Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko haittaa jos käyttää käsidesiä shamppoon tilalla?

Vierailija
12.10.2020 |

Päänahka kutisee välillä niin vietävästi niin hieron päähän välillä käsidesiä. Annan vaikuttaa hetken ja huuhdon pois. Auttaa todella hyvin mutta onko siitä sitten jonkinlaista muuta haittaa jos usein käyttää? Ettei hiukset lähde päästä tai jotain.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi kuivattaa ihoa ja hiuksia. Luultavasti luvassa hampputukka, jos käsidesillä sitä peset. Ja käsidesi ei varsinaisesti pese, se vain desinfioi. 

Vierailija
2/9 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ole hyvä shampoota, auttaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulfaatiton shampoo ja kutina lakkaa. Näin ainakin minulla kävi. 

Vierailija
4/9 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizoral shampoo (apteekista) pari kertaa viikossa 2-4 viikon ajan.

Vierailija
5/9 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ainakaan tupakoi. 😎

Luulisi, että se aiheuttaa vain lisää kutinaa loppujen lopuksi.

Vierailija
6/9 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
7/9 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitokeinot herkälle päänahalle ovat vähissä. Yleensä ne pitää löytää kokeilemalla.

– Pesujen tihentämistä ja hydrokortisoniliuosta voi kokeilla tähänkin vaivaan. Jotkut ovat saaneet apua glyserolipitoisten desinfektioliuosten eli käsihuuhteiden käytöstä. Liuosta sivellään päänahkaan, jolloin liuoksen muut ainesosat haihtuvat, mutta glyseroli jää päänahan pintaan.

https://www.apteekki.fi/terveydeksi/ihonhoito/pese-paanahka-kuntoon.html

Vierailija
8/9 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Itse asiassa ei ole provoilua ainakaan tuo päänahan hoito-osuus. Jos päänahassa on tulehdusta, alkoholipitoinen käsidesi voi auttaa, koska se tappaa tulehduksen aiheuttavia bakteereja. Sama idea kuin haavan desinfioimisessa, Toki sitä desiä kaytetään vain päänahkaan ja tilapäisesti, ei koko hiusten pesuun. Ihotautilääkäri vinkkasi minulle tuosta, kun päänahkani oli oikein pahana. 

Vierailija
9/9 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitokeinot herkälle päänahalle ovat vähissä. Yleensä ne pitää löytää kokeilemalla.

– Pesujen tihentämistä ja hydrokortisoniliuosta voi kokeilla tähänkin vaivaan. Jotkut ovat saaneet apua glyserolipitoisten desinfektioliuosten eli käsihuuhteiden käytöstä. Liuosta sivellään päänahkaan, jolloin liuoksen muut ainesosat haihtuvat, mutta glyseroli jää päänahan pintaan.

https://www.apteekki.fi/terveydeksi/ihonhoito/pese-paanahka-kuntoon.html

Eli jotain tolkkua tuosssa sitten oli kumminkin. Eri shamppoita olen kokeillut mutta mikään ei tunnu auttavan niin hyvin kuin käsidesi. Tuon jutun mukaan ei saisi huuhdella jota olen kylläkin tehnyt. Jos pesisi shamppoolla ja sen jälkeen hieroisi käsidesiä päänahkaan ja antaisi kuivua? Täytyy kokeilla huomenna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme