Menkat pilaa kaiken..apuja?!
Siis millä ihmeen konstilla te muut naiset muka suoriudutte töissä-/koulussakäymisestä kunniallisesti vaikka olette naisia eli ts. teillä on kuukautiskierto? Mulla tulee pakosti kuukausittain vähintään viikko poissaoloa koulusta ihan vain sen takia koska koko ajan on jokin kierron vaihe päällä. Nytkin olen neljä päivää lähes kuolemankielissä kontannut tuskissani vessan lattialla, oksentanut ja paskonut samaan aikaan, se kipu on niin valtava ja lamaannuttava kun sisuskalut suorastaan tuntuvat haluavan paiskautua perärööristä paineella pitkin vessan seiniä. Muina aikoina on sitten muuten vain väsynyt olo kun on säännösteltävä syömistäkin mahdollisimman minimiin viikon ajan ennen menkkoja, kun kaikki suoliston toiminnot koituvat sitä tuskallisemmiksi mitä enemmän syö. Opiskelen kokiksi joten suuri osa päivästä on seisoskelua, kävelyä, kyykistelyä ja nostelua kuumassa keittiössä. En pysty tekemään mitään noista ihan vain siksi koska pitää suunnitella kaikki silloisen kuukautiskierron mukaan. Pelkkä 16km matkustaminen kouluun kahdella eri bussilla on liikaa vaadittu jos on vähänkin vatsakipuja ja sitä paitsi oksennan helposti silloin kun vähänkin tulee tiessä mutkia, kuuluu kovia ääniä, on kirkkaat valot ja liian kuuma.
Onko teillä jotkin pillerit joilla menkkoja voi siirtää JA kuinka paljon niitä voi yhteenmenoonnsiirrellä? Koulunkäynninkin kannalta olisi paras jos ne saisi pois kokonaan koska ne rajoittavat niiiiin perkeleen paljon ja sanelevat voimavarani. Kipulääkkeet ovat yhtä tyhjän kanssa. Olisin valmis jopa kohdunpoistoon päästäkseni koko kuukautiskierrosta eroon..en tee sillä mitään enkä koko menkoilla kun ei koko kierrosta mitään hyötyä ole koska en aio koskaan lisääntyä. Onko teillä jotkin pillerit millä saatte menkat pois vai miten te muut toimitte?
Kommentit (26)
No minulla on ainakin kuukautiset loppunut kun otin ehkäisykapselin (vähän vajaa kolme vuotta sitten) eli ei siis ole tullut edes tiputteluvuotoa kertaakaan koko aikana. Mutta en tiedä käykö niin kaikilla vai olenko vain onnekas. Pian pitäisi vaihtaa se kapseli, ja saa sitten nähdä jatkuuko menkattomuus vai tuleeko menkat takaisin. Ja siis vielä täsennykseksi, otin sen kapselin 16 vuotiaana ja periaatteessa menkkojen tulisi yhä jatkua.
Minulla oli samanlaisia oireita nuorempana. Elämä oli kuukautisten alkupäivät kotona makaamista. Lääkkeet auttoi, jos tajusin ottaa ne ajoissa. Nimi oli kai clotam tai jotain sellaista. Myöhemmin sain avun pillereistä.
Olen kärsinyt voimakkaista kivuista, runsaasta vuodosta ja pahoinvoinnista yms. kuukautisten yhteydessä. Tuntuu aika kirosanalta, kun joku yrittää tyrkyttää liikuntaa niiden ehkäisemiseksi. Eipä ole kyllä vaikuttanut mitenkään. Kävin gynellä ja kyselin, oisko mulla endometrioosi. Hän nauroi ja sanoi, ettei ole. Särkylääkettä otan kuukautiskipuun (reseptin olen saanut gyneltä) ja se auttaa aika paljon.
Itse olen saanut e-pillerit ilman sisätutkimusta. Toivottavasyi reseptin uusiminen onnistuu myös ilman sitä...
Ei kuulosta normaalilta. Itse syön aina pillereitä kolme laattaa putkeen eli kärsin menkoista aika harvoin. Eikä sitä voi edes sanoa kärsimiseksi, koska kipu on niin vähäistä että se häipyy yhdellä buranalla.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 18:07"]
Sulla on ap, jokin ongelma siellä munasarjoissa tms. kystia tjtn. Ei tuo ole normaalia, mene gynelle ja selvitä asia.
[/quote]
Mulla ihan samanlaiset menkat kuin ap:lla eikä mitään fyysistä vikaa. Avun sain e-pillereistä ja särkylääkkeistä yhdistettynä.