Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lohduttomalta tuntuu tämä musta ja sateinen talvi!

Vierailija
08.01.2014 |

Ei valoa näköpiirissä, musta asfaltti, tuulta ja sadetta. Olen syntynyt täysin väärälle leveyspiirille! En enää aamuisin pääse ylös sängystä ja elämä valuu ohitse :(

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu! Meillä onneksi menee kunnolla pakkaselle loppuviikosta, ehkäpä kohta tulee sitten luntakin.

Vierailija
2/6 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää on asennekysymys: säätä ei voi muuttaa, asennettaan voi. Minäkin olin ennen "kaamosmasentunut", kunnes älysin, että ihan omilla elämäntapavalinnoillaan voi vaikuttaa siltä, miltä pääkopassakin tuntuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai sulla sähkövalot sentään? Pistä valot päälle ja lopeta valitus. Nyt on TOSI hyvä talvi monille muille sään puolesta. Esim. astmaatikot ja atoopikot voivat paremmin.

Mä nautin kun pitkästä aikaa on hyvä olla talvisaikaankin. Iho ei hilseile ja kutise kaiken aikaa ja tukka voi paremmin ja hengitystietkin ovat normaalit. Tällaisia talvia vaan lisää mun puolestani eikä tänäkään vuonna enää tarvitsisi tulla pakkasta ja lunta. Lumi ei niinkään ole se paha mutta se pakkanen!

Vierailija
4/6 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 09:07"]

Sää on asennekysymys: säätä ei voi muuttaa, asennettaan voi. Minäkin olin ennen "kaamosmasentunut", kunnes älysin, että ihan omilla elämäntapavalinnoillaan voi vaikuttaa siltä, miltä pääkopassakin tuntuu. 

[/quote]

Mulla ainakin ongelmana on se, että tykkään ulkoilla, mutta näillä säillä ulkoilu on yhtä kidutusta. Sateessa on tosi ikävää lenkkeillä ja varsinkin olla lapsen kanssa, kun koko kersa on ihan kurassa. Lisäksi on niin pimeää, että iltaulkoilu on käytännössä poissuljettu juttu.

Vierailija
5/6 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäästi ajatellen tälläinen talvi on mitä miellyttävin! Hymyssä suin tänään poljin kouluun, kun pyörä ja hengitys kulki. Palelen tosi helposti - talvisin on aina farkkujen ja villapaidan päällä toppavaatteet, palelen siltä - mutta nyt on hyvä! Sateelle en ole arka, siltä nyt on helppo suojautua, ja muutenkin syksy on suosikkivuodenaika. Pitäisi varmaan muuttaa Britteihin tai Keski-Eurooppaan.

Ympäristön tilannetta kuitenkin huolissani mietin.

Vierailija
6/6 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussapuoliakin on: ei ole liukasta, ei tarvitse koko ajan pelätä, että liukastuu ja kaatuu ja kävellä varoen, niin että pohkeet soi, kun lenkittää koiraa.

Eikä iho kuivu ja kutise koko ajan. Pakkasilla olo on tuskainen ja joutuu rasvaamaan kroppaa koko ajan.

Ja tavallaan tuntuu, että kevät voi tulla minä hetkenä vaan, kun ei ole lunta ja vaikka sitä vielä tuleekin, niin voi toivoa, ettei talven kokonaislumimäärä ole yhtä suuri. Sitäpaitsi helmikuussa jo aurinko lämmittää.

Talviuintikin on hauskaa, kun ei tarvitse varoa jäätä. Joskin talvinen avanto on tunnelmallisempi kuin sysimusta järvi.

Ja vielä: voi kävellä myös ns. pikkukengissä, jotka on helppo laittaa jalkaan. Saunan jälkeen tarkenee vilvoitella terassilla. Uni maistuu, ei tarvitse odotella unta saatika pyöriä unettomana sängyssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi