Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko Omar-karkeista tehdä leivonnaisia?

Vierailija
08.01.2014 |

Ostin jouluksi Omar-karkkeja laatikollisen. Ne oli vissiin vanhaa erää, koska ovat niin kovia kippanoita, ettei kukaan halua niitä syödä.

Voiko kovat Omar-karkit sulattaa ja tehdä niistä jotain vai roskikseenko vaan?

Opinpa, etten osta enää Fazerin makeisia... Ainakaan laatikossa. Luulin niitä laadukkaiksi, ei kelpaa kellekään...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossakin blogissa olen nähnyt ohjeen, jossa omarit sulatettiin kerman sekaan ja siitä tuli kakun päällyste. Muffinsitaikinan sekaan ehkä sopisi, jos on ihan pieninä palasina.

Vierailija
2/6 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muffinsit Omar-sydämellä?? ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistähän voi tehdä vaikka mitä! Mä teen usein =). Olen joskus niitä sulatellutkin kerman seassa, tuli johonkin kuorrutteeseen, mutta varsinkin kun olivat tuollaisia jo kovettuneita, niin siinä kesti kauan. Rouhi ne mieluummin ja tee keksejä ja kuivakakkuja tai vaikka muffineita. Muffinit on lasten suosikkeja. Meillä aikuiset tykkää eniten kekseistä, eli peruskeksitaikinaan karkkimurua - ja itse taikinakin on NIIN hyvää, että puolet syödään ainakin noin raakana. Nettihän on sitten tietysti täynnä reseptejä edellä mainittuihin.

Vierailija
4/6 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin todnäk. joko rouhisin tai paloittelisin isommiksi paloiksi ja laittaisin taikinan sekaan. Sopivat aivan loistavasti kuivakakkuihin, muffinsseihin, kekseihin, ihan vain jäätelön päälle sellaisenaan...

Jos ovat kovinkin kovettuneita, saattaa kerman sekaan sulattaminen tosiaan olla hidasta ja  työlästä, toisaalta paloitteleminen helpottaa prosessia.

Vierailija
5/6 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos. Sitten vaan googlailen! Tai murustan keksiin...

Vierailija
6/6 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin fudgekarkeista saa tehtyä ihanan kakkukuorutteen! Muistaakseni kinuskikissan sivulla... Tulee vain fudgekarkkeja (eli vaikka niitä omareita), tilkka kermaa ja keitetään tasaiseksi massaksi (ohjeessa 600g karkkia ja 1/2dl kermaa). Sitten laitetaan astiaan jääkaappiin kun jäähtynyt ja annetaan kovettua (huom. vuoraa astia leivinpaperilla!). Kun massa on kovettunut, ota pois jääkaapista ja anna olla pöydällä 2-3h, että hieman pehmenee. Sitten kauli sopivan kokoinen kiekko kakun päälle :) ihan superherkullista, jos on sokerihiiren vikaa, miehen syntymäpäiväkakkuun tehty tuo päällinen useasti :)