Koska raskaustesti?
Harrastin suojaamatonta yhdyntää uudenvuoden yönä eli 31.12-1.1, kahdesti. edellispivänä laskeskelin milloin ovuloin ja tädääm, tuurillani se osui juuri tuohon 31 päivään. (
tarkistin myös netin eri laskureilla tämän) eli, en oo ottanut jälkiehkäisyäkään yms. Ja nyt heti kun oivalsin tämän niin alkoi tulemaan näitä haamuoireita, vai voiko oikeasti olla mahdollista tuntea kaikki kiinnittymiskivut yms?! Olen ihan hukassa, milloin voin tehdä raskaustestin luotettavasti? Pelkään kuollakseni että olen raskaana.. Auttakaa joku. Ja joo. Oma oli vika kun ei ollu ehkäsyä mukana pelissä.
Kommentit (7)
Kyllä 14.01 tehty testi voisi olla jo luotettava, sillon ei välttämättä tarvitsisi haamuviivojen kanssa leikkiä.
Mä sain vahvan plussan 11 päivää ovulaation jälkeen. 3–4 päivän päästä voisit siis jo testailla, saatat tosin saada negatiivisen tuloksen vaikka olisitkin raskaana.
Onko mulla siis periaatteessa kauheen iso todennäköisyys olla raskaana?
Tee testi sitten kun menkat on pari päivää myöhässä. Sinä joko olet tai et ole raskaana, siinä ei nettilaskurit ja tuntemattomien Av-mammojen kommentit vaikuta pätkääkään.
19 vrk suojaamattomasta yhdynnästä, silloin testin tulokseen, negatiiviseenkin, voi luottaa. Se on se ns. nyrkkisääntö tuo 19 vrk.
Mä plussasin jo viisi päivää ennen laskettua kuukautisten alkua.