Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HSL:n vyöhykkeet

Vierailija
13.10.2020 |

Minusta on ihan älytöntä, ettei voi ostaa halvemmalla yhden vyöhykkeen sisäisi lippuja!

Juu, kyllä olen laittanut palautetta myös HSL:lle, koska asun ja työskentelen juuri ja juuri, mutta kuitenkin, A-vyöhykkeen sisällä ja minusta on väärin, että maksan AB-vyöhykkeestä, vaikka käyn B-vyöhykkeellä n. neljä kertaa vuodessa.

AB
BC
ABC

Kissa kävelee...

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas voi ymmärtää että ABC-kertalippu maksaa 4,10e. Onhan jo AB-lippukin aika kallis mutta tuo ABC-lipun hinta on ihan posketon.

Ja miksi ei voi ostaa kertalippua joka olisi vähän pidempään voimassa?

Eli lippu joka olisi esim. 2h voimassa ja maksaisi vaikka 20% enemmän kuin tavallinen lippu.

Vierailija
2/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas pitäisi koko alue olla samaa. Espoo, Helsinki ,Vantaa. Vyöhykkeet sitten Sipooseen , Nurmijärvelle yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miksi A-vyöhykkeen päästä päähän pitäisi mielestäsi päästä halvemmalla kuin yksi asemanväli A-vyöhykkeeltä B-vyöhykkeelle?

Vierailija
4/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli miksi A-vyöhykkeen päästä päähän pitäisi mielestäsi päästä halvemmalla kuin yksi asemanväli A-vyöhykkeeltä B-vyöhykkeelle?

Siksi, että syytön minä siihen olen, jos ei asu ja käy töissä yhden vyöhykkeen sisällä, olkoot A tai B, C tai D.

Hyvin moni helsinkiläinen/espoolainen/vantaalainen hyötyi vyöhykkeistä, koska AB:llä pääsee entisen seutulipun alueella aika hyvin kulkemaan entiseen verrattuna puoli-ilmaiseksi.

Se on hyvä, mutta se ei, että kotini ja työpaikkani sijainnin vuoksi kustannan AB-lippua tarvitsevien matkoja.

AP

Vierailija
5/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkia oma auto?

Vierailija
6/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoilu. Pyöräily?

Vierailija
7/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatko nyt mielestäsi enemmän AB-lipusta kuin aikaisemmin Helsingin sisäisestä lipusta?

Vierailija
8/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkia oma auto?

Ihan loistoajatus A-vyöhykkeellä asuvalle ja työssä käyvälle henkilölle.

Ei muuta kuin tupruttelemaan pakokaasua ja/tai kuluttamaan sähköä yksikseen tuonne Pasilan suunnan tietyömaille mennentullen.

AP

Vierailija
9/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässähän kantsii hiffaa, että tuo vyöhykeuudistus oli niin pitkä ja hankala prosessi, että ei sitä voi jollekin tavalliselle kansalaiselle edes selittää.

T: HSL

Vierailija
10/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksatko nyt mielestäsi enemmän AB-lipusta kuin aikaisemmin Helsingin sisäisestä lipusta?

Ei, en maksa kovinkaan paljon enempää, mitä nyt vuosittaiset hinnankorotukset, mutta sen n. 60 € sijaan maksaisin mieluusti esim. 40 € pelkkää A:ta.

Pyöräilyyn kannustajalle sanon, että koska ei ole ihan pakko, en talvisin pyöräile 7 km.

Kesällä kyllä, hyvällä säällä.

AP

Vierailija
11/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että syytön minä siihen olen, jos ei asu ja käy töissä yhden vyöhykkeen sisällä, olkoot A tai B, C tai D.

Hyvin moni helsinkiläinen/espoolainen/vantaalainen hyötyi vyöhykkeistä, koska AB:llä pääsee entisen seutulipun alueella aika hyvin kulkemaan entiseen verrattuna puoli-ilmaiseksi.

Se on hyvä, mutta se ei, että kotini ja työpaikkani sijainnin vuoksi kustannan AB-lippua tarvitsevien matkoja.

AP

Eli pitäisi käyttää tuota systeemiä sen vuoksi, että juuri sinä sattuisit hyötymään siitä? 

Vierailija
12/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Minä en ymmärrä näitä vyöhykkeitä. Ei sillä ab-lipulla pääse entisen seutulipun lailla vapaasti kulkemaan, vaan jos esim itse lähden kotoa keskustasta käymään Vantaan Ikealla, joudun ostamaan Viikin jälkeen jatkolipun erikseen. Eli ihan sama lopputulos kuin ennenkin.

Onneksi harvemmin tarvitsee muulla kuin sporalla kulkea, joten en vaivaa päätäni näillä.

Vierailija
13/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni saisi olla vaan yksi ja sama lippu koko Helsinki-Espoo-Vantaa-Kauniainen alueella. Nuo vyöhykkeet on välillä aika rasittavia ja jos vaikkapa liikut vyöhykkeeltä B vyöhykkeelle A vyöhykkeen C kautta, joudut ostamaan ABC- lipun, vaikka C- vyöhykettä olisi pari asemaa matkan varressa ja istut ne asemat vain siinä julkisessa kulkupelissä.

14/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän uudistus oli usealle tervetullut, kun ennen matkan hinta määräytyi kunnan rajan mukaan ja nyt enemmän matkan pituuden mukaan.

Vierailija
15/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässähän kantsii hiffaa, että tuo vyöhykeuudistus oli niin pitkä ja hankala prosessi, että ei sitä voi jollekin tavalliselle kansalaiselle edes selittää.

T: HSL

HSL oli oikein fiksu, kun laittoi lentokentän C-vyöhykkeelle.

Saa enemmän rahaa.

Ja turistipolot Suomesta ja maailmalta ennen ja jälkeen koronan seisovat jonossa ihmettelemässä lentokentällä yhtä lippuautomaattia, joka ei toimi.

Ei tarvitse uudistusta tavalliselle kansalaiselle, varsinkaan ulkomaalaiselle, yrittäkään selitellä.

Emme ymmärrä.

Ihmettelemme vain.

Muualla toimii. Meillä ei

AP

Vierailija
16/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni saisi olla vaan yksi ja sama lippu koko Helsinki-Espoo-Vantaa-Kauniainen alueella. Nuo vyöhykkeet on välillä aika rasittavia ja jos vaikkapa liikut vyöhykkeeltä B vyöhykkeelle A vyöhykkeen C kautta, joudut ostamaan ABC- lipun, vaikka C- vyöhykettä olisi pari asemaa matkan varressa ja istut ne asemat vain siinä julkisessa kulkupelissä.

No mutta sähän voit ostaa jatkuvasti ABC-lippua niin siinä sulle on yksi lippu koko alueelle

Vierailija
17/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSL:n piti harkita yhden vyöhykkeen lippujen vaihtoehtoa. Mutta kun korona vei matkustajat ja tulot romahtivat muutenkin, niin on tainnut jäädä unholaan.

Vierailija
18/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en taas voi ymmärtää että ABC-kertalippu maksaa 4,10e. Onhan jo AB-lippukin aika kallis mutta tuo ABC-lipun hinta on ihan posketon.

Ja miksi ei voi ostaa kertalippua joka olisi vähän pidempään voimassa?

Eli lippu joka olisi esim. 2h voimassa ja maksaisi vaikka 20% enemmän kuin tavallinen lippu.

lisää D, saat 20 min lisäaikaa

Vierailija
19/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, en maksa kovinkaan paljon enempää, mitä nyt vuosittaiset hinnankorotukset, mutta sen n. 60 € sijaan maksaisin mieluusti esim. 40 € pelkkää A:ta.

Pyöräilyyn kannustajalle sanon, että koska ei ole ihan pakko, en talvisin pyöräile 7 km.

Kesällä kyllä, hyvällä säällä.

AP

Öööh 7 kilometriä julkisilla ei ole edes mikään niin lyhyt matka, että sulla olisi varaa urputtaa siitä että joudut ostamaan AB-lipun. Liikut varmaan just ja just rajojen sisäpuolella.

Vierailija
20/67 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vyöhykkeet on itse asiassa ihan hyvät kyllä. Paremmat kun edelliset. Kyllähän se AB tai BC on edullisempi kuin entinen seutu, ja nuo ab ja bc kuitenkin ainakin omalla kohdallani vastaa entistä seutua. Erittäin harvoin tarvii ostaa ABC.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän