Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi kun voisin vain kuolla.

Vierailija
08.01.2014 |

Olen epäonnistunut ihmisenä. Ajattelen itsemurhaa päivittäin, mutta en voi siihenkään turvautua, koska mulla on lapsi.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
2/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet epäonnistunut? Älä vertaa itseäsi muihin, älä toteuta muiden odotuksia. Mielestäni olet onnistunut ihmisenä hyvin, olet saanut lapsen ja olet elossa. Nyt voit miettiä jotain muuta sanaa tuohon lauseeseen. Olen epäonnistunut (mielestäni) täyttämään vanhempien toivet? Keräämään omaisuutta? Sisustamaan "oikein". Mitä itse laittaisit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain yksi elämä elettävänä. Älä heitä sitä hukkaan.

Vierailija
4/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen epäonnistunut täyttämään aikuisen ihmisen tunnusmerkit. En ole saanut opiskeltua loppuun. Se latistaa koko elämäni. En myöskään saa muutenkaan hoidettua monia ihan helppoja asioita.

Ap

Vierailija
5/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 10:57"]

Meillä on vain yksi elämä elettävänä. Älä heitä sitä hukkaan.

[/quote]

Mä oon heittänyt jo.

Ap

Vierailija
6/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kuolema sieltä lopulta tulee, voit olla huoleti.

Odotellessa voi vaikka ihmetellä maailman menoa, jos ei muuta ajankulua ole.

Vierailija
7/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 11:00"]

[/quote]

Jos sulla itsellä on lapsia tai käyt töissä, tiedät ehkä, että ajankulua on.

Ap

Vierailija
8/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen epäonnistunut täyttämään aikuisen ihmisen tunnusmerkit. En ole saanut opiskeltua loppuun. Se latistaa koko elämäni. En myöskään saa muutenkaan hoidettua monia ihan helppoja asioita.

Ap

[/quote] Pha. Tuossa työkaveri juuri kertoi että jätti kauppakorkean kesken eikä insinööriopinnotkaan sujuneet. On hyvässä asemassa isossa it-firmassa. Näyttää ihan aikuiselta. Kuka sinulle on sanonut että kaiken loppuun vieminen on aikuisuuden merkki? Voit nyt olla lapsen kanssa ja sitten opiskella myöhemmin. Keskity perusasioihin nyt.

Vierailija
9/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita niitten asioitten hoitaminen yksi kerrallaan helpoimmasta päästä. Ei kaikkea tarvitse tehdä kertarysäyksellä. Sitä mukaa kun saat jonkun tehdyksi, olosi paranee. Älä ole liian ankara itsellesi, kukaan ei ole täydellinen. Jos opiskelu ei motivoi, älä opiskele. Voit päästä päämäärääsi myös kiertoteitä. Kaikki ulkoiset olosuhteet ovat väliaikaisia. Tsemppiä!

Vierailija
10/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista että masennus on aivokemiallinen tila. Älä usko ajatuksiisi, ne eivät ole ns. "totta" vaan tuntemus, jonka masis aiheuttaa.

Itsellä oli pari vuotta sitten samaa. Olin varma, että elämällä ei ole minulle enää mitään ja olen sössinyt kaiken. Tiesin sen täydellisen varmaksi ja mietin vain miten tappaa itseni.

Onneksi päätin vielä ennen sitä tehdä muutamia muita juttuja, kuten se, että petin avopuolisoani, rikoin parisuhteeni ja muutin yksin. Itsetuhoisuus väheni jo sillä (jep, joskus pettäminen ja parisuhteen kaatuminen viimein, kun ei enää muita vaihtoehtoja ole, on hyvä juttu) mutta paljon auttoi myös se, että aloin opiskella siitä huolimatta, että tiesin, ettei siitä mitään hyötyä ole. Se keskitti kuitenkin ajatukset muuhun kuin itsemurhavaihtoehtoihin ja siinä sai onnistumisen elämyksiä.

Tarvitset selvästi jotakin onnistumisen elämyksiä kompensoimaan fiiliksiä. Muista, että myös lääkkeet oikeasti auttavat, terapia ei.

Vierailija
11/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 11:02"]

Ap

[/quote] Pha. Tuossa työkaveri juuri kertoi että jätti kauppakorkean kesken eikä insinööriopinnotkaan sujuneet. On hyvässä asemassa isossa it-firmassa. Näyttää ihan aikuiselta. Kuka sinulle on sanonut että kaiken loppuun vieminen on aikuisuuden merkki? Voit nyt olla lapsen kanssa ja sitten opiskella myöhemmin. Keskity perusasioihin nyt.

[/quote]

Työllistyminen on vaikeampaa. Muutenkin hävettää. Olen aina tämän elämänhallintaongelman takia tuntenut itseni erilaiseksi kuin muut, nyt se on johtanut siihen, että olen osittain eristäytynyt ihmisistä. En tiedä, saanko enää opinto-oikeutta takaisin. Kynnys hakea sitä on kasvanut todella suureksi.

Ap

Vierailija
12/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yksin. Opintojen loppuun saattamiseen ja asioiden lykkäämisen lopettamiseen ja "saamattomuuteen" löytyy monenlaisia keinoja. Piipahdapa vaikka kirjastossa tai googleta netistä vinkkejä. By baby steps....

Vierailija
13/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 11:00"]

[/quote]

Jos sulla itsellä on lapsia tai käyt töissä, tiedät ehkä, että ajankulua on.

Ap

[/quote]

No hyvä. Sitten se aika kuluu vielä nopeammin.

Vierailija
14/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tiedän teoriassa, mitä mun pitäis tehdä. Käytäntö tökkii. Olen ajanut itseni nurkkaan tähän ahdistukseen, enkä enää pääse pois. En osaa puhua asioistani, häpeän niitä liikaa, ja se johtaa pahempaan eristykseen.

Ap

Vierailija
15/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sama ihminen on itkenyt elämäänsä täällä jo kauan, älkää vastailko sille.

Vierailija
16/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu lääkäriin ja hanki lääkkeet. Olo kohenee nopeasti. Minä olin itsemurhan partaalla vielä 2 kk sitten, mutta nyt voin erinomaisesti ja arvostan jo itseänikin. Lääkitys korjasi aivokemiani.

Vierailija
17/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 11:08"]

Tää sama ihminen on itkenyt elämäänsä täällä jo kauan, älkää vastailko sille.

[/quote]

Koska? Tai oon mä ehkä joskus vuosi sitten tehnyt jonkun avauksen.

Ap

Vierailija
18/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 11:10"]

Hakeudu lääkäriin ja hanki lääkkeet. Olo kohenee nopeasti. Minä olin itsemurhan partaalla vielä 2 kk sitten, mutta nyt voin erinomaisesti ja arvostan jo itseänikin. Lääkitys korjasi aivokemiani.

[/quote]

Mä en nyt voi hankkia lääkitystä, koska oon raskaana. Mulla oli unettomuuteen Triptyl ennen raskautta, ja se kyllä auttoi jonkin verran mielialaankin, mutta se piti lopettaa.

Ap

Vierailija
19/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä on huono käyttövoima elämälle. Unohda se. Me kaikki olemme tehneet häpeällisiä asioita mutta kaikki eivät jää märehtimään sitä. Soita lääkäriaaika nyt. Nyt. Tai kriisipäivystykseen. Olosi on juuri nyt huono mutta eristäytyminen ei ole siihen oikea tapa.

Vierailija
20/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 11:15"]

Häpeä on huono käyttövoima elämälle. Unohda se. Me kaikki olemme tehneet häpeällisiä asioita mutta kaikki eivät jää märehtimään sitä. Soita lääkäriaaika nyt. Nyt. Tai kriisipäivystykseen. Olosi on juuri nyt huono mutta eristäytyminen ei ole siihen oikea tapa.

[/quote]

Mä oon joskus soittanut kriisipäivystykseen, mutta en saanut siitä oikein mitään irti. Ongelma on se, että mä kyllä tiedän, mitä mun pitäis tehdä ja miten pitäis toimia, mutta en pysty tekemään mitään. Eikä kukaan pysty tekemään mitään mun puolesta. 

Oon raskaana, joten lääkitys ei ole nyt vaihtoehto.

Ap