Pelottaako teitä kävellä pimeällä hautausmaalla jossa ei ole edes katuvaloja?
Kommentit (33)
No jos näin kekrin alla sieltä luita kurkottaa sanon niinku entinen haudankaivaja että "jaloitelkaa nyt sitten mutta portista ette saa lähteä"
Meillä on tuossa vieressä suuren suuri hautausmaa jonka läpi kuljen usein myös pimeällä. Mietin tänään kulkisko muutkin. Ap
Vähän. Mieluummin menen sinne valoisan aikaan. Paitsi pyhäinpäivänä ja jouluna menen pimeällä katsomaan kynttilämerta, mutta silloin on niin paljon väkeä, että ei pelota.
Olennaista ei ole pimeys eikä hautausmaa vaan se, mitä minä siellä pelkäisin. Jos paikalla on liikkeellä narkkareita ja niitä-joita-ei-saa-mainita, pelkäisin varmaan keskellä kirkasta päivää Helsingin Rautatientorilla, mutta kotipuolen hautausmaalla voisin kävellä ihan milloin vaan. Pimeässä pelkäisin eniten kompastumista, pahimmassa tapauksessa avoimeen hautaan.
Hautausmaahan on pimeällä mitä rauhaisin ja turvallisin paikka! Onpa tuolla tullut joskus istuksittua miettimässä pimeälläkin. Tykkään niistä.
Kyllä vain, siellähän voi vaikka tipahtaa hautaan tai muuten taittaa niskansa.
Ehkä se voisi vähän kuumottaa, mutta ei henkien vaan muiden ihmisten takia. Suhtaudun epäilevästi kaikkiin pimeällä liikkuviin (mies)ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se voisi vähän kuumottaa, mutta ei henkien vaan muiden ihmisten takia. Suhtaudun epäilevästi kaikkiin pimeällä liikkuviin (mies)ihmisiin.
Miksi suhtaudut epäilevästi pimeällä liikkuvaan mieheen? Eikö saa koiraa taluttaa ulkona?
Ei pelota. Luoja pitää musta huolen, enkelit varjelee. Niin ap sinuakin.
Outo hautausmaa jos ei ole mitään valoja, nuo pari joissa itse käyn on kyllä valaistu. Kyllä varmaan pelottaisi valaisematon paikka, en ole testannut.
Mä käyn paljon ja alussa vähän ehkä jännitti. Nyt kun olen käynyt säännöllisesti niin olen huomannut, että saa olla varmasti yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suhtaudut epäilevästi pimeällä liikkuvaan mieheen? Eikö saa koiraa taluttaa ulkona?
Koiranulkoiluttajat ei pelota, teillähän on hyvä syy liikkua ulkona. Se on sellainen ilmiö, jota miesten on varmaan mahdoton ymmärtää, mutta kyllä lähes poikkeuksetta naiset suhtautuvat varautuneesti miehiin yksin pimeällä liikkuessaan. Varmaan geenit, biologia, evoluutio vaikuttavat.
Kyllä, koska kummitukseen voi törmätä hautuusmaalla!
Pelottaa, en tiedä miksi, mutta on jotenkin karmeaa. Ehkä tullut katsottua liikaa kauhuelokuvia?
Ei siinä pelottaisi minua muu kuin se, etten näkisi kunnolla ja kompastuisin tai kävelisin vahingossa jonkun haudan päältä.
Hautausmaissa ei ole mitään pelottavaa minusta. Ne ovat kauniita ja rauhallisia paikkoja.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ei. Mutta miksi menisin sinne pimeällä kun en päivän valollakaan viitsi?
Vain ruotsalaiselle hautausmaalle en menisi. Pidetään suomalaiset hautausmaat turvallisina, jooko?
Kyllä pelkäisin. Siellähän voi tulla vaikka pep purais ka tuksi ja hau datuksi elä vältä.
En näe syytä, miksi lähtisin hortoilemaan pimeälle hautausmaalle, mutta: ei.