Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveitä hintaeroja taas ruokakaupoissa!

Vierailija
08.01.2014 |

Suippopaprikat tarjouksessa viikonvaihteen ajan sekä Lidlissä että K-marketissa. Alkuperämaat Espanja, Hollanti ja Turkki. Lidlissä kilohinta 2,98 euroa, K-marketissa 6,45 euroa. Kannattaa todellakin seurata hintoja.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. 

Vierailija
2/56 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki on samoin hinnoiteltu Lidl-sittari. Ero -50 %

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin edullisuus on sitä selvempi, mitä vähemmän juntti tuote on. S ja K ottavat vähänkin erikoisempien tuotteiden hinnoissa takaisin sen, mitä ne menettävät myymällä edamia, suikaleita ja jauhelihaa ns. tarjouksessa.

Vierailija
4/56 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa saataisiin se Lidl meillekin joskus.

Vierailija
5/56 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittää edes kysyä paljonko S-ketjun kaupoissa maksais. Joo, onneksi on olemassa Lidl - saa nähdä saako isot ketjut savustettua sitä ulos maasta. :( 

Vierailija
6/56 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

paketti missä oli kaksi suippopaprikaa, hinta alkoi kakkosella, sen verran katsoin kaupassa kun tavallisen paprikan ostin vierestä

Vierailija
7/56 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen juntti ja syön paprikaa, myös suippopaprikaa, sekä muitakin vihanneksia kuten myös hedelmiä monipuolisesti. 

Vierailija
8/56 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä syy vältellä Prismoja. 

Vierailija
9/56 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut S-ryhmän aluepäälliköltä (oli koululla luennoimassa), että S-ryhmän tuotteet ovat tasaisesti edullisempia kuin K-kaupan tuotteet. Mutta koska K-kaupalla tarjouskampanjat niin se laskee ostoskorin hintaa K-kaupoissa. Eli ostoskorit maksaisi siis saman verran molemmissa ryhmissä. Mitä mieltä av?

Vierailija
10/56 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, ainakin omassa kaupungissani S-ketjun kaupat ovat olleet kauan kirkkaassa johdossa vuosittaisissa hintavertailuissa, ja sen kyllä siellä kaupoissakin huomaa. Yleensä suosin Lidliä, mutta s-ketjun kaupoissa käyn viimeisenä. Jännä, että S-aluepäälliköllä on tuollainen käsitys hinnoista, yllättävää. ;) 

Vierailija
11/56 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä käyn s-ketjun kaupoissa sen vuoksi että siellä on ruoka halvempaa kuin k-kaupoissa. Vertailen ajoittain hintoja. Kieliä täällä ei ole.

Vierailija
12/56 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 17:33"]

Olen kuullut S-ryhmän aluepäälliköltä (oli koululla luennoimassa), että S-ryhmän tuotteet ovat tasaisesti edullisempia kuin K-kaupan tuotteet. Mutta koska K-kaupalla tarjouskampanjat niin se laskee ostoskorin hintaa K-kaupoissa. Eli ostoskorit maksaisi siis saman verran molemmissa ryhmissä. Mitä mieltä av?

[/quote]

Olisiko tämä yhden tuotteen vertailu suuntaa antava: Valion rasvaton luomumaito yksi litra Prismassa 1,49 e, CM:ssa 1,69 e ja K-marketissa 1,99 e. Lidlistä ei löydy. Jos siis tölkki päivässä menee, niin Prisma vs. K-market tekee noin 180 euroa vuodessa.

Vierailija
13/56 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmalla Prismassa pääsee kuin CM:ssa jos nyt vaan kirjoittaa ostoslistan etukäteen. K-suppareissakin taas on osin monipuolisempi valikoima kuin Prismassa eli K-extrat poislukien K-kaupoista löytää myös uutta syötävää vanhan rinnalle ja se siellä vasta maksaakin. Prisman puolella on tietysti sitten vielä kortti jossa on vähän järkeäkin vs plussat.

Lidliin taas voi mennä listan kanssa ja pääsee varmasti halvimmalla, mutta jotain sieltä ei kuitenkaan sitten saa ainakaan senmerkkisenä/mallisena/muotoisena kuin halusi, joten pitää käydä myös toisessa kaupassa.

Vierailija
14/56 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakorivertailussa (ei aletuotteita) k-kauppa on halvempi. 

Vierailija
15/56 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-kaupat on halvempia

Vierailija
16/56 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-kaupat on halvempia

Vierailija
17/56 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 18:29"]Ruokakorivertailussa (ei aletuotteita) k-kauppa on halvempi. 

[/quote]

Mites tarjoustuotteet? Vai tarkoitatko aletuotteilla niitä?

Eli ei taida olla S-ryhmän aluepäälliköllä faktat ihan oikein, ainakaan pikaisen Av-testin mukaan. Hän saikin luennolla vastata moniin S-ryhmää koskevaan kritiikkiin, esim ABC-ketjujen homogeenisyys ja pienten toimijoiden "syöminen". Varmaan pidemmän päälle alkaa ärsyttää näihin samoihin asioihin/kritiikkiin vastailu.. :)

Vierailija
18/56 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 17:33"]

[/quote]

S-ryhmä on ehdottomasti elintarvikkeissa halvempi kuin K-kauppa! Sen huomaa heti. Myös K-kaupan "tarjoukset" ovat S-ryhmää kalliimpia. Muistan aina opiskelijana kun K-kaupassa oli "tarjouksessa" kaksi pakettia kananugetteja 3,50 e (eli 1,75e/kpl). Viereisessä S-ryhmän kaupassa normaalihinta ko. nugeteille oli 1,69 euroa. 

Vasta kaksi päivää sitten Yle uutisoi ruokakorien hinnoista ja jälleen (ei tullut itselle yllätyksenä) Prisma oli Cittaria halvempi.

Vierailija
19/56 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Cittari tulee halvemmaksi, kun sinne on kävelymatka. Prismaan ei viitsi kävellä. S-market on samaa hintaluokkaa kuin Citymarket, sinne jaksaa kävell, mutta Citymarket on itselläni kauempana. Sama juttu Lidliin, ei ole kävelymatkan päässä. Lasketteko hintoihin myös polttoaineet?

Vierailija
20/56 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mä taas olen lukenut jo usean vuoden ajan Kalevasta, että paikalliset S-ketjun kaupat ovat kalleimpia vertailussa. Kaipa se on sitten aluekohtaista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan