Pitäisikö olla huolissaan? avioliitto asiaa
Minulla on pääsy mieheni sähköpostiin ja fB:hen. Harvoin käyn kuitenkin katsomassa mitä siellä on , mutta hän useinkin hyvin hiljainen omissa maailmoissaan.
Joten huvin vuoksi kävin katsomassa mitä hän siellä touhunnut.
Hän oli viestitellyt erään nuoren naisen kanssa (työkaveri) ja ilmaissut hänelle
ihastustaan hänen iloiseen luonteeseen ja meneväisyyteen. Lopuksi mieheni oli
lähettänyt hänelle runon missä toivotellaan mm. onnellista elämää pienelle perhoselle. Pitäskö olla huolissaan?
Aikaisemmin löysin hänen meilinsä eräälle toiselle nuorelle naiselle, jossa kehuttiin hänen hymyään
ja ehdotettiin kahvitreffejä "vain ystävyyden nimissä."
Tämä nainen ei ollut vastannut tähän viestiin.
Olen itsekin menevä ja postitiivinen ihminen, mutta koskaan hän ei kehu sitä, päinvastoin, minun eläväisyyteni tuntuu häiritsevän häntä.
Hän ei koskaan puhu minun kanssani mistään syvällisestä , eikä naura taikka vitsaile.
Olen ajatellut eroa joskus tuon kommunikaatio ongelman takia, mutta
asia ei aina ole niin yksinkertainen. Perheeni pitää hänestä kovin, ja minun olisi
taloudellisesti hankala tulla toimeen yksin.
Minun mieheni on alkujaan ulkomaalainen ja takana meillä on pitkä avioliitto.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 16:47"]Mieheni FB ja sähköpostin salasanat ovat minun oma etunimi-sukunimi-rakas. En ole niitä penkonut mistään :D)), hän on itse ne antanut minulle. ap[/quote]
No sitten tuskin todellakaan mitään varsinaista pettämistä tuolla suunnittelee. Näyttäisi pikemminkin siltä, että hänellä on vain vähän erilainen käsitys suhteenne rajoista kuin sinulla. Koska välit ovat näinkin luottamukselliset, eli hän on antanut yksityisten virtuaalitiliensä tunnukset vapaaehtoisesti sinulle, voinette puhua tästä asiasta rauhallisesti. Kerrot, mitä olet nähnyt, ja jopa rehellisesti sanot olevasi vähän mustasukkainen. Miehesi tuskin tällaisesta suuttuu. Et kerro, mistä maasta miehesi on kotoisin, mutta on kulttuureja, joissa miehet jopa odottavat naisen osoittavan mustasukkaisuutensa tällaisessa tilanteessa.
Niin, ja suosittelisin miestä vaihtamaan ne salasanat tileilleen. Läheisen nimi ei ole koskaan turvallinen salasana.
Kyllä hän tietää että käyn lukemassa joskus hänen viestittelyjään. Hän pyytää joskus minua lukemaan jonkun viestin jonka on saanut ja kertomaan mitä siinä oikeasti lukee.
ap
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 16:52"]
Siis teidän mielestä on ok, että jonku aviomies lähettää jotain runoa nuorelle naiselle? Mä olen ollut mieheni kanssa 18 vuotta ja luotetaan toisiimme. Mulla täys pääsy hänen puhelimeensa, sähköpostiin jne. En kuitenkaan käy niissä lukemassa hänen viestejään, ei tulis mieleenkään, luotan häneen. Ehkä ap:nkin mies luulee, ettei ap nyt tosissaan lue hänen HENKILÖKOHTAISIA viestejään. Eri asia, jos on julkaissut jotain tytön seinällä, joka on kaikkien nähtävissä.
Mun mies tulee hyvin toimeen mun kavereiden kanssa, myös kauniiden sinkkujen. Kehuu myös heitä, mutta ei tee sitä mun selän takana eikä todellakaan yksityisviestein. Jos niin tekisin, niin repisin niin pahasti pelihousuni ettei mitään määrää.
[/quote]
Riippuu ihan runosta, ja joku perhosruno ei kyllä täytä minun mielestäni flirttailun tai iskuyrityksen tunnusmerkkejä. Eikä mies tee ap:n selän takana mitään, koska on antanut tälle tunnukset sivulleen. Ja ap kertoo sivuja silloin tällöin myös katsovansa, minkä hänen miehensä tiennee kyllä. Vai tietääkö?
Mikähän runo tuo muuten mahtoi olla? Tämäntyylinenkö?
Perhonen pieni sinisiipi
saapuu sinun luo,
hyvän onnen toivotuksen
mukanansa tuo.
Tuo on synttäriruno, oiskohan siis miehesi ihan vaan toisen synttäreiden vuoksi kehunut ja lähettänyt runosen...?
14
Oikeasti ei minua niin kamalasti ne viestit häiritse, ajattelin vain että pitäisikö minun olla huolissani. Mutta annan asian nyt olla, katson miten tämä meidän liitto jatkossa voi ja huvittaako minua edes jatkaa muutenkaan.
ap
teidän avioliitto on kyllä aika oudon kuuloinen.mies chattailee muiden kanssa ja pyytää kahville ja käskee sun vielä lukemaan niitä keskusteluja? ja sä itse kehut muita miehiä? ei kyllä hyvin mene,kannattaisi hankkia ero asap :D
Joo, teillä ei taida mennä kovin Sä kehut jonkun miehen ulkonäköä. Miehes pyytelee kahville toisia naisia, lähettelee heille runoja, kehuu muita naisia.
Sä stalkkaat hänen viestejään luvan kanssa, mutta et silti uskalla sanoa, että olet lukenut treffipyyntojä.
Oletteko te jotain teinejä vai?
Kyllä minäkin tosin olen kehunut kerran yhtä fb-kaveria kuinka on komea mies. kun hän sitä on.
Mitä pahaa siinä on?' Mutta en kyllä sättäile tämän kaverin kanssa.
ap