Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mun poika aikoo peruskoulun jälkeen turvallisuus-

Vierailija
09.01.2014 |

alalle,onkohan sillä alalla mitään muuta työtä kuin alepan juoppojen kyttääminen,oon ihan järkyttynyt

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika haluis kans, mikäköhän koulutus tuohon käydään. Onko kyse jostain vartijakursseista, joita ... mitkä?... järjestää? Vai miten ko. alalle hakeudutaan? Mä en oikeastaan edes tiedä mitä turvallisuusala tarkoittaa?

Vierailija
2/25 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se olla vaikka jossain teollisuusalueen respassa, jossa pääasiallinen työ on antaa vierailijoille kulkukoodeja ja kytätä kameroita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaaksein joissain ammattikouluissa voi opiskella vartijaksi....ehkä

Vierailija
4/25 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normivartijan lisäksi turvallisuusalalla voi kouluttautua myös AMK:ssa, http://www.laurea.fi/fi/opiskelu/koulutus/amk-tutkinnot/turvallisuusala/Sivut/default.aspx jolloin työkin on jotain muuta kuin tuota juoppojen ja kameroiden kyttäämistä ja kulkulupien ojentelua.

Vierailija
5/25 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 18:49"]

Muistaaksein joissain ammattikouluissa voi opiskella vartijaksi....ehkä

[/quote]

Kyllä siihen vartijaksi "opiskeluun" riittää ihan se parin hassun viikon vartijakurssi.

Vierailija
6/25 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea, toivottavasti mun poika kiinnostuis jostain vastaavasta. 

Vierailija
7/25 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri on turvallisuusalalla. Se työskentelee tällä hetkellä suuren lehtitalon aulaemäntänä ja vaikuttaa viihtyvän. Hän on myöskin menossa nyt johonkin esimieskoulutukseen, jonka jälkeen on mahdollisuus saada haastvampia työtehtäviä. Ylenemismahdollisuuksia siis on ja muitakin hommia kun juoppojen kaitseminen.

Vierailija
8/25 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvallisuusalan osaajilla tulee olemaan kysyntää tulevaisuudessa. Ihmiset ikääntyvät, asuntoalueita pitää alkaa vartioimaan poliisin jatkuvasti heikkenevien resurssien vuoksi sekä rikollisuus kansainvälistyy. Järjestysmieskortin suorittanut pääsee heti töihin festareille ja portsariksi.

Vierailija
9/25 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai olisiko kiinnostunut työstä armeijan palveluksessa. Sieltä pääsisi aikaisin eläkkeellekin :)

Vierailija
10/25 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuusala on laaja käsite mutta hyvä valinta ja koulutukseen kannattaa panostaa. Kaikki viranomaistoiminta on turvallisuus- tai suojelualaa. Turvattomuus tai suojaustarve tästä maailmasta ei koskaan lopu, valitettavasti.

Vierailija
11/25 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut kohta 10 vuotta vartija enkä ole vielä koskaan joutunut noihin Alepan kaltaisiin kohteisiin.

Vaihtelua on paljon ja työtehtäviä löytuu miltei jokaiseen makuun.

Palkka ei ole häävi, mutta työpaikka melkeinpä ikuisen varma, jos vaan tekee työnsä kunnolla.

Vierailija
12/25 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni on käynyt tuon ammattiopiston turvallisuuskoulutuksen (plus tietty hankkinut sen vartijakortin parin viikon kurssilla) ja sen lisäksi AMK:ssa turvallilsuustradenomiksi. Tienaa bruttona noin 4000€/kk, eli minusta ihan OK. Siistiä sisätyötäkin vielä :D eli ei sitä pakolla Alepaan päädy, tosin aika moni esim. mieheni opiskelukavereista oli tehnyt vartija/aulapalveluhommia opiskeluaikansa läpi. Nyt ovat työllistyneet esim. rajalle, tulliin, palopäälliköiksi, turvallisuusasiantuntijoiksi tai muuten pelastusalalle. Jos on yhtään motivaatiota, voi varmasti päästä pitkällekin.

Turhaan huolehdit :)

Vierailija
13/25 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulun jälkeen lienee kyseessä turvallisuusvalvojan perustutkinto, joka toki toisen asteen tutkintona mahdollistaa myöhemmässä vaiheessa hakeutumisen amk- tai yliopisto-opintoihin. Turva-alalla hommia on ihan laidasta laitaan, joten enpä nyt ainakaan tässä vaiheessa vielä hirveästi huolestuisi. Alepassa juoppoja kyttäävät ovat useimmiten keikkatyössä ja vaikka sinne vartiointialalla päätyisikin niin löytyy kyllä ihan hyviä ja haastavia työtehtäviä esimerkiksi teollisuudessa ja muissa yrityksissä.

Vierailija
14/25 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö alalle enää viikon kurssilla?

Vierailija
15/25 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAlopäälliköksi ei pääse ilman kunnollista pelastusalan koulutusta joka on ihan eri juttu kuin turvallisuusalan koulutus. VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ TAAS.

Vierailija
16/25 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 19:02"]

[/quote]Väliaikaisen vartijakortin (töitä max 4kk vuodessa) saa nykyisin tuolla 40h kurssilla. Viiden vuoden korttiin vaaditaan lisäksi 60h lisäkurssi.

Vierailija
17/25 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 19:02"]

[/quote]Väliaikaisen vartijakortin (töitä max 4kk vuodessa) saa nykyisin tuolla 40h kurssilla. Viiden vuoden korttiin vaaditaan lisäksi 60h lisäkurssi.

[/quote]

No niin voi mutta ottaako yhtiöt töihin viikon kurssilla kun ne pystyy luultavasti valitsemaan ihan VAT-hakijoita?

Vierailija
18/25 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätöihin varmaan pääsee sillä viikon kurssillakin. 

Vielä muutamia vuosia sitten kesätöihin ei vartiointialalle siis tarvittu mitään kursseja ja viiden vuoden kortin sai tuolla 40h kurssilla. Olettaisin kysyjän viitanneen tähän.

Vierailija
19/25 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vantaalla näyttää olevan koulutusta 2-3 v kestää

ap

Vierailija
20/25 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 19:06"]

PAlopäälliköksi ei pääse ilman kunnollista pelastusalan koulutusta joka on ihan eri juttu kuin turvallisuusalan koulutus. VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ TAAS.

[/quote]

Ei mun mielestä noin kukaan sanonutkaan. tai itse ainakin ymmärsin, että nuo kirjoittajan miehen kaverit olivat ALOITTANEET perusvartijoina ja koulutusten ja työkokemusten avulla sitten edenneet urillaan kuka minnekin.

Aivan kuten monilla muillakin aloilla siis, aloitetaan pohjalta ja pikku hiljaa kouluttaudutaan ja edetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan