Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdottakaa opiskelualaa!

Hakuteillä
13.10.2020 |

Olen ekaa välivuotta viettävä, 18-vuotias nuori. Työskentelen tällä hetkellä kahvilassa ja korottelen yoarvosanoja.

Oon kiinnostunut ihmisten auttamisesta, en täysin siitä hoitotyöstä, vaan ehkä ennemminkin yhteiskunnallisten ja henkisten asioiden äärellä toimimisesta. En oo kuitenkaan lyönyt lukkoon sitä, ettenkö voisi kuvitella itseäni fyysiseen hoitotyöhön. Oon ylipäätänsä kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista. Enemmän oon kiinnostunut siitä, että teen työtä, johon on intohimoa, enkä mahdollisimman hyväpalkkaista. Tietysti mielessä myös se, että haluaisin alan, jolla olisi hyvä työllisyys.

Lukiossa psykologia oli mun lemppariaine, kirjotin siitä Laudaturinkin. En kuitenkaan jaksa uskoa, että sinne pääsisin ikinä opiskelemaan. En oo hyvä matematiikassa ja kirjotan sen nyt vasta keväällä. Se ois sellanen unelma-ala, mutta näin pessimistisesti aatellen ja ehkä realistisestikin, en pääsis sinne. Tai sitten viettäisin monta välivuotta yrittäen päästä sisään. Kielet on myös olleet mulle helppoja aineita.

Omia realistisia toiveita; sosiaalityö ja erityispedagogiikka. Haluisin kuitenkin vaihtoehtoja myös amkista ja haluaisin kuulla kokemuksia noilta aloilta! Sosiaalityö kiinnostaa, mutta en haluaisi ainakaan tällä hetkellä olla lastensuojelussa töissä - mitä muita vaihtoehtoja on?

Tiedostan, että on mun päätös ja tyhmää varmaan jonkun mielestä tämmösiä kysellä, mutta toivon, että löytyisi joltain hyviä vaihtoehtoja ja ideoita, mitä en oo vielä ees aatellut. Amkista etenkin ja myös yliopistosta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele sosiaalipäälliköksi

Vierailija
2/8 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintaterapeutti

Luokanopettaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityötä meinasin ehdottaa jo ennen kuin luin siihen asti että olit itsekin pohtinut sitä.

Yhteiskuntapolitiikka voisi olla toinen vaihtoehto, mutta siitä ei valmistu suoraan mihinkään yhteen ammattiin.

Vierailija
4/8 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityö voisi sopia. Helpompi päästä opiskelemaan kuin psykologia, mutta ei mikään läpihuutojuttu sekään. Työllisyys käytännössä 100% ja palkka ihan kohtalainen.

Vierailija
5/8 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis aikuissosiaalityössä on suurin osa sosiaalityöntekijöistä. Ei ole mikään pakko mennä lastensuojeluun.

Vierailija
6/8 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tullut just sosiaalityötä suosittelemaan, mutta olitkin miettinyt sitä jo itse. 

Vierailija
7/8 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityö ei kannata ellei tule hyvin toimeen hankalien asiakkaiden kanssa. Tutkimustyö esim. sukupuolentutkimus?

Vierailija
8/8 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityö tosiaan mahdollistaisi monipuolisimmin tekemistä. Työllisyys on tosi hyvä, ekaa työpaikkaa ei ehkä pysty täysin valitsemaan, mutta sen jälkeen kun on vähän työkokemusta, niin voi suuntautua tosi moneen eri asiakasryhmään tai sitten esim. järjestöpuolella on myös eri tyyppisiä ihmisten auttamiseen liittyviä hommia. Jos tosiaan ihmisten parissa tahtoo töitä tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi