Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaadinko liikaa?

Vierailija
12.10.2020 |

Erosimme vuosi sitten, miehen aloitteesta. Minä edelleen rakastan, mutta hänellä ollut vuoden verran jo uusi nainen. Joudumme olemaan tekemisissä yhteisen lapsemme takia, mutta mies näkee lasta harvoin eikä koskaan kysele perään tai soittele.

Itsekin yritän vihdoin jatkaa eteenpäin ja olen tapaillut erästä miestä, mutta edelleen kaipaan exää ja koska emme saa lapsemme asioita sovittua, niin hän on ajatuksissa taustalla koko ajan. Minä haluaisin sopia tapaamisajat tarkasti ja mieluiten niin, että isä kävisi tapaamassa lasta omien vanhempiensa luona ja/tai kävisi hakemassa lasta tarhasta ja kylään hänen luokseen, mutta mies ei suostu keskustelemaan asiasta. Hän haluaisi tavata lasta, kun hänelle sopii ja olen hänelle sanonut suoraan, että emme voi pitää suunnitelmia auki hänen takiaan tai perua jo sovittuja menoja vain koska hänelle nyt sopisi.

Itse en haluaisi turhaan olla tekemisissä, mutta välillä kun käyn tyttöjen kanssa ulkona ja viiniä tulee juotua sorrun laittamaan miehelle viestiä messengerissä ja whatsappissa. Olen miehen molemmissa blokanmut mutta blokin saa niin helposti pois, ettei sillä ole itselleni virkaa. Olen pyytänyt miestä blokkaamaan minut, koska itselleni tulee itseni ja miehen vuoksi huono olo ja todella paha mieli, kun laitan humalassa välillä aika ilkeästikin viestiä, jos mies ei ole lasta nähnyt viikkoihin. Jatkossa varmaan pakko jättää puhelin kotiin.

Normaalisti asioimme sähköpostitse ja minulla miehen puhelinnumero hätätilanteita varten ylhäällä, mutta harvoin hän puhelimeenkaan vastaa.

Ymmärrän täysin, että meidän suhteemme on ohi ja mies jatkanut elämää ja olimme täysin epäsopivia toisillemme ja suhteessamme oli liikaa sotkua ja hänen uusi kumppaninsa miehelle varmasti parempi ja sopivampi, mutta kun meillä se lapsi kuitenkin on. Minusta mies saisi pysyä poissa kokonaan jos ei isyyteen osaa sitoutua. Jos isyys kiinnosta, mitä kyllä kovasti väittää, kun ei suostu antamaan minulle huoltajuutta, niin miksi ei voi sopia tapaamisasioita ja minunkaan kanssa ei tarvitse olla tekemisissä enää yhtään ylimääräistä. Pääsisi minustakin lopullisesti, kun on todennut jo, että ei halua olla tekemisissä ja lapsi vahinko.

Ja joku varmasti ehdottaa, etten enää pidä yhteyttä mieheen, kun ei häntä selvästi lapsi kiinnosta mutta niin olen tehnyt ja kyllä mies silloin tällöin laittaa viestiä voiko tavata, mutta kuten sanoin, en ala etukäteen sovittuja menoja perumaan hänen takiaan ja sitten saan kuulla, että muka estän tapaamiset.. Olen ihan lopussa :(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Miksi mies ei suostu blokkaamaan minua messengerissä ja whatsappissa? Se ei häneltä vaatisi vaivaa ja häntä varmasti ärsyttää saada minulta viestejä ja minä vihaan niitä lähettää. Hän ei niihin vastaa eikä aina edes lue (vaikka siis usein liittyvät haluun sopia lapsen asiat). Tiedän olevani rasittava, mutta on vain niin paha mieli lapsen puolesta, joka kyselee isän perään ja mitään en osaa sanoa. Ap

Vierailija
2/14 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut, mutta joo. Jokainen, joka joutuu kysymään tuon kysymyksen, vaatii liikaa tai älyttömiä asioita. Poikkeuksetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut, mutta joo. Jokainen, joka joutuu kysymään tuon kysymyksen, vaatii liikaa tai älyttömiä asioita. Poikkeuksetta.

Kysymystä lukematta mukavasti yleistetty. Asia tuskin niin on.

Vierailija
4/14 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nyt ole ensimmäinen asia mennä sinne lastenvalvojan juttusille. Tapaamisista, huoltajuudesta ja elatuksesta on tehtävä sopimukset. Älä anna miehen perseillä.

Vierailija
5/14 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein keksi muuta neuvoa kuin hanki lisää mukavia asioita omaan elämääsi, että saat ajatukset pois tuosta miehestä. Lapsen takia toki pidettävä asialliset välit. Ehkä tuo lapsen tapaaminenkin helpottuu, kun teidän väliltänne lähtee turhat jännitteet pois. 

Vierailija
6/14 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein keksi muuta neuvoa kuin hanki lisää mukavia asioita omaan elämääsi, että saat ajatukset pois tuosta miehestä. Lapsen takia toki pidettävä asialliset välit. Ehkä tuo lapsen tapaaminenkin helpottuu, kun teidän väliltänne lähtee turhat jännitteet pois. 

Sitä olenkin yrittänyt ja siksi olen alkanut käymään treffeillä ja opiskelemaan. Yritän pitää parempaa huolta itsestäni. En vain ymmärrä, kun miehen ei edes tarvitsisi nähdä minua sen jälkeen, kun sopisimme tapaamiset ja saisi kuitenkin nähdä lasta oman perheensä luona niin paljon kuin haluaisi ja kun taas tottuisivat toisiinsa enemmän, ns. isiviikonloput voisi tulla takaisin kuvioihin. Ne päättyivät, kun Mies löysi uuden naisen, mutta syy oli kuulemma minun, koska sanoin, että ohareiden tekeminen lapselle ei tee pojalle hyvää, mutta se nyt ei liity tähän.

Lastenvalvojalle mies ei saapunut, kun ajan varasin ja elareita alkoi maksamaan, kun oikeuden kautta niitä hain. Olen yrittänyt sanoa miehelle, että mentäisiin lastenvalvojalle, mutta ei hän vastaa siihen mitään, ei vastaa viesteihin eikä soita takaisin, jos soitan (tai 99% ajasta lapsi on se joka soittaa isälleen). Ap

Vierailija
7/14 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
8/14 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo

Vierailija
9/14 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-miehesi on kakara ja yrittää jatkaa pompottamistasi. Älä suostu. Hoitakoon asiat itse, jos isä haluaa olla.

Vierailija
10/14 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi nyt epäselväksi, keneltä sinä luulet vaativasi liikaa. Itseltäsikö, että malttaisit pysyä erossa exästä? Ei se ole ollenkaan liikaa. Vai mieheltä, että sopisi lapsen tapaamisajat? Ei ole liikaa sekään.

Pyydä apuun lastensuojeluviranomaista, jonka kanssa ilmoitetaan miehelle asialliset ajat. Jos ne eivät hänelle sovi tai ei toimi niiden mukaan, älä ainakaan kerro lapselle etukäteen, että hän ei joudu pettymään.

Vierailija
11/14 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle jäi nyt epäselväksi, keneltä sinä luulet vaativasi liikaa. Itseltäsikö, että malttaisit pysyä erossa exästä? Ei se ole ollenkaan liikaa. Vai mieheltä, että sopisi lapsen tapaamisajat? Ei ole liikaa sekään.

Pyydä apuun lastensuojeluviranomaista, jonka kanssa ilmoitetaan miehelle asialliset ajat. Jos ne eivät hänelle sovi tai ei toimi niiden mukaan, älä ainakaan kerro lapselle etukäteen, että hän ei joudu pettymään.

Lähinnä vaadinko liikaa mieheltä, kun pyydän sopimaan säännölliset tapaamisajat ja kun pyydän häntä blokkaamaan minut noissa eri viestintäappeissa, että en enää häiritsisi häntä. Onneksi en juo alkoholia kuin muutaman kerran vuodessa, mutta silloin estot alhaalla. Aamulla inhottavaa herätä ja huomata mitä taas tullut laitettua. En ymmärrä miksi mies ei voi blokata minua :( ap

Vierailija
12/14 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja voiko lastensuojelu auttaa tällaisessa asiassa? Ap

Vierailija
13/14 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
14/14 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up