Hiukset menevät takkuun takaa huonon hiuslaatuni takia. En haluaisi kuitenkaan plus kolmikymppisten polkkakampausta. Ideoita?
Eli mulla on nyt vähän yli olkapään tulevat hiukset. Hiuslaatuni on aina ollut sellainen että vaikka kuinka harjaan ja selvitän, avonaisena ne menevät takaa takkuun alle 30min aikana. Kaiken maailmaan käsittelyjä on tehty ja pari parturia on sarjahoitanut hiuksiani ja silti menevät takkuun.
Olen aina haaveillut pitkistä hiuksista ja vaikka mitä olen tehnyt niin nämä eivät kasva pidemmiksi kun vähän yli olkapään ja oma hiuslaatu saa nämä takkuun. Olen vähän yli 30-vuotias ja olen huomannut että kolmekymppiset leikkaa sen "nuorekkaan ja uniikin" polkkatukan. Se ratkaisisi takkuongelman mutta en halua sitä samaa hiusmallia mikä on niin "uniikki" että oikein oksettaa jo ajatus. Eli olisiko vinkkejä mitä vielä voi tehdä tai muuta hiusmallia? Minulla on ylipainoa ja muutenkin naama sen mallinen että jos hiukset ovat niin lyhyet että korvat näkyy, näytän ihan possulta.
Onko mitään enää tehtävissä?
T: kotiäiti jolla alkaa taas työelämä ja pitää näyttää edes vähän edustavalta eikä takkutukalta
https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/fr/cp0/e15/q65/43728877_1…
Kommentit (52)
Hyvä ruokavalio, vitamiinit ja hyvät rasvat. Jos on kuivat latvat niin vähän öljyä myös ulkoisesti. Hoitoaineen käyttö.
Mikä ihmeen yli kolmekymppisen polkka? En ole nähnyt tuollaista 25 vuoteen. Tai joo, onhan bobeja ja lobeja mutta ne on aina kiharrettuja suoristusraudalla tai puikolla.
Älä pidä auki, ainakaan niin paljoa.
Letitä, nutturoi, nosta osa hiuksista kiinni, ja jätä osa auki? Käytä laadukkaita naamioita, hoitoaineita, ja hiuksiin jätettäviä suihkutettavia hoitoaineita, joit voit lisäillä pitkin päivää.
Jätä kaikki shampoot ja hoitoaineet pois ja ala pesemään pelkällä vedellä. Menee muutama viikko, niin hiustesi luontainen suojeleva öljy tasapaino korjaantuu ja hiuksesi alkavat voimaan hyvin. Voit hakea lisätietoa itse netistä. Monet jo suosii tätä pelkällä vedellä pesua, koska hiukset paljon paremmassa kunnossa kuin koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ruokavalio, vitamiinit ja hyvät rasvat. Jos on kuivat latvat niin vähän öljyä myös ulkoisesti. Hoitoaineen käyttö.
Tätä on testattu myös vuosia, sanoin biotiinit. Värjännyt en ole enää ainakaan 4 vuoteen (kun raskauduin en halunnut ja synnytyksen jälkeen päätin että antaa oman värin tulla jos se auttaa takkuongelmaan).
Parturi leikkaa saksilla, ei veitsellä hiukset mutta vaikka takkuun menevä osa on omaa hiusta (ei värjättyä) niin sekään ei ole auttanut.
Lidlin Cien hoitoaine tuubissa pitää lapseni todella pitkät ja luonnonkiharat takkuuntuvat hiukset selvinä. Kullanvärinen tuubi, sisälsi kai mm. macadamiaa. Hinta n. 2e.
Vierailija kirjoitti:
Leikkaa lyhyemmäksi ja laita pidennykset?
Meneekö mun oma tukka sitten vielä huonompaan kuntoon pidennyksistä. Ja pidennykset ei mene takkuun?
Tarvitaan varmaan taitava laittaja, hyvä hius niin tuskin on hintansa arvoista, sillä usein pidennys ja oma hius on hankala saada täysin saman sävyiseksi
Ap
Ei tuossa taida oikein mitään voida. Hiuslaatu nyt vaan on tuollainen ja ei se millään muuksi muutu. On suomalaisilla aika yleinenkin tuollainen takkuuntuva hento hius joka ei kasva kovin pitkäksi. Melkein se on pitkä tai lyhyt polkkatukka jos kerran kunnolla lyhyt ei sovi, ja sitten muotoilua kihartaen, osan tukasta soljilla kiinnittäen, pannoilla tms.
Onhan niitä muitakin hiusmalleja olemassa, kuin tuo esitelty polkka.
Kyllä minäkin pitkän tukan haluaisin, mutta hiuslaadun takia on pitänyt vain hyväksyä se tosiasia, etten ikinä saa pitkää ja paksua hiuskuontaloa. Helpommalla pääsee, kun on hiuslaatuun sopiva leikkaus, eikä yritäkään kasvattaa niitä kolmea karvaa ristiin.
Pidennykset toki ovat vaihtoehto, mutta niissäkin on omat haasteensa, joiden kanssa elämiseen en nyt viitsi nähdä vaivaa.
Paul Mitchellin silottava öljy. Levitetään kosteisiin hiuksiin ja lisätään kuivaan vielä tarpeen mukaan. Pelasti oman takkuisuuteen taipuvaisen tukkani täysin, voin pitää aukikin sen nykyään kuinka vaan.
Maksaa kyllä jokusen kympin, mutta on sen arvoinenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneekö mun oma tukka sitten vielä huonompaan kuntoon pidennyksistä. Ja pidennykset ei mene takkuun?
Tarvitaan varmaan taitava laittaja, hyvä hius niin tuskin on hintansa arvoista, sillä usein pidennys ja oma hius on hankala saada täysin saman sävyiseksi
Ap
Menee. Itselläni saman tapainen hiuslaatu kuin mitä kuvaat ja pidennykset tuhosi hiukset niin että oli leikattava lyhyeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen yli kolmekymppisen polkka? En ole nähnyt tuollaista 25 vuoteen. Tai joo, onhan bobeja ja lobeja mutta ne on aina kiharrettuja suoristusraudalla tai puikolla.
Itse olen kaupassa töissä, siellä olen huomannut tämän 10 vuoden aikana että 90% leikkaa tuollaisen polkan kun ikää tulee +30 mittariin
Ap
Osta pikkutytöille tarkoitettua hiusten selvityssuihketta. Myydään marketeissakin. Toimii hyvin ja tuntuu hoitavankin. Kosteusvoide esim humektan vedellä laimennettuna hoitaa hyvin hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pehmeä hiuslaatu niin se vain takkuuntuu.
Tälle ei vissiin sitten voi mitään tehdä ellei kulje koko ikää lettipäänä tai lyhyessä kampauksessa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lidlin Cien hoitoaine tuubissa pitää lapseni todella pitkät ja luonnonkiharat takkuuntuvat hiukset selvinä. Kullanvärinen tuubi, sisälsi kai mm. macadamiaa. Hinta n. 2e.
Tämän otan ehdottomasti testiin, siinä ei mitään häviä :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Menee. Itselläni saman tapainen hiuslaatu kuin mitä kuvaat ja pidennykset tuhosi hiukset niin että oli leikattava lyhyeksi.
Minulla on ollut Mago-Pidennykset useampaan kertaan 3-4 kk yhteen soittoon päässä, en huomannut, että oma hento hamppuinen hius olisi juurikaan kärsinyt. Olin kyllä varma, että lyhyt tukka odottaa, mutta ei kertaakaan pidennyksen takia ole tarvinnut leikata.
Piti laittaa että tuo linkki on se mitä EN halua!!