Pitäisikö olla huolissaan? avioliitto asiaa
Minulla on pääsy mieheni sähköpostiin ja fB:hen. Harvoin käyn kuitenkin katsomassa mitä siellä on , mutta hän useinkin hyvin hiljainen omissa maailmoissaan.
Joten huvin vuoksi kävin katsomassa mitä hän siellä touhunnut.
Hän oli viestitellyt erään nuoren naisen kanssa (työkaveri)  ja ilmaissut hänelle
ihastustaan hänen iloiseen luonteeseen ja meneväisyyteen. Lopuksi mieheni oli
lähettänyt hänelle runon missä toivotellaan mm. onnellista elämää pienelle perhoselle. Pitäskö olla huolissaan?
Aikaisemmin löysin hänen meilinsä eräälle toiselle nuorelle naiselle, jossa kehuttiin hänen hymyään
ja ehdotettiin kahvitreffejä  "vain ystävyyden nimissä."
Tämä nainen ei ollut vastannut tähän viestiin.
Olen itsekin menevä ja postitiivinen ihminen, mutta koskaan hän ei kehu sitä, päinvastoin, minun eläväisyyteni tuntuu häiritsevän häntä.
Hän ei koskaan puhu minun kanssani mistään syvällisestä , eikä naura taikka vitsaile.
Olen ajatellut eroa joskus tuon kommunikaatio ongelman takia, mutta
asia ei aina ole niin yksinkertainen. Perheeni pitää hänestä kovin, ja minun olisi
taloudellisesti hankala tulla toimeen yksin.
Minun mieheni on  alkujaan ulkomaalainen ja takana meillä on pitkä avioliitto.
Kommentit (27)
En usko että hän lähtee sellaiseen.
ap
Veikkaan, että miehellä ikää sen verran, että testaa vaan viehtysvoimaansa.
Hieman särähti jutussasi korvaan nuo alkujaan ulkomaalaistaustainen (miten niin ei olisi enää?) tai se, että mietit eroa ja samalla pohdit taloudellsita puolta. Kyllä suomessa pärjää. Tiukkaa voi tehdä, mutta pärjää hyvin.
Näyttää vahvasti siltä, että jos tulee mahdollisuus, niin mies pettää sua. Ehkä jo pettänytkin monta kertaa.
Oikeasti sitoutunut ja rakastunut mies ei lähettele runoja tai tee "ystävä"kutsuja naisille. Eri asia, jos miehellä on oikeasti nainen kaverina, mutta tuollaiset salatut fb-kaverit ja heidän tapaamisensa kertoo vain siitä, että mies ei rakasta sua oikeasti.
Miksihän se mies lähettelisi naisille facebookista ja sähköpostista naisille jotain flirttailuviestejä jos tietää että vaimolla on salasanat hänen tileilleen. Tuskin mies nyt unohtaa tuollaista pikkujuttua. Viestien perusteella mitään tuskin on vielä tapahtunut ja voi olla ihan vain tavallista juttua tai normaalia pientä flirttiä. Pitkän suhteen aikana tulee normaalisti molemmille osapuolille pieniä ihastumisia muihinkin ihmisiin, mutta ei niiden vuoksi tarvitse avioliittoaan kaataa. Harvoin ihastuksen kuitenkaan etenevät fyysisen pettämisen tasolle.
On ihan mahdollista, että pitää naisesta vain ystävänä, mutta ei kuitenkaan ole kiinnostunut parisuhdemielessä. Ei tuossa mielestäni ole vielä mitään sellaista mikä viittaisi johonkin kriisiin. En minäkään ole hyppimässä sänkyyn tai suhteeseen miesten kanssa joille joskus laitan jotain viestiä FBssä ja saatan joskus kehuakin.
no ei se kaveri ole mikään ns. salattu kaveri. Minulla on pääsy hänen FB:hensä, tiedän salasanat jne. hän on itse ne minulle antanut. Voin lukea sitä milloinka haluan.
Ei hän enää ole ulkomaalainen, on Suomen kansalainen ollut jo kauan.
ap
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 16:29"]
Miksihän se mies lähettelisi naisille facebookista ja sähköpostista naisille jotain flirttailuviestejä jos tietää että vaimolla on salasanat hänen tileilleen.
[/quote]
Mies varmaankaan ei tiedä että vaimolla on ne salasanat, ne on kai olleet miehellä jossain muistilapulla tms. ja vaimo penkonut esiin.
"Minulla on pääsy mieheni sähköpostiin ja fB:hen." - ei siis "minulla on lupa käydä lukemassa".
Mua taas ärsyttää mun mies, kun chattailee FB:ssä yhden nuoren naisen kanssa. Selvästikään nainen ei jaksaisi jatkaa juttua ja vastailee aika yksikantaan. Mut tää mun ääliö kuvittelee, että setämäisillä jutuilla voi jatkaa keskustelua. En viitsi sanoa, että tiedän asiasta, mutta musta on ällöttävää, että mun melkein viisikymppinen mies yrittää kaveerata ja olla hauska jollekin nuivalle opiskelijatytölle. Hävettää sen puolesta.
Aplle sanoisin, että pitkässä avioliitossa on hyviä ja huonoja kausia. Joskus ollaan läheisempiä kuin muina aikoina. Vaikka mies ei nyt kotona hymyilisi ja olisi hyvätuulinen niin ei se automaattisesti tarkoita sitä, että suhteessanne olisi jotakin vääjäämättömästi vikana. Ulkopuolisille ja vähemmän tutuille on aina helpompi näyttää iloisempaa naamaa kuin sille puolisolle, jonka kanssa on oltu yhteen menoon jo yli 10 vuotta. On meilläkin ollut jaksoja jolloin ei ole jaksettu puhua toistemme kanssa syvällisiä tai vitsailla varsinkin tiettyinä stressaavina aikoina. Se niin riippuu millainen elämäntilanne on menossa.
Tämän vaan sanoin siksi, että ei kannata turhaan piruja maalata seinille vaikka liitto tuntuisi välillä hieman väljähtyneeltä. Se on ihan normaalia, että on niitä huonompia ja tylsempiäkin aikoja jolloin voi jopa tuntua että puoliso kyllästyttää tai ei ole enää mitään yhteistä. Ne ovat niitä elämän vastamäkiä.
Mun mielestä katselee jo nuorempaa, mihin vaihtais kun tilaisuus tulisi. En luottaisi ollenkaan enää. Minun ex teki tuollaista kunnes tuli selväksi etten hyväksi, no tuli ilmi että oli pettänyt muutenkin kuin virtuaalisesti.
En minäkään ole hyppimässä sänkyyn tai suhteeseen miesten kanssa joille joskus laitan jotain viestiä FBssä ja saatan joskus kehuakin.
[/quote]
Mielestäni tuollainen fb-viestittely ja miesten kehuminen ei kuulu parisuhteeseen!
No ota rauhassa, ei miehesi nyt sinun nähtesi mitään romanssia siellä kehittele. Hänhän tietää sinun näkevän nuo viestit!
Mitä tulee sinun huomioimiseesi, niin mitäpä jos kertoisit, että näit nuo ja olet vähän mustasukkainen. Siitä pääset hyvin kertomaan, että kovasti ilahtuisit, jos miehesi joskus kehuisi sinuakin ja vähän huomioisi... sano tämä hymymielessä, älä moittien, houkuta vähän miestäsikin silmäpeliin mukaan. Suhdetta on helppo tuossa vaiheessa vielä lämmittää kannustamalla, älä heti hyökkää kiinni syyttämään häntä pettämisestä!
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 16:33"]
Mua taas ärsyttää mun mies, kun chattailee FB:ssä yhden nuoren naisen kanssa. Selvästikään nainen ei jaksaisi jatkaa juttua ja vastailee aika yksikantaan. Mut tää mun ääliö kuvittelee, että setämäisillä jutuilla voi jatkaa keskustelua. En viitsi sanoa, että tiedän asiasta, mutta musta on ällöttävää, että mun melkein viisikymppinen mies yrittää kaveerata ja olla hauska jollekin nuivalle opiskelijatytölle. Hävettää sen puolesta.
[/quote]
siis mitä, susta ihan ok että miehes yrittää iskeä nuoria naisia. jo on avointa tuo teidän suhde, mua ei kiinnostais tuollainen meno, antaisin miehelle fudut.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 16:39"]
En minäkään ole hyppimässä sänkyyn tai suhteeseen miesten kanssa joille joskus laitan jotain viestiä FBssä ja saatan joskus kehuakin.
[/quote]
Mielestäni tuollainen fb-viestittely ja miesten kehuminen ei kuulu parisuhteeseen!
[/quote]
Se on vain sinun mielipiteesi. Avioliitossa oleminen ei tarkoita sitä, että ei voisi kehua muita ihmisiä ja yksityisesti keskustella heidän kanssaan vaikka sitten FB:ssä. En minäkään vahdi mieheni viestittelyjä tai kaveritapaamisia. Me molemmat olemme aikuisia ihmisiä, joten meillä kummallakin on oikeus yksityisyyteen ja myös oikeus henkilökohtaiseen sosiaaliseen elämään.
Olen vapaaehtoisesti valinnut mieheni aviopuolisokseni ja meillä on pitkä historia yhdessä, joten hän luottaa siihen että en ole vaihtamassa häntä johonkin kaverimieheeni. Minunkin itsetuntoni kestää sen, että miehelläni on naispuolisia ystäviä joita en tunne hyvin. Hänkin saattaa jopa kehua heitä, mutta eipä se ole minulta pois..
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 16:39"]
[/quote]
[/quote]
Tä? Miksi ei? Kanssaihmisiä saa ja jopa PITÄÄ kehua. Toisen ihmisen iloisuuden ja pirteyden kehuminen ei ole välttämättä flirttiä, vaan ihan vaan positiivisuutta. Riippuu tietysti tyylilajista, mutta ap:n mies viestitteli noita ihan julkisesti, kun on antanut tunnuksensa ap:lle.
14
Ajattelin etten mitään ilmaise että olen käynyt kurkkimassa hänen viestejään. Hän on komea mies ja tiedän että naiset saattaa katsella häntä. Mutta pettämistä en kyllä usko, hän on hyvin rehellinen mies. Mutta en kyllä kiellä etteikö hän tuntisi jotain vetoa nuoriin naisiin, ja testailee omaa viehätysvoimaansa. Voipa olla että saattaisi lähteä nosteleen jos joku onkeen tarttuisi, mutta selän takana hän ei sitä tekisi.
ap
Mieheni FB ja sähköpostin salasanat ovat minun oma etunimi-sukunimi-rakas.
En ole niitä penkonut mistään :D)), hän on itse ne antanut minulle.
ap
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 16:43"]Ajattelin etten mitään ilmaise että olen käynyt kurkkimassa hänen viestejään. Hän on komea mies ja tiedän että naiset saattaa katsella häntä. Mutta pettämistä en kyllä usko, hän on hyvin rehellinen mies. Mutta en kyllä kiellä etteikö hän tuntisi jotain vetoa nuoriin naisiin, ja testailee omaa viehätysvoimaansa. Voipa olla että saattaisi lähteä nosteleen jos joku onkeen tarttuisi, mutta selän takana hän ei sitä tekisi. ap[/quote]
Mikset voisi kertoa vilkaisseesi viestejä, jos hän on sinulle tunnukset vapaaehtoisesti antanut? Pienen mustasukkaisuuden ja omistushalun osoittaminen voi olla miehestäsi jopa mukavaa...
Ja joka tapauksessa on aivan paikallaan kertoa toiveistaan suoraan eli siitä, että toivoisit hänen joskus vähän kehaisevan sinua ja huomioivan enemmän. Miehet eivät välttämättä älyä tuollaista osoittaa vaimoilleen enää pidemmän suhteen jälkeen... kai muuten itse muistat aina välillä kehua miestäsi?
14
Siis teidän mielestä on ok, että jonku aviomies lähettää jotain runoa nuorelle naiselle? Mä olen ollut mieheni kanssa 18 vuotta ja luotetaan toisiimme. Mulla täys pääsy hänen puhelimeensa, sähköpostiin jne. En kuitenkaan käy niissä lukemassa hänen viestejään, ei tulis mieleenkään, luotan häneen. Ehkä ap:nkin mies luulee, ettei ap nyt tosissaan lue hänen HENKILÖKOHTAISIA viestejään. Eri asia, jos on julkaissut jotain tytön seinällä, joka on kaikkien nähtävissä.
Mun mies tulee hyvin toimeen mun kavereiden kanssa, myös kauniiden sinkkujen. Kehuu myös heitä, mutta ei tee sitä mun selän takana eikä todellakaan yksityisviestein. Jos niin tekisin, niin repisin niin pahasti pelihousuni ettei mitään määrää.
up
ap