Dubain matka suunnitteilla - etenkin ruokailu vinkkejä kaivataan!
Olen puolisoni kanssa suunnittelemassa Dubain matkaa loka-marraskuulle. Emme ole ennen käyneet kyseisessä kohteessa. Puolisollani on muutamia allergioita (aika monta itseasiassa): kana, kananmuna, pähkinä, sinappi, banaani, kiivi ovat ne kaikista pahimmat ja joista tulee voimakkaimmat allergiareaktiot. Ruokailun kanssa saa siis olla tarkkana ja kaikkialle ei voi syödä. Tää tietenkin vähän huolettaa ettei sitten tule tietämättä tilattua ruoka-annosta joka sisältää jotain näitä.
Osaaako joku sanoa että millaisia ravintoloita Dubaissa on, ja millainen kielitaito yleisesti työntekijöillä on jos heille selittää allergioista ja varmistaa ettei ateria sisällä niitä? Löytyykö Dubaista myös 'perinteisia länsimaalaisia' ruokapaikkoja?
Kommentit (4)
Täällä asuvana vastaan lyhyesti:
1) Dubaisa on edustettuna suurin osa maailman eri keittiöistä
2) Paikallista keittiöitä ei käytännössä ole. Pohjois-Afrikka, Muu Lähi-itä, Intia yms. kiinalaiset ovat "paikallinen keittiö"
3) Ravintolat voi jakaa karkeasti kahteen eri kategoriaan: a) Hotellien yhteydessä olevat ravintolat joissa tarjoillaan myös alkoholia. Kuten missä tahansa läntisessä suurkaupungissa, vaan hienompia yleensä kuin missään muualla. Ja ehkä myös vähän kalliimpia kuin muualla b) em. mainitut etniset paikat. Ruoka on huippuhyvää yleensä ja hinnaltaan hyvin edullista
4) Paikoista a) kielitaito riittää + keittiön asiantuntemus on hyvällä tasolla b) kielitaito riittää hyvällä tuurilla allergiakeskusteluun
5) Pyytäessäsi jotain jos sinulle sanotaan kyllä tai ei liian hyvin nopeasti tarkoittaa tämä ettei asiakaspalvelija ymmärtänyt mitä kysyit etkä tule koskaan saamaan pyytämääsi tai vastaus on muuten vain arvoton
Kyllähän siellä on ravintoloita joka lähtöön. Ihan hyvin siellä enkulla pärjää.Itse oon kasvissyöjä ja joudun kans aina kyselemään, ettei ruokiin oo käytetty mitään lihaliemiä yms. Mukavaa matkaa Teille!
Menkää ravintoloihin, jossa on paljon turisteja ja ruokalistat selkeästi englanniksi. Tälläisissä paikoissa myös henkilökunta osaa yleensä hyvin englantia.
Jos haluatte perinteisiä länsimaisia ruokapaikkoja niin kannattaisiko pysyä lännessä?
Dubaissa on eurooppalaiset keittiöt edustettuina muiden rinnalla, mutta allergiat eivät ole heidän päänvaivojaan joten...