Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-pillerit. Naisten mielipiteitä?

Vierailija
08.01.2014 |

Ei ne e-pillerit ole niinkään yksiselitteinen asia. Toisten mielestä kamalaa kun yhteiskunta ikäänkuin painostaa nuoria käyttämään niitä. Mitä palstamammat ajattelee niistä?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan nuoria pakota niitä käyttämään. On myös vaihtoehtona harrastaa seksiä aviolittossa. Ei kovin suosittu juttu, mutta aika monella sekin toimii hyvin.

Vierailija
2/35 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 21:27"]

ei kukaan nuoria pakota niitä käyttämään. On myös vaihtoehtona harrastaa seksiä aviolittossa. Ei kovin suosittu juttu, mutta aika monella sekin toimii hyvin.

[/quote]

Tai sitte voi käyttää kortsua tai muuta ehkäisyä.

Itse en enää hormoniehkäisyyn suostu. Ne voivat auttaa paljossa ja sopivat varmasti monille, mutta en ole yksi niistä onnekkaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, liikaa sivuvaikutuksia. On myös hormoonittomia vaihtoehtoja. Ei tarvii lisääntyä kun kani, niin kuin kirjoittaja kakkosen. Tuo lienee ihan sama onko avioliitossa vai ei.

Vierailija
4/35 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän hormonittomia hyviä vaihtoehtoja on, jos kondomi ei miellytä? Niinpä. Mieluummin luotettava hormoniehkäisy kuin kuparikierukka järkyttävine kuukautisvuotoineen ja kipuineen.

Vierailija
5/35 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja e-pillerithän ovat ainoa ehkäisymuoto maailmassa....

Vierailija
6/35 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 21:36"]

Mitähän hormonittomia hyviä vaihtoehtoja on, jos kondomi ei miellytä? Niinpä. Mieluummin luotettava hormoniehkäisy kuin kuparikierukka järkyttävine kuukautisvuotoineen ja kipuineen.

[/quote]

Jokaiselle kuparikierukka ei aiheuta oireita. esimerkiksi minulle hormonihoidot aiheuttavat paljon pahemmat oireet. En myöskään ole valmis myrkyttämään itseäni vuosia kyseisillä hormoneilla.

Ehkäisyn voi jättää myös miehen vastuulle. Olettaen että parisuhde on vakituinen. Muutenhan kondomi on aika must.

Vierailija
7/35 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle hormoniehkäisy sopii erinomaisen hyvin, koska oma hormonitoimintani on aina aiheuttanut päänvaivaa. Aknea ja kipeitä ja epäsäännöllisiä kuukautisia sekä mielialanvaihteluita. E-pilleri tasoittaa ihon, poistaa hormoniperäiset mielialanvaihtelut (keskittymiskykyni on huomattavasti parempi ja olen paremmalla tuulella) ja vähentää menkat olemattomiksi, minkä vuoksi olo on muutenkin parempi ja elämä vaivattomampaa. Voi olla että en suhtautuisi näin myönteisesti jos näistä olisi ollut jotain ikäviä sivuvaikutuksia.

Vierailija
8/35 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä ehkäisyä miehille on paitsi kondomi? Niinpä. Itse luotan pillereihin sata kertaa enemmän. Lisäksi ne vie runsaat kuukautiset ja helpottaa elämää. En vaihtaisi jatkuvaan vuotoon.

Vierailija
9/35 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kokeillut tai käyttänyt hormonaalista ehkäisyä. Olen varma, että saataisiin turvallisempia ja helpompia vaihtoehtoja kehitettyä, jos haluttaisiin. E-pillereillä vain tehdään niin paljon rahaa, että niitä ei helposti aleta syrjäyttää. Kondomeissa ei ole mitään vikaa.

Vierailija
10/35 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö eikö voi vaan panna tyttöä anaaliin? Paljon helpompaa ja halpaa.

Vierailija
11/35 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pillereistä puhutaan turhan mustavalkoisesti. Suurimman osan ajasta ne esitellään ihmelääkkeenä, joka auttaa kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan ja jolla ei ole mitään sivuvaikutusta. Pidetään itsestään selvänä, että kaikki haluavat syödä niitä teini-iästä vaihdevuosiin. Sitten muutaman vuoden välein nousee hirveä kohu veritulppariskistä, vaikka se lienee haittavaikutuksista harvinaisin. On totta, että pillereitä syöville naisille tulee veritulppia useammin kuin pillerittömille. Pillerit kuitenkin lisäävät veritulpan riskiä vähemmän kuin esimerkiksi raskaus, ja tuskin kukaan jättää hankkiutumatta raskaaksi veritulpan pelossa.

Itse toivoisin hieman kriittisempää otetta. Pillereihin pitäisi suhtautua kuin mihin hyvänsä muuhunkin lääkkeeseen eli punnita hyödyt ja haitat. Omalla kohdallani haitat ovat suuremmat ja tiedän monen muun olevan samaa mieltä, mutta toki on myös heitä, joille pillerit sopivat tai ovat jopa lähes välttämättömiä (esim. paha endometrioosi).

Vierailija
12/35 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suostu käyttää enää muuta. Hormonikierukka ei sovi mulle, kuparikierukka pettänyt liian monelta tutulta, mitään ihokapseleita en suostu käyttää, vaahdot liian epävarmoja ja pahin on kortsu. Just oltiin kortsulla 3 kk enkä mä nauttinut seksistä ollenkaan. Ei tuntunut missään. Viikko yazeja takana ja taas seksielämä luistaa.

Nuorilla pillerit ovat monesti ainoa keino saada iho kuntoon.

Vierailija
13/35 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa, mitä nuorten naisten pitäisi käyttää ehkäisynä? Jalat ristiin vaan, niinkö? Itse en pitänyt kondomia riittävän luotettavana enkä mukavana vaihtoehtona vakituisessa suhteessa. Uudessa suhteessa kondomi on toki ehdoton juttu.

Vierailija
14/35 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ehkäisykapseli pienempi paha kuin pillerit? Hormonejahan niissäkin. Kokemuksia, tietoa?

Vierailija
15/35 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Koska avioliitossa oleva automaattisesti hankkii vaan lapsia sarjatuotantona? Miten se ehkäisyongelma avioliitossa katoaa?

Vierailija
16/35 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta. Annan "menkkojen" tulla 2kk välein ja tiedän varmasti päivälleen milloin ne tulevat. Ennen en tiennyt ja menkat oli muutenkin vaikeammat.

Nyt saatan myös suunnitella menkat muiden suunnitelmien ja tapahtumien mukaan. Esim. Juhannuksena en halua menkkoja mökillä.

+ Tietysti seksi on paljon kivempaa ilman kumia!

Vierailija
17/35 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 21:27"]

[/quote]

Koska avioliitossa oleva automaattisesti hankkii vaan lapsia sarjatuotantona? Miten se ehkäisyongelma avioliitossa katoaa?

[/quote]

Samaa mietin. Ei se avioliitto kai lapsen saamista ehkäise. Avioliitossakin monet haluavat suunnitella, että koska ja kuinkamonta lasta haluavat.

Vierailija
18/35 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko ajatellu että hormonit joutuvat vesistöön?

Kalat eivät kehity normaalisti.

Ja kaikki kostautuu ihmiselle takaisin luonnon kautta?

Vain sen takia että ette ota lapsianne vastaan.

On olemassa myös kaikki muut päivät kuin ovisaika.

On olemassa muitakin konsteja.

Vierailija
19/35 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette Vasalgelistä? Ehkäisymenetelmä miehille. Sen toimivuudesta ym. tehdään tällä hetkellä Yhdysvalloissa eläinkokeita, minkä jälkeen siirrytään ihmiskokeisiin.

https://www.facebook.com/Vasalgel

http://goodmenproject.com/good-feed-blog/male-birth-control-vasalgel-risug-ready-for-human-trials-this-year/

Vierailija
20/35 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 21:27"]ei kukaan nuoria pakota niitä käyttämään. On myös vaihtoehtona harrastaa seksiä aviolittossa. Ei kovin suosittu juttu, mutta aika monella sekin toimii hyvin.

[/quote]

Ei pakota, mutta tietyllä tavalla painostaa. Harvemmin terkkarit kertoo kattavammin muista ehkäisykeinoista, usein ollaan heti lykkäämässä pillereitä käteen.

Itse aloitin pillerit 14-vuotiaana ja lopetin 18-vuotiaana. Nousin kuin unesta, kaikki tuntui yhtäkkiä selvemmältä ja paremmalta. Ylimääräinen turvotuskin katosi. Ei niitä sivuvaikutuksia välttämättä edes huomaa ennen kuin lopettaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä