Miten opin uudelleen rakastamaan miestäni?
Tällä hetkellä minusta tuntuu, että siedän häntä ja vain vaivoin.
Mies valittaa joka asiasta ja olettaa minun tekevän ihan kaiken. Meillä on usein todella sekaista, koska mies jättää kaiken keskelle lattiaa: työpaperit, työkalut, laturit, kynät, likaiset sukat, tyhjät pullot.
Jos pyydän viemään tavarat paikalleen (saa komentaa kuin pikkulasta!), mies nurkuu ja nurisee. Joskus sitten vie, yleensä ei.
Miehen vaatteita lojuu joka puolella. Meillä on kummallakin kolme vaatekaappia. Mutta miehen vaatteet ei mahdu niihin. Hänellä on lisäksi kaksi omaa vaatetankoa kotona keskellä lattiaa, joihin vaatteet (puvut), joita ei juuri koskaan käytetä, on ripustettu. Miehen mielestä vaatteet ei saa tangolla koskettaa toisiaan, vaan pitää olla ilmarako.
Mies ei osta yleensä mitään yhteistä. Kaikki verhot, pyyhkeet, lakanat, suurin osa astioista on minun ostamiani. Mies ostaa kyllä itselleen 800 euron aurinkolaseja yms. turhaa. Kuka ihminen muka tarvitsee kahdeksat aurinkolasit?
Kotona mies löllöttelee boksereissa. Olen ostanut sille oloasua ja pyjamaa. Ei, kun parasta on röhnöttää sohvalla pelkissä boksereissa. Inhottaa. Mies on kuin pikkulapsi, kotiin päästyä vaatteet pois!
Nukkumaan mennessä mies varastaa tyynyni. Tekee sitä myös yöllä. Ja kuolaa sen tahmaiseksi. Miehen tyynyä en voi ottaa, koska sekin on kuolainen.
Mies pesee hampaansa kerran tai kaksi viikossa. Yök.
Aamuisin miestä ei saa lähtemään töihin. Venyy ja vetkuttelee, istuu kotona kalsareissa ja soittelee työpuheluita ja valehtelee olinpaikkansa. Sillä on liikkuva työ, joten toistaiseksi tämä onnistunut.
Seksi miestä ei kanssani enää kiinnosta. Sen perusteella, mitä olen nähnyt, millaisia nettisivuja hän selaa, niin seksi kyllä kiinnostaa. Minä en.
Muutenkaan miestä ei enää kiinnosta ajanvietto kanssani. Keksin mitä tahansa, niin ei, miestä ei kiinnosta. Ei leffa, ei teatteri, ei se, ei tämä. Ainoa, mikä kiinnostaa, on shoppailu. Mutta jos mennään johonkin ostoskeskukseen vaikka, mies hilpaisee omille teilleen, ei halua kulkea kanssani.
Miehen mielestä minun pitäisi maksaa kaikki. Asumme minun omistamassani asunnossa. Kumpikin maksaa tietyn summan yhteiselle tilille kuussa, raha kuluu täysin vastikkeeseen, sähköön, ruokaan, ei aina riitäkään. Mies marisee, että maksaa minulle kamalaa vuokraa! Vaikka raha siis menee täysin yhteisiin kuluihin.
Jos teen jotain vahingossa. Tiputan jonkun tavaran. Tai vaikka vettä juodessa putoaa pisara paidalle. Mies alkaa osoitella ja hihittää, hihim sä suttasit ja toistelee sitä...
Mä en vaan jaksa enää! Meillä oli esim. oven edessä kolme isoa laatikkoa miehen työkaluja, tyhjiä pulloja yms. roinaa. Pyysin miestä koko syksyn viemään ne pois. Lopulta, kun tuli miehen sukua kylään, nostin ne parvekkeelle. Nyt mies kitisee, että olkoon siellä ja menköön pilalle, koska olin ilkeä ja nostin ne sinne.
Mies täyttää asunnon alkoholipulloilla. Vaatehuoneen lattia on katettu niillä. Sieltä sun täältä nurkista löytyy joku pussi, jossa on viina- tai olutpulloja, matkoilta tuotuja. Mies juo harvoin, en ymmärrä, mihin niit' varastoidaan.
Mies on kamala hamstraaja. Jos jotain on tarjouksessa, vaikkal limonadia, jäätelöä, mit' vaan, mies ostaa sit' järjettömät määrät. 40 pulloa 1,5l limpparipulloja yhdelle ihmiselle. Missä tavallisessa asunnossa tuollaisia säilytät?
Mä en vaan jaksa enää. En näe suhteessamme enää mitään iloa.
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 18:59"]
Pitääkö vaan alkaa iskeä muita miehiä?
[/quote]
Joo! Trust me, tää on ainoa tie. Jos teillä ei ole vielä lapsiakaan ja omaisuuskin on enempi sun kuin miehen omaisuutta, niin sähän olet oman elämäsi herratar! Sä olet niskan päällä, joten käytä tilanne hyväksi.
Ala ihan systemaattisesti katsella muita. Ja pitää hauskaa. Huomaat, ettet olekaan niin kiinni tuossa omituisessa perslävessä, joka elämääsi on nyt tarrautunut.
Sit vanha mäjelle ja uusi tilalle! Ei ole vaihtoehtoja, ei ainakaan sellaisia, joissa olisi onnellinen loppu tuon vanhan tyypin kanssa. Ne eivät muutu. Tuhlaat elämäsi tiskirättinä.
Nytkin mies on jossain. Autolla. Vaikka kortti on kuivumassa. Oli ajanut 100 km rajoitusalueella 160km/h. Ja toki syy ei ole hänen vaan poliisin. Tämä on jo kolmas kerta neljän vuoden sisään, kun miehellä monta kuukautta kortti pois käytöstä... Ja silti ajelee.
Mistä te oikein löydätte tuollaisia helmiä? Nyt järki käteen ja ukko pihalle! Jos sulla ei rakkauden tunteita enää löydy, niin mitään et menetäkään!
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 18:59"]
Pitääkö vaan alkaa iskeä muita miehiä?
[/quote]
Joo! Trust me, tää on ainoa tie. Jos teillä ei ole vielä lapsiakaan ja omaisuuskin on enempi sun kuin miehen omaisuutta, niin sähän olet oman elämäsi herratar! Sä olet niskan päällä, joten käytä tilanne hyväksi.
Ala ihan systemaattisesti katsella muita. Ja pitää hauskaa. Huomaat, ettet olekaan niin kiinni tuossa omituisessa perslävessä, joka elämääsi on nyt tarrautunut.
Sit vanha mäjelle ja uusi tilalle! Ei ole vaihtoehtoja, ei ainakaan sellaisia, joissa olisi onnellinen loppu tuon vanhan tyypin kanssa. Ne eivät muutu. Tuhlaat elämäsi tiskirättinä.
[/quote]
Kiitos tästä viestistä!
Mä unohdan tuon ukon. Lopetan sormuksen käyttämisen, eihän sekään sitä käytä. Ja alan elämään, niinkuin sitä ei olisikaan!
Yritön löytää oman elämäniloisen itseni!!!
Miten tommosta käytöstä edes pystyisi rakastamaan... minä heittäisin miehen jo pihalle.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 19:07"]
Mistä te oikein löydätte tuollaisia helmiä? Nyt järki käteen ja ukko pihalle! Jos sulla ei rakkauden tunteita enää löydy, niin mitään et menetäkään!
[/quote]
Ei se aina ollut tuollainen...
Nyt puoli vuotta olen yrittänyt etsiä sisältäni rakkautta häneen. Ei sitä löydy. Jos yritän järjestää jotain romanttista, mies vaan nauraa. Ei halua suudella, ei halailla... Mulla on ihan kamala halipula!
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 19:08"]
Yritön löytää oman elämäniloisen itseni!!!
[/quote]
That's the spirit, gal! Et tule katumaan!
Pitkässä viestissä ei kyllä mitään positiivista miehestä sanottu. Varmaan jotain sellaistakin on, koska olet häneen joskus rakastunut.
Joka tapauksessa, jos et ole onnellinen nykyisessä suhteessa sinun kannattaa se lopettaa. Lopeta ensin vanha suhde ja etsi sitten vasta uusi. On väärin pysyä nykyisessä ja samalla etsiä uutta. Se on väärin miestäsi kohtaan, vaikka hän olisi yhtä huono, kun annat ymmärtää. Sinun ei pidä ottaa hänestä mallia, tee asiat niin kuin ne kuuluu tehdä, koska olet yksin vastuussa omista teoistasi.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 18:56"]
Onkohan tää edellä kuvailtu mies ihan todellinen?? Onks tollasia miehiä oikeesti muka olemassa? Onks tää taas joku feikkijuttu... JOS tää on tosijuttu ni mä en kyllä kattelis tollasta vetelää marisevaa ukkoa!
[/quote]
Voi, kun tämä olisikin feikkijuttu. Mutta kun ei. Mua itseäkin kammottaa, millaiseen suhteeseen olen joutunut.
Minusta vaan tuntuu, että miehelle ei riitä eikä kelpaa enää mikään. Ikävintä on, kun hän pilkkaa perheeni jäseniä, vanhempiani, sukulaisiani. Varsinkin isääni pilkkaa jatkuvasti. Isäni on elämässä hyvin menestynyt, tosin aikamoinen persoona. Mutta en ymmäörrä, mikä oikeus miehellä on pilkata isääni minulle.
Katselisi vaan omaa isäänsä. Kyseinen mies joutuu lapsiltaan lainaamaan bensarahat. Ihme tapaus, minulle esim. haukkui ammattini. Mutta en ole miehelle ikinä sanonut hänen isästään pahaa sanaa.