Mitä yläasteelainen poika voi laulaa laulukokeessa?
Erittäin ujo poika kyseessä. Hän itse ei kuuntele musiikkia ja musiikinkirjassa oli tosi vähän kappaleita joita voi laulaa. Muutama suomenkielinenkin vain.
Laulun pitäisi olla tosi helppo ja kertsi joku nopea rallatus.
Kommentit (28)
Nyt poika saunoo. Kappaleen on tehnyt Poju ja se löytyy YouTubesta.
Vieläkö lasten ja nuorten itsetuntoa murennetaan laulukokeilla? Onko pojalla lauluääntä? Jos on, niin siitä vain jostain laulukirjasta valitsemaan. Jos itsellä ei ole, niin kirjastosta kyllä löytyy. Jos taas ääntä ei ole, on sama vetää vaikka Ukko Nooa!
Kannattaa mieluummin opetella joku vaikea biisi. Opettaja arvostaa enemmän. Vähän näkee vaivaa, niin lopputulos on parempi.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 17:53"]
Vieläkö lasten ja nuorten itsetuntoa murennetaan laulukokeilla? Onko pojalla lauluääntä? Jos on, niin siitä vain jostain laulukirjasta valitsemaan. Jos itsellä ei ole, niin kirjastosta kyllä löytyy. Jos taas ääntä ei ole, on sama vetää vaikka Ukko Nooa!
[/quote]
ei lauluäänellä ja musikaalisuudella ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Ammuvainaan äänelläkin voi saada kympin tai ainakin ysin, jos vain on opetellut pysymään nuotissa siinä yhdessä biisissä, pysyy rytmissä ja osaa sanat. Sitä voi harjoitella. Ei lasta kannata latistaa sanomalla, että hänellä ei ole lauluääntä.
Vielä lauletaan ja välillä jopa koko luokan kuullen.
Mun lapsi sanoo ottavansa kokeesta nelosen eli ei suostu laulamaan ollenkaan. On aivan kauhuissaan ja mä yritän epätoivoisesti keksiä jotain.
Hänellä on ihan hyvä lauluääni, mutta ei laula nykyään edes kotona. Väheksyy ääntänsä ja koulussa ujous vie lopunkin äänen.
ap
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 17:59"]
Mun lapsi sanoo ottavansa kokeesta nelosen eli ei suostu laulamaan ollenkaan. On aivan kauhuissaan ja mä yritän epätoivoisesti keksiä jotain.
Hänellä on ihan hyvä lauluääni, mutta ei laula nykyään edes kotona. Väheksyy ääntänsä ja koulussa ujous vie lopunkin äänen.
ap
[/quote]
Mun 11-vuotias tyttö teki juuri niin, että kieltäytyi laulamasta laulukokeessa. Hän tietää jo, ettei osaa laulaa ja opetkin sen tietää, joten miksi menettää yöunensa laulukokeen takia.
Ei yläkoulussa ole laulukokeita enää.
Annoitko sä lapsellesi luvan kieltäytyä kokeesta? Mitä opettaja sanoi? Ei vaatinut uusintayritystä? Entä miten se vaikuttu todistuksen numeroon?
Kaikenlainen esiintyminenhän opettajien mielestä vain parantaa lasten itsetuntoa, mutta kaikkien kohdalla se ei mene ihan niin.
Kiitos lauluehdotuksista! Laitan ne eteenpäin. =)
ap
Ei yläasteella/ yläkoulussa ole laulukokeita.
Laulukokeet on toisaalta vähän epäreiluja, koska kaikki eivät pysty äänihuultensa rakenteen vuoksi vetämään edes samoja nuotteja.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 18:07"]
[/quote]
Onpas. meillä lapsella ainakin on ollut joka vuosi
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 17:59"]
ap
[/quote]
Mun 11-vuotias tyttö teki juuri niin, että kieltäytyi laulamasta laulukokeessa. Hän tietää jo, ettei osaa laulaa ja opetkin sen tietää, joten miksi menettää yöunensa laulukokeen takia.
[/quote]
höpönlöö. Kaikki osaa laulaa. aivan varmasti osaa, kun harjoittelee.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 18:08"]
Laulukokeet on toisaalta vähän epäreiluja, koska kaikki eivät pysty äänihuultensa rakenteen vuoksi vetämään edes samoja nuotteja.
[/quote]
M.A. numminen on hyvä muusikko, vaikka tyylinsä on persoonallinen. Kannustakaa lapsianne olemaan rohkeita, vaikka eivät olisikaan mitään huippusopraanoita.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 18:10"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 18:07"]
[/quote]
Onpas. meillä lapsella ainakin on ollut joka vuosi
[/quote]
Niin munkin lapsillani on ollut, joka vuosi. Saa kyllä laulaa niin että on opettajan kanssa kaksin jos haluaa, niin ettei muu luokka kuule.
Yellow submarine :)