Näin exän kaupassa
Jätti mut aikanaan, koska en ollut tarpeeksi laiha (normaalipainoinen silloin ja nyt) enkä muutenkaan vastannut hänen kauneusihannettaan, eli en ole mikään missi. (Oli meillä hyviäkin hetkiä, ei uskoisi.) Tänään näin hänet kaupassa, siellä herra kuljeskeli sellaisen oikein lähiölehmän kanssa (ei millään pahalla lehmiä tai lähiöitä kohtaan). Kyllä oli nainen vielä muakin kauempana ihannenaisesta.
Tuli oikein hyvä mieli.
Kommentit (38)
Minulla on kolme vakavampaa päättynyttä suhdetta. Kahden kanssa olen hyvissä väleissä ja toivon heille kaikkea hyvää. Mutta yksi tapaus oli niin kusipää, että en varmasti ikinä ihan neutraalisti suhaudu. Tämä tyyppi on valehdellut ja haukkunut kaikki jotka tuntee. Mikään hänen ihmissuhteensa ei pysy koossa mukaanlukien omat vanhemmat ja lapsensa. Ehkä voisin unohtaa ja jopa antaa loukkaukset ja hyväksikäytön anteeksi, ellei hän muistaisi satunnaisilla "terveisillä" vittuiluineen tai uhkauksineen. Ja tällä ihmispaskalla on tapana oikein etsiä naisia, joilla on mitä ilmeisemmin ongelmia itsetunnon kanssa. Siksi näitä isompia tai muuten vähemmän kauniita hänen matkaansa joutuu. Jos joku hänen ryhävalaansa vielä katsoo sillä ilmeellä, että olen kuullut sinusta kuinka ilkeä olit jne. niin en voi kuin nauraa. En aio pyhimykseksi.
Kun exä on ollut jättäjä ja pettäjä ja yrittänyt litistää itsetuntoni maan rakoon ulkonäkökommenteilla (oon ihan nätti, laiha ja notkee) niin mun mielestä saa olla antamatta exälle anteeksi ja saa nauttia jos näkee exän downgreidanneen pahasti naisten suhteen.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 19:01"]
Exäänsä ei tarvitse suhtautua katkerasti, vahingoniloisesti, halveksuvasti ... Jos on rakastettu ja erottu ja erosta toivuttu, voi exään suhtautua ystävällisesti, korrektisti ja kohteliaasti. Voi kysellä kuulumisia tai vain moikata. Se ex:hän ei olisi ex ellei se olisi taaksejäänyttä elämää.
[/quote] Noin on minunkin elämässäni kaikkien tervepäisten exien osalta, että iloisesti moikataan - ja kaipa teet noin siis itse, etkä vain kirjoittele tekopyhästi yhtä ja tee ihan toista käytännössä.
Tosielämässä erot eivät läheskään aina ole sitä että on vain "rakastettu ja erottu" vaan kuvioissa voi olla mukana sellaista henkistä väkivaltaa että alta pois. Minulla esim. on kieroutunut luonnevikainen exä joka on tehnyt ja yhä tekee harkittua ja tahallista henkistä "täsmäväkivaltaa". Minä olen jatkanut elämääni ja pystyn nauttimaan elämästäni, mutta se ei tarkoita hänelle mitään anteeksisaannin mahdollisuutta eikä ulospääsyä asiasta. Hän kantaa loppuelämänsä pelkoa siitä, päätyykö joskus vielä vastuuseen vääryyksistään, milloin ja millä tavalla.
35,
olen ollut nykyisen mieheni kanssa n. 16 vuotta, eli exästä on jo pitkä aika. Exäni petti minua "kauniimman" ja nuoremman naisen kanssa (läheinen työtoverini) ja minä jätin hänet. Vaikka miehen uskottomuus oli minulle todella kova paikka en silloinkaan menettänyt kokonaan luottamusta omaan itseeni ja arvooni. Jossakin ne siellä kaiken häväistyksen, häpeän, nöyryytyksen, raivon, surun yms. yms. alla "luurasivat" ja auttoivat minua toipumaan.
En myöskään ollut yksin, minulla oli ympärilläni ystäviä ja sukulaisia, jotka esim. kävivät kaupassa ja laittoivat ruokaa kun en itse siihen pystynyt.
Pahin vaihe kesti n. vuoden ja siitä on liki 20 v. aikaa. Paras neuvo jonka tuolloin sain oli vanhemmalta, elämää kokeneelta ystävättäreltä, joka kannusti minua menemään surun läpi. Ei se muulla tavalla jää menneisyyteen. Kostaminen on tuhoisaa, koska jos moraalisesti heikolle ihmiselle alkaa kostaa joutuu laskeutumaan hänen tasolleen jotta hän tunnistaisi koston kostoksi.
Exäni ja hänen elämänsä ei kiinnosta minua. Kuulen siitä joskus jotakin, koska meillä on yhteisiä ystäviä ja tuttuja. Todennäköisyys sille että törmäisimme ruokakaupassa on häviävän pieni, pk-seudulla kun ollaan. Kun joskus olemme nähneet olemme tervehtineet niinkuin sivistyneet ihmiset. Meillä ei ole enää mitään sanottavaa toisillemme.
Tässä taustaa kommentilleni ap:n avaukseen. En ole omasta mielestäni tekopyhä.
17
Sukulaiseni jätti vaimonsa työkaverin vuoksi. Ero oli tosi likainen ja mies haukkui entistä vaimoa kaikille ja oikein uhosi, että se oli sitten hän, joka jätti sen akan.
2 lastakin heillä oli.
No, uusi vaimo sairastaa monenlaista sairautta ja on osittain nyt vuodehoidossa. Entinen vaimo laihtui ja urheilee ja on todella timmi ja upean näköinen. Juoksee maratoneja ja on opiskellut ja ylennyt urallaan, nyt kun on aikaa.
Mies sanoi kerran, että onhan tämä elämä nyt vähän kurjaa, kun on kaksi hoidettavaa, vaimo ja vaimon kehitysvammainen tyttö. Mutta on kiikissä, koska ei vain voi erota.
On joskus tullut mieleen, että mitä miettii, kun näkee kukkaan puhjenneen entisen vaimonsa.
Ymmärrän ap:n vahingonilon. Minulla tosin erosta aikaa vasta vuosi, että en tiedä miten suhtaudun jos joskus vuosien päästä törmään exääni ja hänen uuteen puolisoonsa. Mutta kun on 15 vuotta kuunnellut niitä "läski" kommentteja ja sitä, miten on huono sängyssä ja miten ei tee mieli seksiä, koska olen niin läski (BMI 22). Niin kyllähän se aika tehokkaasti syö jopa sitä parempaakin itsetuntoa.
Kyllä, itsekin ihmettelen nyt, miksi tämän ihmisen kanssa jaoin 15 vuotta ja nyt ymmärrän, että nämä kommentit sain vain ja ainoastaan siksi, että hänellä oli (ja on) paha itsetunto - ongelma ja ilmeisesti ongelmia potenssin kanssa. Yritin asiasta joskus keskustella, mutta kun kaikki keskusteluyritykset päätyvät minun haukkumiseeni niin eipä sitten enää kiinnosta. Siltikään en jaksa uskoa, että koskaan enää kykenen luontevasti olemaan kenenkään kanssa sängyssä.
38 jatkaa vielä sen verran, että itse ero oli siisti ja sopuisa, suurimmat tunteet oli vuosien varrella kulutettu loppuun.
Ehkä se on luonteeltaan sinua mukavampi tai muuten ex miehelle sopivampi
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 16:42"]
Ehkä se oli kaveri?
[/quote]
Ilman muuta kaveri. "Otetaanko tänään nakkeja vai lihapullia? Tai päätä sä, mä haen ne Jessican vaipat."
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 16:46"]
[/quote]
Voi olla. Teki kyllä hyvää nähdä, ettei mies saanutkaan sitä missiä mistä unelmoi. Tai sitten mies on muuttunut edukseen ja luopunut pinnallisuudestaan.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 16:58"]
[/quote]
Voi olla. Teki kyllä hyvää nähdä, ettei mies saanutkaan sitä missiä mistä unelmoi. Tai sitten mies on muuttunut edukseen ja luopunut pinnallisuudestaan.
[/quote]
Tai sitten kokosi oli pelkkä tekosyy teidän erolle? Kuulostaa jotenkin niin naurettavalle ja uskomattomalle, mut kaipa tollasiakin urpoja on olemassa..
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 16:58"]
[/quote]
[/quote]
Tai sitten kokosi oli pelkkä tekosyy teidän erolle? Kuulostaa jotenkin niin naurettavalle ja uskomattomalle, mut kaipa tollasiakin urpoja on olemassa..
[/quote]
Voi olla niinkin. Kokoni+ulkonäköni mies silloin sanoi syyksi. Ehkä se oli tekosyy, tai sitten pinnallinen idiootti on vihdoin tullut järkiinsä. Eikä sillä nyt niin väliä enää ole, tuli vaan hyvä mieli kun näin pariskunnan siellä kaupassa.
Ymmärrän vahingonilosi. Minulle on käynyt samoin. Exäni haukkui ja mollasi tosin kaikkia tuntemiaan ihmisiä sekä erityisesti hänet vuosikausia elättänyttä ex-vaimoaan. Tiedän itskin, että olin hyvin tyhmä hänet ottaessani mutta aika nopeasti pistin kiertoon. Kuulemma kiertää edelleen hyvin nopeasti naiselta toiselle. Todella monta sotanorsua on ollut hänelläkin kainalossa :)
Todennäköisesti sen suihinottotaidot ovat omaa luokkaansa ja se rakastaa ottaa anukseen. Rumien naisten on näet kompensoitava jollain!
Kiitos ap, hauska juttu, joka sai hymyn huulille.
"Nakit vai lihapullat" hahhaa:D
Minäkin ymmärrän vahingonilosi. Minullakin on exä, joka on epäonnistunut juuri niillä alueilla, joilla yritti esiintyä minua parempana, ja lisäksi vielä muillakin elämänaloilla on pystynyt tekemään itsestään aivan käsittämättömän ääliön. Ainekset tuohon kaikkeen olivat nähtävissä jo aikanaan - miten me naiset oppisimme jättämään väliin seurustelusuhteet ilmiselvien kusipäiden kanssa?
Jotkut miehet nyt vaan ei kelpaa kuin läskeille naisille, kaipa ukko on myöntänyt nyt tosiasiat itselleen.
Ooh, mä ymmärrän ap:n ns. riemun.
Oma ex ilmoitti mulle löytäneensä naisen joka vastaa hänen naisihannettaan täysin; laittaa lapset etusijalle kaikessa, on vaalea, lyhyt ja hoitaa sisäkasveja.
Ja kun näin tuon naisen niin sillä on lapsia kolmelle eri miehelle, kulkee naama norsunvitulla koko ajan, on jokaisessa tilaisuudessa missä vaan ilmaiseksi jaetaan mitä tahansa, lapset riehuvat ja häiriköivät, 2/3 on jo diagnoosi, eikä ole tehnyt ennen kuin 40-vuotiaana ihan oikeaa työtä. Ex on muuttunut itsestään huolta pitävästä lähinnä Ville Haapasaloa muistuttavaksi sekasotkuksi.
Onnea heille, jos tuo on tosiaan miehen naisihanne, niin kyllä. Olen kaukana siitä ja ihan riemumielin :)
Mun exä sano mulle.... sitä ja tätä.... 150v sitten :D voi mua raukkaa :(