Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mua vaivaa? Oon ateisti ja kaipaan uskonyhteisöä!

Vierailija
09.01.2014 |

Olen perijuuriani myöten ateisti. Lapsena ja nuorena moneen kertaan yrittänyt ja halunnut uskoa, mutta se ei ole onnistunut. Nyt aikuisena en ole uskoa kaivannut enkä halunnutkaan, en tarvitse sitä mihinkään.

Nyt luin Taivalaulu-kirjan, ja tuli ikävä uskonyhteisöä, vaikka en siihen koskaan ole varsinaisesti kuulunutkaan. Lapsuudesta kaikki ne Siionin laulut silti tuttuja ja erittäin paljon tunnemuistoja herättäviä (positiivisia), vaikka jumalan ylistäminen tuntuukin lähes rienaukselta, kun kerran olen ateisti.

Äh, mikä minua vaivaa? Miten voin kaivata yhteisöä, mutta en jumalaa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todella Ap olet tuote mieltä, kehoitan vahvasti tutkimaan hieman Islamin uskoa, yllätyt positiivisesti, Muutti täysin elämäni ja arvomaailmani. Monilla voi olla ennakkoluuloja mediasta, mutta sitä ei voi kieltää että on kuitenkin maailman kasvavin uskonto, ihmiset rupeaa availemaan silmänsä ja huom. terrorismi ei liity millään tavalla islamiin vaan sekopäiseen joukkoihin joilla on poliittisia agendoja.

Islam Perustuu rauhaan, kunnioittamiseen, armollisuuteen , hyväntekeväisyyten jne... Sydän lepää, Kokeilkaa lukea Koraania.

Vierailija
2/18 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules ap, kun heräät ja krapula helpottaa, niin mitäs jos perustettaisiin vaikka ihan oma lahko. Peukun seuraajat tai jotain, laulettaisiin Aavee Mariaa ja muita kivoja biisejä? Ei tarvitsisi kaivata yhteisöä jostain mihin ei kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aloita vaikkapa kirkossa käymisellä.

Ehkä asia nyt vaan on niin, että olet saanut etsikkoajan ja Jumala kutsuu sinua. Älä jätä tätä tilaisuutta käyyttämättä. Kyseessä on kuitenkin sinun sielusi pelastus ja iankaikkinen elämä.

Vierailija
4/18 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn kirkossa laulamassa.
Olen käynyt jo jokusen vuoden. Laulan kirkkokuorossa ja osallistun siis säännöllisesti jumalanpalveluksiin. Mä vaan en usko jumalaan (jumaliin). Olen miettinyt paljon, että loukkaisiko tämä tieto esim. kuorokavereitani, mutta eipä ole kukaan koskaan kysynyt.

Vierailija
5/18 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se ihme ole, ja tuossa yhteisöllisyydentarpeessasi hurahdat kohta johonkin porukkaan.

Minäkin olen olen erehtynyt usein rakkaudenkaipuussani ja yksinäisyydessäni väärien miesten matkaan. Toivottavasti en enää kertaakaan, mutta onneksi ei tule tilaisuuksia varmaan kohdallekaan.

Ja toivottavasti en hurahda uskoonkaan.

Vierailija
6/18 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen jo niin "vanha", että on se oikea mieskin ollut vierellä jo kauan (ei ole ateisti, mutta ei mikään hihhulikaan) ja ideologiset hurahtamiset muutenkin jo läpikäyty nuorena... Ääh. Haluaisin suviseuroihin veisaamaan "Oi, katsohan lintua oksalla puun...", vaikka en tietenkään sinne mene! Eikö ole surkeaa? :D T: ap

Vierailija
7/18 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän olet uskovainen, siis uskot ettei Jumalaa ole.

Mitä jos Jeesus kuitenkin on?

Mikä sua estää rukoilemasta ja sanomasta että jos Jeesus olet olemassa niin tule mun elämään. Mitä sä häviit?

Vierailija
8/18 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 00:33"]

Sähän olet uskovainen, siis uskot ettei Jumalaa ole.

Mitä jos Jeesus kuitenkin on?

Mikä sua estää rukoilemasta ja sanomasta että jos Jeesus olet olemassa niin tule mun elämään. Mitä sä häviit?

[/quote]

Ei ole onnistunut. Enkä halua sitä edes. Haluan vain seurapenkiin veisaamaan :)

Vierailija
9/18 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No senkus menet, saa kai ateistikin laulaa?

Vierailija
10/18 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...se laulaen luojaansa kiittää!" Voi rienaus! Mieli tekisi kovasti mennä, mutta harmittaa etten voi mennä tavallaan anonyyminä, kun kyllähän se toki huomiota herättäisi että tällainen kirkkoon kuulumaton pakana kampeaa itsensä veisaamaan. Siksi en mene. Ihmettelen vain mikä mua vaivaa? Ap

Vierailija
11/18 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä, mistä päin Suomea aloittaja on?

Vierailija
12/18 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 00:42"]

[/quote]

Tietenkin Pohjois-Pohjanmaalta, täällä syntynyt ja kasvanut. Ap

Vierailija
13/18 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 00:41"]

"...se laulaen luojaansa kiittää!" Voi rienaus! Mieli tekisi kovasti mennä, mutta harmittaa etten voi mennä tavallaan anonyyminä, kun kyllähän se toki huomiota herättäisi että tällainen kirkkoon kuulumaton pakana kampeaa itsensä veisaamaan. Siksi en mene. Ihmettelen vain mikä mua vaivaa? Ap

[/quote]Kuten jo sanoin, olet pimahtamassa.

Vierailija
14/18 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 00:46"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 00:42"]

[/quote]

Tietenkin Pohjois-Pohjanmaalta, täällä syntynyt ja kasvanut. Ap

[/quote]

Tietenkin olisi pitänyt ymmärtää, kun puhuit suviseuroista. Ootko kuullut koskaan Jukka Partalaa? Hän käy sielläkin silloin tällöin puhumassa.

Vierailija
15/18 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En... ehkä naamioidun joksikin tutkijaksi ja menen tekemään kenttätutkimusta jonnekin etelän ry:lle :) T: ap

Vierailija
16/18 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 00:54"]

En... ehkä naamioidun joksikin tutkijaksi ja menen tekemään kenttätutkimusta jonnekin etelän ry:lle :) T: ap

[/quote]

Joo hyvä on tutkia asioita. Ei jää ainakaan mikään kaiveleen. Jukkis käy ainakin Oulun seurakunnassa ja Raahessakin. Onko sinnepäinkään?

Vierailija
17/18 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, naurattaa tää koko juttu... Kiitos sinä ihana viimeisestä viestistä. Nyt nukkumaan... Ap

Vierailija
18/18 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 01:03"]

Ihanaa, naurattaa tää koko juttu... Kiitos sinä ihana viimeisestä viestistä. Nyt nukkumaan... Ap

[/quote]

Hyviä öitä.

Sama

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi