Olen seksipalveluja käyttävä mies, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (285)
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 01:04"]
Suurin osa suomalaisista palveluntarjoajista on ihan täysipäisiä, normaaleita naisia, seksuaalisesti avoimia ja helpon rahan perässä.
Ja tämän sanon entisenä seksityöntekijänä. Olen hyvin arvosanoin koulusta valmistunut, tällä hetkellä opiskelen lääkiksessä. En ole koskaan kärsinyt mielenterveysongelmista ja tuskin tulen kärsimäänkään, ainakaan menneisyyteni vuoksi. Tein töitä pari vuotta alalla, tienasin 5-10.000e/kk eli sain erittäin kivan pesämunan talteen. Ei olisi mahdollista millään muulla alalla.
Lopetin työt tavattuani nykyisen aviomieheni, joka myös tietää menneisyydestäni ja hyväksyy sen. Olen tauditon, älykäs, terve ja varakas. Ei kaduta.
[/quote]
Vitsit. Mä en tiennyt, että huorat on tämmösiä oikein mallikansalaisia. Nyt sitten kaikki joukolla huoriin, ni saadaan paikattua tätä lääkärivajetta!!!
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 01:10"]
Sanoo vierailija.
[/quote]
Käytsä usein täällä, vai yritätkö kutsua minua kylään?
Kun asian suhteen kaikki on ok, kukaan ei kärsi ja kaikki, paitsi verottaja, voittavat, niin miksi haluat avautua. Siis niin tavallinen asia, mitään moraalista ongelmaa ei ole, miksi tarvitset tätä "vatvomista". Liittyykö tämäkin "yksinäisyyteesi", vai kaipaatko rippiä?
Ei, älykästä et ole nähnytkään. Älykäs hyväosainen poikkeusyksilö ei kuvittelisi oman kohtalonsa kertovan jotakin muista alalla. Tiedät varsin hyvin, että suurin osa suomalaisista naisista alalla eivät ole yhtä onnekkaita kuin sinä. Miksi haluat vääristää mielikuvaa?
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 01:06"]
Ei muuttunut käsitys. Luitko todella tuon tekstin ihan kunnolla? Selvästihän tyttö kertoo ettei ole tottunut saamaan hyvää kohtelua mihiltä. On nyt törmännyt ihanaan mieheen, mutta sekin on lopulta vaan seksiä ostamassa, miettii onko muuttunut jotenkin tunneköyhäksi, kertoo päättäneensä vähentää asiakkaita, koska seassa on niitä ikäviä, eikä haluaisi ottaa kauheasti uusia. Miten tosta saa kuvan, että hyvin menee? Surkeaa. :(
[/quote]
Luin, ja luin myös muutaman tekstin.
Ei, en kiistä huomiotasi. Pointti olikin siinä, että se seksityöntekijä ei välttämättä näyttele kiihottumistaan, että se seksityöntekijä on mahdollisesti ihan joku sinullekin tuttu "opiskelijatyttö", josta et voisi asiaa uskoa.
Nuo hänen omat pohdiskelunsa, joihin viittaat, ovat ihan järkeviä. Siis uskon, että ne kuuluvat tuohon ammatinharjoitukseen - mutta uskonpa myös, että kohtuullinen osa naisista ja miehistä, jotka itseään pohtivat kuten tuo nuori nainen, pohtivat samankaltaisia asioita. Kuten nyt vaikka sitä, ovatko he "hyviä" tai "osaavia" pitkään parisuhteeseen jne.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 01:17"]
...
[/quote]
Tiedätkö, mistä muualta löytyy myös pointti, nimittäin aavistuksen ruskea sellainen?
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 01:17"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 01:06"]
Ei muuttunut käsitys. Luitko todella tuon tekstin ihan kunnolla? Selvästihän tyttö kertoo ettei ole tottunut saamaan hyvää kohtelua mihiltä. On nyt törmännyt ihanaan mieheen, mutta sekin on lopulta vaan seksiä ostamassa, miettii onko muuttunut jotenkin tunneköyhäksi, kertoo päättäneensä vähentää asiakkaita, koska seassa on niitä ikäviä, eikä haluaisi ottaa kauheasti uusia. Miten tosta saa kuvan, että hyvin menee? Surkeaa. :(
[/quote]
Ei, en kiistä huomiotasi. Pointti olikin siinä, että se seksityöntekijä ei välttämättä näyttele kiihottumistaan, että se seksityöntekijä on mahdollisesti ihan joku sinullekin tuttu "opiskelijatyttö", josta et voisi asiaa uskoa.
Nuo hänen omat pohdiskelunsa, joihin viittaat, ovat ihan järkeviä. Siis uskon, että ne kuuluvat tuohon ammatinharjoitukseen - mutta uskonpa myös, että kohtuullinen osa naisista ja miehistä, jotka itseään pohtivat kuten tuo nuori nainen, pohtivat samankaltaisia asioita. Kuten nyt vaikka sitä, ovatko he "hyviä" tai "osaavia" pitkään parisuhteeseen jne.
[/quote]
Teksti on tietysti tulkinnanvarainen. Halutessasi voit pitää sitä oikeutuksena ja todisteena prostituution harmittomuudesta. Minä ymmärrän sen toisin. Nuoren n naisen seksuaalinen minuus kehittyy kokemusten kautta. Maksullisena 'runkkausalustana' toimiminen ei todennäköisesti ainakaan edesauta tervettä kehitystä ja tasapainoista minäkuvaa. Vaikka siellä asiakkaiden seassa joku ihan mukavakin tyyppi olisi.
Kysymys aloittajalle: Voisitko itse kuvitella tarjoavasi seksiä naiselle maksua vastaan?
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 01:14"]Ei, älykästä et ole nähnytkään. Älykäs hyväosainen poikkeusyksilö ei kuvittelisi oman kohtalonsa kertovan jotakin muista alalla. Tiedät varsin hyvin, että suurin osa suomalaisista naisista alalla eivät ole yhtä onnekkaita kuin sinä. Miksi haluat vääristää mielikuvaa?[/quote]
Koska tiedän paljon useiden muidenkin kohtalosta. Luuletko ettei tuolla alalla ole yhteyksiä muihin tyttöihin? Yhteisö on yllättävän tiivis, poislukien ulkomaalaiset, kamppiteinit ja kadulla kauppaavat narkkarit. Epävakaat yksilöt erottuvat kyllä joukosta, ennemmin tai myöhemmin.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 01:27"]
Teksti on tietysti tulkinnanvarainen. Halutessasi voit pitää sitä oikeutuksena ja todisteena prostituution harmittomuudesta. Minä ymmärrän sen toisin. Nuoren n naisen seksuaalinen minuus kehittyy kokemusten kautta. Maksullisena 'runkkausalustana' toimiminen ei todennäköisesti ainakaan edesauta tervettä kehitystä ja tasapainoista minäkuvaa. Vaikka siellä asiakkaiden seassa joku ihan mukavakin tyyppi olisi.
[/quote]
Ei, vaan me puhumme sinun kanssasi eri asiasta. Tämä on hyvää keskustelua, arvostan.
Eli en pidä tekstiä oikeutuksena prostituutioon, vaan pidän mielenkiintoisena, että joku sellaista kirjoittaa. Ja pidän sitä kurkistuksena tuohon ihmiseen ja hänen maailmaansa.
Prostituutioon sisältyy, tämänkin ketjun perusteella, aika paljon erilaisia käsityksiä, joita pidetään tosina. Kuitenkaan niin ei välttämättä ole.
Kuten nyt tuo, että se prostituoitu vain näyttelisi nauttivansa seksistä. AP:nkin puheen perusteella tuntuisi, että ihan pelkkä näyttely ei ole todennäköistä. Tämä nyt vain esimerkkinä.
Kaikkein pahin käsitys on se, että seksipalveluja tarjoava nainen on jotain likaista, inhottavaa jne, ja että hänen asiakkaansa on sitä myös. Ja ikävää on, että kohtuullinen osa tämänkin ketjun kirjoittajista ajattelee noin.
Tuo blogi nyt esimerkkinä osoittaa toista kuin nämä alentavimmat käsitykset, eli kyseessä on ilmeisen normaali suomalainen nuori nainen, jonka asiakaskuntakaan ei ole ihan kamalinta. Ja kuten tämä lääkäriopiskelija kertoo, he pitävät kohtuupaljon yhteyttä tai vuorovaikuttavat keskenään. Ja myös AP eli tässä tapauksessa asiakas tuntuu aika normikaverilta.
Sitä en tiedä, miten prostituoidun minäkuvaan hänen työnsä vaikuttaa, enkä tiedä, miten sitä on tutkittu, jos on, ja missä laajuudessa. Sen tiedän, että ihmisen minä ja persoona on hyvin erikoinen, ja esimerkiksi sodan julmuuksia tehneet ja rikoksiinkin syyllistyneet voivat yllättäen olla ulospäin jotain sellaista, että heistä on sitä vaikea uskoa.
En myöskään tiedä, mitä seksipalvelujen käyttö tekee käyttäjälleen. En tiedä, onko sitä tutkittu tai jos on, missä laajuudessa - samat sanat kuin työläisestäkin. Minulla ei myöskään ole omia kokemuksia.
Prostituutiota nyt vaan on ollut niin kauan kuin on ollut kirjoitettua historiaa. Enkä missään nimessä - sen verran kielteinen on omakin käsitykseni - rohkaisisi ketään alalle. Mutta minä en alaa niin tunne, enkä sen vaikutuksia seksityöläiseen itseensä, niin parempi on kysyä niiltä, jotka tuntevat.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 00:34"]
Minäkin haluaisin tietää millaista on olla ihmisen kanssa, jolle et ole muuta kuin rahaa, joka ei kiihotu sinusta eikä oikeasti halua seksiä kanssasi?
[/quote]
Kuten jo sanoin, kyllä he näyttävät ja tuntuvat kiihottuvan. Monet naiset pitävät seksistä. Miksi se olisi mahdotonta, että prostituoitu kiihottuisi asiakkaastaan ja/tai haluaisi tämän kanssa peuhata?
Jos asiakkaita on viikossa 50, ei varmaan ihan jokaisen kanssa oikeasti haluaisi sekstata. Toiset seksityöntekijät kuitenkin toimivat vain satunnaisesti ja valikoivat asiakkaansa suht tarkkaan. Nämä harvemmin seksiä myyvät naiset ovat ihan tavallisia opiskelijoita ja duunareita, jotka vain hankkivat lisätuloja makuukammarin puolella. Monesti heille jo se, että asiakas maksaa heidän seurastaan, on jo itsessään kiihottavaa. -ap
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 00:54"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 00:44"]Joo, ilmeisesti juuri parikymppinen tai vähän päälle, mutta mielestäni hän kirjoittaa yllättävän analyyttisesti ja varsin avoimesti ikäisekseen. Ja ymmärsin, että kirjoittaa juuri siksi, että jotenkin haluaa "puhua" kokemuksistaan, kun ei ole ketään läheistä, jonka kanssa voisi sen jakaa.
Osa "surkeudesta" on kyllä varmasti ihan sitä, että myös ikään ja elämän murrosvaiheeseen (opiskelu alkanut, oikea aikuistuminen käsillä) välillä kuuluu negatiivisten asioiden jauhamista. Eli hän kirjoittaisi luultavasti jotain samanlaista blogissaan, vaikka kirjoittaisi sitä muista henkilökohtaisista kokemuksistaan.
[/quote]Höpöhöpö. Neliviiskymppinen ukkeli, joka viilaa tietojaan, ettei olisi tunnistettavissa. Nuoret miehet eivät tarvitse vakituisesti maksullisia.
[/quote]Tuntuisi myös melkoisen epäloogiselta, että opiskelijapoitsu ostaisi seksiä opiskelijatytöltä. Itsetunnon täytyisi olla megalomaanisen suuri.
[/quote]
En oikein tarkoititiko tuolla opiskelijapoitsulla tuota blogia vai minua, mutta minä en ole opiskelija. Mainitsin kyllä OLLEENI opiskelija. -ap
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 01:13"]
Kun asian suhteen kaikki on ok, kukaan ei kärsi ja kaikki, paitsi verottaja, voittavat, niin miksi haluat avautua. Siis niin tavallinen asia, mitään moraalista ongelmaa ei ole, miksi tarvitset tätä "vatvomista". Liittyykö tämäkin "yksinäisyyteesi", vai kaipaatko rippiä?
[/quote]
Enimmäkseen viihdearvon takia. On hauska lukea AV-mammojen ripitystä kansainvälisestä rikollisuudesta, vastentahtoisista huorista ja luuseriasiakkaista. Kauhean vahvat mielipiteet asiasta pelkkien mielikuvien perusteella :) Toisaalta täällä on epäilemättä fiksuakin porukkaa, joten ajattelin että saattaisin ehkä kuulla jotain, joka voisi ehkä muuttaa omia mielipiteitäni prostituutiosta. Kolmanneksi halusin tarjota mahdollisuuden kysellä tältä huorien luuseriasiakkaalta, jos nyt jollain sattuisi jotain kysyttävää olevan. En tietääkseni ole "yksinäinen" (mitä ikinä nuo lainausmerkit tuossa sitten tarkoittavatkaan), sinkku kyllä olen.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 01:29"]
Kysymys aloittajalle: Voisitko itse kuvitella tarjoavasi seksiä naiselle maksua vastaan?
[/quote]
Siis saisin SEKÄ rahaa ETTÄ seksiä?!! Jabadabaduu!! Eli kyllä voisin :) -ap
Vaikutat hienolta ihmiseltä. Jos olisin huora, haluaisin asiakkaakseni sinun kaltaisiasi ihmisiä. (Sääli, ettei Suomessa ole bordelleja, minusta kun ei ole itsenäiseksi yrittäjäksi.) Ei minulla mitään kysyttävää ollut, halusin vain kertoa, että on kiva että myös sinunlaisiasi järkeviä ja empaattisia miehiä on.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:25"]
Mitä ajattelisit, jos oma tyttäresi kertoisi toimivansa prostituoituna?
[/quote]
Selvittäisin ensin tekisikö hän sitä omasta tahdostaan ilman mt-ongelmia ja olisiko hänellä mahdollisuus valita toisin. Jos olisi, ja hän silti haluaisi seksiä myydä, pyrkisin auttamaan häntä tekemään sitä mahdollisimman turvallisesti ja vastuullisesti.
Ymmärrän etteivät lapset aina tee niitä valintoja, joita vanhemmat haluavat heidän tekevän, mutta koen vanhemman roolin olevan tukija eikä tuomitsija. En haluaisi lapseni olevan sotilas tai äänestävän persuja, mutta hyväksyisin myös nuo asiat. Jokaisella on mielestäni oikeus tehdä valintansa itse.
[/quote]
Menee hieman OT:ksi, mutta mitä pahaa Persut ovat sinulle tehneet? Itekin äänestin heitä, vaikken kannata kaikkia heidän juttujaan, mutta ovat sentään selväjärkisimpiä ja rehellisimpiä kaikista noista hulluista. Puukotat pahasti minua ja muita veljiä, jotka yrittävät ajaa miesten asiaa tässä feministien maassa.
Pakko noiden joidenkin on olla kyltymättömiä nymfoja. Ei tuollaista voi näytellä päivästä toiseen
Minulla ei ole mitään kysyttävää, mutta halveksin sinun kaltaisia miehiä. Jos kerran epäilet, että toinen ehkä kärsii mielenterveysongelmista ja vielä silti käytät sellaista ihmistä hyväksesi.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 22:25"]
Mitä ajattelisit, jos oma tyttäresi kertoisi toimivansa prostituoituna?
[/quote]
Selvittäisin ensin tekisikö hän sitä omasta tahdostaan ilman mt-ongelmia ja olisiko hänellä mahdollisuus valita toisin. Jos olisi, ja hän silti haluaisi seksiä myydä, pyrkisin auttamaan häntä tekemään sitä mahdollisimman turvallisesti ja vastuullisesti.
Ymmärrän etteivät lapset aina tee niitä valintoja, joita vanhemmat haluavat heidän tekevän, mutta koen vanhemman roolin olevan tukija eikä tuomitsija. En haluaisi lapseni olevan sotilas tai äänestävän persuja, mutta hyväksyisin myös nuo asiat. Jokaisella on mielestäni oikeus tehdä valintansa itse.
[/quote]
Menee hieman OT:ksi, mutta mitä pahaa Persut ovat sinulle tehneet? Itekin äänestin heitä, vaikken kannata kaikkia heidän juttujaan, mutta ovat sentään selväjärkisimpiä ja rehellisimpiä kaikista noista hulluista. Puukotat pahasti minua ja muita veljiä, jotka yrittävät ajaa miesten asiaa tässä feministien maassa.
[/quote]
En usko, että persut ajavat kaikkien miesten etuja enkä muutenkaan usko tuonkaltaiseen naiset vs miehet -ajatteluun. Mikään puolueista ei varsinaisesti ole minulle tehnyt pahaa, mutta en vain jaa persujen poliittisia näkemyksiä. Mielestäni rehellinen ja poliitikko eivät edes kuulu samaan lauseeseen :) Jokainen äänestäköön ketä haluaa, siihen kaikilla on yhtäläinen oikeus. -ap
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 01:04"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 00:44"]
Joo, ilmeisesti juuri parikymppinen tai vähän päälle, mutta mielestäni hän kirjoittaa yllättävän analyyttisesti ja varsin avoimesti ikäisekseen. Ja ymmärsin, että kirjoittaa juuri siksi, että jotenkin haluaa "puhua" kokemuksistaan, kun ei ole ketään läheistä, jonka kanssa voisi sen jakaa.
Osa "surkeudesta" on kyllä varmasti ihan sitä, että myös ikään ja elämän murrosvaiheeseen (opiskelu alkanut, oikea aikuistuminen käsillä) välillä kuuluu negatiivisten asioiden jauhamista. Eli hän kirjoittaisi luultavasti jotain samanlaista blogissaan, vaikka kirjoittaisi sitä muista henkilökohtaisista kokemuksistaan.
[/quote]
Ei tarvitse sanoa "ilmeisesti", jos kirjoitat itse itsestäsi. Pysyväisesti talletetuksi jäävä anonyymi pahuuden ytimeen tunkeutuvien ilmiöiden tukemisluontoisella harrastamisella retostelu (vaikkakin sitten fiktiivinen sellainen) täysin julkisissa paikoissa ei varsinaisesti ole avoimuutta, ja otteesi on vain hieman analyyttisempi kuin tyypillisen puliringin mietintä siitä, että kellehän se purnukan viimeinen Lasol-hömpsy oikein loppujen lopuksi meneekään.
Kannattaa hankkia kavereita. Keskustelu omana itsenään häränkukkuskenaarioiden totuutena syöttämisen sijaan on terveellistä, kehittävää ja kannattavaa.
[/quote]
Sanoo vierailija.