Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mielestä jokaisen pitäisi mennä peruskoulun jälkeen amikseen, ja sit vasta pääsisi lukioon jos haluaa

Vierailija
12.10.2020 |

Lukiosta valmistuva ei ole mielestäni vielä tarpeeksi kypsä esim. yliopistoon. Mun mielestä parempi olisi jos kaikki menis peruskoulusta amikseen. Sen jälkeen voisi halutessaan mennä työelämään tai jatkaa lukioon. Lukiosta sit voisi valita ammattikorkean tai yliopiston.

Näin jokainen saisi itselleen yhden ammatin ainakin varalle, jos akateemisuus ei tuokaan työpaikkaa. Ihmiset olisivat myös käytännön osaajia, eikä vaan pelkkiä käsienheiluttelijoita jotka ei osaa edes keittää vettä.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamppiopistohan se vasta kypsyttääkin. Ei tosin sillä tavoin, kuin sinä kuvittelet.

Vierailija
2/46 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiosta voi valita yliopiston, amkin tai amiksen. Voi myös valita olla tekemättä mitään. Miksi tämä ei kelpaa? Miksi pitäisi pyörähtää amiksen kautta?

Kyllä itse olin suoraan lukiosta näin jälkikäteenkin ajateltuna ihan kypsä menemään yliopistoon. Mitä erityistä kypsyyttä korkeakouluopinnot sinusta vaativat? Siis sellaista, jota ei tavallisella, lukion käyneellä parikymppisellä ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tämän palstan amis-vihaa. Mitäs tehtäisiin jos ei olisi talonrakentajia, putkimiehiä, sähköasentajia, automekaanikkoja, kokkeja ???? Lista jatkuuu.  Ja ihan hyvin pärjätään ilman miljoonia käsienheiluttelijoita.

Vierailija
4/46 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Saataisiin valtiolle enemmän tupakkaverotuloja.

Vierailija
5/46 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että sitä käytännön osaamista ei olisi samanlaatuisena kuin nyt, jos ei olisi tiedettä tai esimerkiksi insinöörityötä, jota ne akateemiset käsienheiluttelijat tekevät?

Vierailija
6/46 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä naisten pitäis käydä armeija ennen kuin saavat synnyttää lapsia.

Vierailija
7/46 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei helvetissä pidennetä yhtään tätä opiskelun kestoa, älä nyt viitti

Vierailija
8/46 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikouluissa on jo nyt ihan liikaa epämotivoituneita teinejä jotka ei tee siellä muuta kuin nuuskaa, tupakoi ja tuhlaa resursseja.  Mun mielestä nimenomaan TEINIT ei kuulu ammattikouluun. Häiritsevät siellä vaan oikeasti motivoituneiden aikusiten opiskelua.

T.Aikuisopiskelu amiksessa

Vierailija
9/46 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no ei helvetissä pidennetä yhtään tätä opiskelun kestoa, älä nyt viitti

Miksi ei? Ei töitä riitä kuitenkaan kaikille. Saadaan enemmä siivottua opiskelijoiksi tilastoista.

Vierailija
10/46 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytön ajatus. Tappaisin itseni amisjunttien seurassa, joten minusta ei tulisi olemaan yhtään hyötyä valtiolle. 

Ps. olin amiksessa ja keskeytin, sitten menin lukioon.

Vierailija
11/46 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä naisten pitäis käydä armeija ennen kuin saavat synnyttää lapsia.

Mun mielestä sekä naisten että miesten pitäisi käydä armeija. Ja naisten kuuluisi synnyttää ja koska mies ei voi synnyttää, heihin asennetaan elektrodeja jotka simuloi synnytyskipuja.

Vierailija
12/46 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amis on kyllä perseestä työharjoitteluineen. Lukio on paljon mielenkiintoisempi ja inspiroivampi.

Vierailija
13/46 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä samaa mieltä ap:n kanssa. Monet menevät miettimään lukioon, että mitä haluavat tehdä. Parempi mietintäpaikka se amis olisi, sieltä saisi samalla sen yhden ammatin.. Ja samoja opintoja alkuun käyvät.

Vierailija
14/46 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnot kestävät ihan tarpeeksi kauan jo muutenkin. Lisäksi lukuaineita on helpompi oppia, kun välissä ei ole vuosien taukoa, jonka aikana on ehtinyt unohtaa sen mitä aiemmin osasi. Esimerkiksi matikkaa opitaan siten, että rakennetaan koko ajan entisen päälle, hitaasti kerros kerrokselta lisää osaamista.

Vierailija
15/46 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo miehet joukolla synnytysleirille suorittamaan velvollisuutensa!

Vierailija
16/46 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sitten luku taidoton ja ymmärrystä vaille oleva on päässyt palstalle " modeksi" ilmeisesti persettä antamalla

Vierailija
17/46 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni peruskoulun jälkeen ainut järkevä vaihtoehto on kaksoistutkinto. Kiroan joka ikinen päivä työttömänä maisterina iso opintolaina niskassa että en tehnyt kaksoistutkintoa. Olisi voinut opiskella korkeakoulututkinnon työn ohessa ilman tällaista määrää opintolainaa. Todennäköisesti amis kutsuu joka tapauksessa kohta jos ei työllistyminen ala onnistua.

Vierailija
18/46 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi parempi jos ammattikoulut yhdistettäisiin ammattikorkeakoulujen kanssa, ja tähän amis-amkiin voisi mennä jos ei halua lukioon. Ekat 2 v ammattiaineita, ja sit halutessaan voi jatkaa 4v vaativampiin opintoihin.

Vierailija
19/46 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni peruskoulun jälkeen ainut järkevä vaihtoehto on kaksoistutkinto. Kiroan joka ikinen päivä työttömänä maisterina iso opintolaina niskassa että en tehnyt kaksoistutkintoa. Olisi voinut opiskella korkeakoulututkinnon työn ohessa ilman tällaista määrää opintolainaa. Todennäköisesti amis kutsuu joka tapauksessa kohta jos ei työllistyminen ala onnistua.

Miksi istut ja kiroat? Tartu toimeen ja HAE sinne ammattikouluun! Minä istuin ja kiroilin monta vuotta samaa ja nyt vasta sain haettua ja ihmettelen miksen hakenut aikaisemmin.

Vierailija
20/46 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi istut ja kiroat? Tartu toimeen ja HAE sinne ammattikouluun! Minä istuin ja kiroilin monta vuotta samaa ja nyt vasta sain haettua ja ihmettelen miksen hakenut aikaisemmin.

Millä rahalla opiskelet? Lisää opintolainaa vaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän