Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko olemassa jotakin tiettyä terapiamuotoa,

Vierailija
07.01.2014 |

mikä pureutuu erityisesti ja tehokkaasti johonkin addiktioon joka ihmisellä on? AV:lla luulisi olevan sellaisestakin tietäviä aina sen verran...

En puhu tässä tapauksessa mistään minkäänlaisiin aineisiin liittyvästä addiktiosta enkä esim. mistään peliriippuvuudesta, vaan vähän toisenlaisesta jutusta. Kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypnoosi.

Vierailija
2/6 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siitä muistelin joskus lukeneeni jostain, mutta jotenkin hypnoosi tuntuu niin luotaantyöntävältä ajatukselta, tietyllä tavalla turhan pelottavalta. Mutta kiitos vastauksesta. Onkohan muita, siis varmaankin menee sitten jonkun lyhytterapian puolelle, tai mitä niitä nyt onkaan. Huokaus. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tahdonvoima, ei siihen erillistä terapiaa tarvita. Tarvitaan halu ja uskallus myöntää ongelma ja se, että toimii itse huonosti ja sen jälkeen halu ja uskallus alkaa tehdä muutosta, vaikka se on varmasti vaikeaa (ennenkaikkea henkisesti). Ja ennenkaikkea sitä tahdonvoimaa. Riippuvuus ja siitä eroon pääseminen ei ole koskaan helppo asia, mutta mahdollista kyllä.

Vierailija
4/6 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, jaa, vai niin, ihan tahdonvoimalla siis. Ja pitää olla halu ja uskalluskin myöntää ongelma. Niin, luulet siis etten sitä ollut tajunnut ja jo tehnyt. Tahdovoimaa mulla on ollut aika monenkin asian suhteen ja läpiviemiseen elämässäni, eli sitä siis löytyy kyllä jonkin verran, mutta ei se ainakaan mulla kaikkeen tunnu riittävän. Sikäli toi sun vastaus oli siis vähän... turhahko. Kai mä nyt helvetti tiedän ettei se -siis varmastikaan mikään addiktio- ole helppo asia, kun nimen omaan tiedostan että voisi olla muun muassa oman elämäni kannalta hyvä viimeinkin päästä eräästä jutusta eroon. ap

Vierailija
5/6 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla on addiktio?

Jos jotain selvittämättömiä lapsuudenjuttuja, niin psykoterapia. Jos taas ne on aluksi vaan olleet tapoja, jotka sitten on jääneet päälle, niin ratkaisukeskeinen terapia.

Vierailija
6/6 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi. Munkin pitäisi etsiä. Emdr?