Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako mies potea vauvakuumetta?

09.01.2014 |

Saako mies potea vauvakuumetta? Kaipaisin nimittäin yhtä tai kahta lasta lisää. Olen aina - jo pikkupojasta alkaen ajatellut, että minulla olisi neljä lasta. Aikoinaan, kun mentiin vaimon kanssa naimisiin sovittiin, että yritetään vähintään kolmea lasta. Se oli silloin sopiva kompromissi.

Mutta jo toista lasta odottaessaan vaimo totesi, että lapsiluku on hänen osaltaan nyt täynnä. Asiasta on keskusteltu monet moninaiset kerran ja tuo päätös ei ole muuttunut miksikään. Ja aikanaan totesin mielessäni, että eletään elämää sitten näin ja katsotaan mitä tuleva tuo tullessaan.

Nyt, kun lapset on kasvatettu jo aikuisiksi, olen alkanut potemaan epämääräistä "uuden kumppanin" - ja vauvakuumetta. Sitä tulee katseltua nuoria naisia sillä silmällä, että mahtaisiko tuo olla meikäläisestä kiinnostunut ja olisi siinä mahdollisesti uusi kumppani, jonka kanssa perustella perhettä. Varsinaisesti mitään kiirettä ei ole, mutta on se myös vaikeaa luopua ajatuksesta, että lapsia olisi voinut olla enemmänkin.

Kysymys kuuluukin, että pitääkö tyytyä haaveisiin vai toteuttaa ajatuksiaan?

Kommentit (2)

1/2 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mielenkiintoista. Yli 700 lukijaa ja ei yhtään kommettia. Onko asia siis niin, että miehen mahdollinen vauvakuume on jonkin asteinen tabu?

Mutta jokatapauksesta naisen vauvakuumeesta oli tämän pvän Hesarissakin juttua: http://www.hs.fi/elama/Tahdon+lapsen+mies+puuttuu/a1396413096844 . Jutun henkihän on hiukan sen puoleinen, että useammat naiset haluavat loppujen lopuksi äidiksi, kunhan sopiva mies löytyy.

2/2 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Podetko siis myös kuumetta uudesta kumppanista ja uudesta perheestä, vai vain suuremmasta lapsimäärästä? 

Onhan teillä nykyisen vaimon kanssa mahdollisuus harkita esimerkiksi sijoituslapsia tai adoptoidakin, ellei vaimosi halua enää hankkia oman raskauden kautta lapsia.

http://www.sijaisvanhemmaksi.fi/faktaa-sijaisvanhemmuudesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla