Työläinen mitä tekisit, jos saisit perjantaina 75 euroa ylimääräistä rahaa?
Minä ostaisin talvikengät, olisi mukavampi odotella bussia, kun jalkoja ei palelisi. Voisin kyllä odottaa marraskuun 75 euroa ja ostaisin kerrankin kunnon kengät 150 eurolla.
Kommentit (40)
En varmaan mitään erikoista ostaisi, tilille menisi ja tulisi käytettyä kun tulisi. Johonkin normielämään. Ja voihan sitä ajatella että niihin maskeihin ja käsidesiin se tulisi käytettyä kun niitä kuitenkin on pakko ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Jack Danielsia pullon ja loput tuhlaisin.
En rahojani tuhlaile, mieluummin juon ne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta ihana, että nämä vastaukset olivat suurimmaksi osaksi tällaisia. ei tule enää huono omatunto saada sitä.
Itse laitan sen siihen, että pääsen katsomaan toiseen kaupunkiin teholla olevaa rakasta ihmistäni.
t. tuen saava.
Hyvä sulle. Tuohon se hallitus varmaan jakaakin sitä koronatukea. Luulin ensin, että sitä saa siksi, kun köyhien talous on tiukilla koronan vuoksi.
Valitettavasti mun pitää pysyä tässä kaupungissa, kun työ on täällä.
Sulla on kyllä todella kurja työ, jos et saa lähteä hyvästelemään rakasta ihmistäsi työn vuoksi.
Mutta niin oli minullakin ennen koronaa, 20 vuottta. Nyt olen ollut 7 kk työttömänä ja saanut samalla toimeentulotukea. toimeentulotukea saavissakin on paljon ihmisiä, jotka ovat tehneet työtä vaikka kuinka kauan ja maksaneet veroja.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuota 75€ saa työttömät vaan oikeasti sairaat ihmiset. Mieleltään tai kropaltaan sairaat toimeentulotukilaiset. Tuo on se oikea yhteiskunnan pohjasakka, se sakka joka on työttömienkin alapuolella.
Ne hákatat ja runnellut ihmiset, huppupäät silmäaluin tummin. Kadehditko?
Tuota noin.... toimeentulotukea saavat esim. työttömät, sairaat, vammaiset, eläkeläiset, opiskelijakin voi saada. Kuka vain saa kunhan tulot ovat menoja pienemmät ja varoja ei ole.
No rehellisesti sanottuna en mitään. Menis tilille lepäämään. Koska ei mulla nytkään jää mitään tekemättä rahan takia, mihin tuo summa auttaisi. Samat vkl ruoat ja juomat ostan, tuli tuo raha lisäksi tai ei. En myöskään tahallani ostaisi mitään tarpeetonta, koska se nyt vain on tarpeetonta. Vaikea ehkä selittää. Jos joku sanoo, että mikset ostaisi vaikka vähän parempaa ja kalliimpaa viiniä. No ostan jo nytkin jos tekee mieli. En mä säästämisen takia jätä ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
En varmaan mitään erikoista ostaisi, tilille menisi ja tulisi käytettyä kun tulisi. Johonkin normielämään. Ja voihan sitä ajatella että niihin maskeihin ja käsidesiin se tulisi käytettyä kun niitä kuitenkin on pakko ostaa.
Miksi alapeukku? Olisiko pitänyt sanoa, että koska tienaan hyvin niin 75 euroa aiheuttaa jonkun dramaattisen ostovimman nyt?
Tankkaisin auton täyteen, jotta pääsee taas viikon ajan kuljettua töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta ihana, että nämä vastaukset olivat suurimmaksi osaksi tällaisia. ei tule enää huono omatunto saada sitä.
Itse laitan sen siihen, että pääsen katsomaan toiseen kaupunkiin teholla olevaa rakasta ihmistäni.
t. tuen saava.
Hyvä sulle. Tuohon se hallitus varmaan jakaakin sitä koronatukea. Luulin ensin, että sitä saa siksi, kun köyhien talous on tiukilla koronan vuoksi.
Sulla on kyllä todella kurja työ, jos et saa lähteä hyvästelemään rakasta ihmistäsi työn vuoksi.
Mutta niin oli minullakin ennen koronaa, 20 vuottta. Nyt olen ollut 7 kk työttömänä ja saanut samalla toimeentulotukea. toimeentulotukea saavissakin on paljon ihmisiä, jotka ovat tehneet työtä vaikka kuinka kauan ja maksaneet veroja.
Hoks vaan sulle. Kukaan ei pääse korona-aikana teho-osastolle katsomaan ystävää.
Työläinen? Olenko työläinen, jos olen työssä käyvä henkilö?
En tekisi mitään erikoista. Laittaisin rahan pussiin tai tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. tuen saava.
Hoks vaan sulle. Kukaan ei pääse korona-aikana teho-osastolle katsomaan ystävää.
Kyseessä ei olekaan ystävä vaan vanhempi.
tässä on viimeisimmät ohjeet Pääsääntöisesti vierailuja ei potilaiden suojaamiseksi sallita.
Erityisestä syystä omaisten (1-2 henkeä) lyhyt 5-10 minuutin vierailu on mahdollinen sopimalla asiasta etukäteen henkilökunnan kanssa.
Vierailu edellyttää aina huolellista käsihygieniaa ja maskin käyttöä.
Voit mielellään tiedustella omaisesi vointia puhelimitse. Tiedon välittymisen varmistamiseksi toivomme, että potilaan läheiset sopivat keskuudestaan yhteyshenkilön.
Menisin kylpylään päiväksi, ja ostaisin vielä lounaan tai hieronnan siihen päälle, ihanaa :)
Antaisin opiskelijalle, joka yrittää pysyä hengissä pelkällä opintorahalla ja keikkatöillä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattais laittaa säästöön.
T. Hyvätuloinen
Kiitos vinkistä. Aattelinkin laittaa tyynyn alle kasvamaan korkoa ja korvavaikkua, koska tilillehän toimeentulotuen asiakas ei saa säästää. Toimeentulotukilaisille kun ei koskaan tule sitä kuuluisaa pahaa päivää, johon olisi viisasta varautua. Äkilliseenkin onnettomuuteen täytyy käydä paperisota. Saisinpa jo töitä, niin olisin vapaampi!
Vierailija kirjoitti:
Antaisin opiskelijalle, joka yrittää pysyä hengissä pelkällä opintorahalla ja keikkatöillä.
Kerro hänelle, että opintolaina on todella pienikorkoinen laina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. tuen saava.
Kyseessä ei olekaan ystävä vaan vanhempi.
tässä on viimeisimmät ohjeet Pääsääntöisesti vierailuja ei potilaiden suojaamiseksi sallita.
Erityisestä syystä omaisten (1-2 henkeä) lyhyt 5-10 minuutin vierailu on mahdollinen sopimalla asiasta etukäteen henkilökunnan kanssa.
Vierailu edellyttää aina huolellista käsihygieniaa ja maskin käyttöä.
Voit mielellään tiedustella omaisesi vointia puhelimitse. Tiedon välittymisen varmistamiseksi toivomme, että potilaan läheiset sopivat keskuudestaan yhteyshenkilön.
meilläkin vierailut on sallittu
Vierailu tehohoidon osastolla
Vierailuajat ovat klo 13–14 ja 16–18. Toivomme lyhyitä vierailuja ja pyydämme huomioimaan, että vierailu voi keskeytyä uuden potilaan vastaanoton tai hoitotoimenpiteiden ajaksi. Tehohoidon osaston potilashuoneisiin ei voi tuoda kukkia.
Potilaan vointia voi tiedustella puhelimitse, mutta pyydämme välttämään puhelinliikennettä klo 7–8 ja 14–15 henkilökunnan työvuorovaihdon takia. Toivomme myös yhden omaisista toimivan yhteyshenkilönä. Annamme tietoja vain lähiomaisille ja noudatamme potilaan toiveita tiedonannossa.
Tehohoidon osasto voi ympäristönä olla joillekin ihmisille järkyttävä. Tämä on hyvä huomioida erityisesti lasten vieraillessa osastolla.
Muistathan hyvän käsihygienian vierailulla! Käsihuuhdetta on käytettävä vähintäänkin osastolle saavuttaessa ja sieltä lähdettäessä.
Ei tuota 75€ saa työttömät vaan oikeasti sairaat ihmiset. Mieleltään tai kropaltaan sairaat toimeentulotukilaiset. Tuo on se oikea yhteiskunnan pohjasakka, se sakka joka on työttömienkin alapuolella.
Ne hákatat ja runnellut ihmiset, huppupäät silmäaluin tummin. Kadehditko?