirjoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Seiskakin oli tämän jo bongannut
https://www.seiska.fi/Uutiset/Sara-Chafak-skandaalin-keskella-jai-karus…
Hienosti Seiskan toimituksessa sensuroitu kommentoijien nimet, mutta kun Sara on vastannut kommentteihin, niin nimet näkyvät Saran vastausten perässä tägättynä 😁😁😁
Vierailija kirjoitti:
Nuo Saran pelastusyritykset somessaan on niin noloja. Aukoo päätä kommentoijille ja on olevinaan niin nohevaa..voi luoja. Eikö vaan voi myöntää, että nolosti tuli nyt jäätyä kiinni housut kintuissa.
Ei ole tehnyt ikinä niin! Jäätyään kiinni valehtelusta, perättömien puhumisesta tai kiusaamisesta on aina projisoinut tekonsa uhriin ja alkanut tätä syyttää samoista asioista, jonka jälkeen katkaissut välit täysin.
En voi sanoin kuvailla kuinka onnellinen olen siitä, että tuon naisen 'pimeät puolet' vihdoin alkavat päätyä päivänvaloon.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole monilapsisesta perheestä, köyhistä oloista?
Dreams dreams...
Fake it 'til you make it
Nuo ig-kuvat 😂😂😂
Miten kukaan voi olla noin narsisti 😂😂😂
Iltalehdessä kanssa juttu:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/744e5efe-f652-4fb8-a92e-5a8a7d…
Aika noloa kyllä. Saa miettimään kuinka "luksusta" se elämä oikeasti on. Itse en kyllä ymmärrä tätä kuviota ollenkaan.
Vertaa meemien jakamista siihen, että somevaikuttaja esittelee muiden kuvia profiilissaan ominaan ilman mitään kredittejä niiden ottajalle 🤣
Sara on julkisesti kertonut tienaavansa sometyöllä ja Instagram-kuvilla.
– Some on mainio tulonlähde! Ei sillä Suomessa rikastumaan pääse, mutta kyllä sillä elää ihan mainiosti, Sara kertoi Seiskalle maaliskuussa.
Ilta-Sanomien haastattelussa 2019 Sara kertoi, että sosiaalinen media on hänelle kovaa työtä.
– Omiin julkaisuihini käytän ehkä kymmenen minuuttia, mutta jos minulla on jokin työprojekti somessa, niin siihen voi mennä monta päivää. Harmittaa, kun sanotaan, että se on helppoa työtä. Sitä se ei ole, Chafak sanoi lehdelle.
Rosanna Kulju teki samaa ja itki sitten ig-stoorissaan, että ei tahallaan ja selitteli. Kelly Kalonji tehnyt myös, kuvat edelleen esillä. Sabina Särkkä, tuo ansiokas kuvankäsittelijä, on harjoittanut myös vastaavaa.
Kysymys kuuluukin: onko vika heissä vai seuraajissa, että tuollaista hapatusta seurataan ja rahoitetaan tuo täysin feikki elämä? Sen takia inhoavat Seiskaa, koska siellä julkaistaan aika ajoin kuvia ilman filttereitä ja irl-hetkistä otettuina.
Tää oli mulle ainaki henk. koht. sellainen etappi, että poistan instagramin. En halua olla jäsen tuollaisessa kuvapalvelussa, jossa on mahdollista petoksella tienata rahaa.
Nostanpa esille tämänkin: näillä edellä mainituilla on valtavasti bottitilejä seuraamassa, siis ostettuja seuraajia. He saavat rahaa seuraajamääräänsä perustuen, esimerkiksi monet firmat tekevät yhteistyötä, kun tietty määrä seuraajia ylittyy.
Joukossa voi olla muutamia tuhansia "oikeita" seuraajia, jotka luulevat, että ovat osa isompaa seuraajamassaa.
Tämä on maailmanlaajuinen kusetus ja koska ihmiset tajuavat, mistä tuossa on kyse? Somesuosio on edelleen illuusio, joka tuottaa rahaa, mutta kuinka kauan?
Se ei välttämättä ole fiksuin veto ostaa nyt 30v maksuajalla ullakkokämppä Helsingin keskustasta, jos koko firman toiminta perustuu illuusioon ja valheelliseen elämäntapaan.
Kun somen arvoa ei mitatakaan rahassa, mikä arvo sillä on?
Vierailija kirjoitti:
Sara on julkisesti kertonut tienaavansa sometyöllä ja Instagram-kuvilla.
– Some on mainio tulonlähde! Ei sillä Suomessa rikastumaan pääse, mutta kyllä sillä elää ihan mainiosti, Sara kertoi Seiskalle maaliskuussa.
Ilta-Sanomien haastattelussa 2019 Sara kertoi, että sosiaalinen media on hänelle kovaa työtä.
– Omiin julkaisuihini käytän ehkä kymmenen minuuttia, mutta jos minulla on jokin työprojekti somessa, niin siihen voi mennä monta päivää. Harmittaa, kun sanotaan, että se on helppoa työtä. Sitä se ei ole, Chafak sanoi lehdelle.
Sara varmasti tehnyt pitkää päivää valitessaan tarkkaan kenen teehetkikuvan kopioi tililleen.
Eihän tuo vielä mitään mutta löysin kerran palkitun taitelijan työn joka oli suoraan kopioitu Brittiläisen valokuvaajan työstä- ja maalaus sai Suomessa vielä palkinnon :D.
Tätä minä pidän jo törkeänä.
Not mutta kopsiihan toi Blörfikin Ranta-ahon filippiiniläissyntyistä malli-exää Zarahia (vasen) omassa somessaan, sama koirakin hankittu :D
Eikö ihmisillä ole mitään omaa mielikuvitusta enää tänä päivänä?
Kävin vilkaisemassa muikkelin instaa.
Mietin vaan, että kuinka kukaan, joka rakastaa noin kiihkeästi omaa ulkonäköään, voi ikinä aidosti rakastaa ketään muuta 😅
Ilmiannettu rasistisena vihapuheena.
Voisiko joku selittää miksi seuraa näitä instajulkkiksia? Harrastuksen takia seuraamisen vielä jotenkin käsitän mutta nämä tyhjäpäät aitolehdet,missit,laulajat jne. mitä tuommoisen moukan seuraamisesta saa, käsiteltyjä kuvia.
Joskun iltapaskoissa on näistä aina joskus juttuja, joku ääliö julkasee ääliökuvan ja muut sitten imelästi kommentoi; ihanat te, suloisia ootte jne. Jne.
Jos joku olisi kommentoinut paperikuvien aikaan niin typerästi ja imelästi kuin nyt kommentoidaan niin kaikki olisivat katsoneet, että hulluko olet.