Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

eristyikö teidänkin 11-15v tytöt

Vierailija
06.01.2014 |

Meillä on 11v tyttö. Sanotaanpa nimeksi vaikka Helmi. Helmillä alkoi vasta menkat, ja pikkuhiljaa, Helmi on linnottautunut huoneeseensa ja kuluttaa siellä aikaa kuuntelemalla musiikkia, pelaamalla joskus ps3 sly cooper pelejä, chattailemalla puhelimella ja piirtelemällä. Sitten hän hilluu kylillä ja kavereilla pitkin päivää. Perheen kanssa viettää yhdessä nooean päivällisen jonka varmaan syö niin nopeasti kuin pystyy.

Oliko tai onko teillä samantyyppisiä hommia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ainakaan vielä. Tyttö 12-v.

Vierailija
2/19 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aikalailla samanlainen. Haaveilin, kuuntelin musiikkia koin tunne myllerryksiä (tosin omat vanhemmat eivät olleet koskaan edes varmaan huomanneet muutosta...)

Kavereita ei ihan hirveästi ollut joten viihdyin omassakin seurassa vallan mainiosti. Aikuisten jutut olivat niin kaukana omista jutuista...ja sama juttu pienempien sisarten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kakkonen ja muistan lukeneeni jostain, että lapsille ei pidä suoda sitä, että noita vehkeitä (tv, tietokone, musalaitteet, pelikoneet) on omassa huoneessa juuri tuosta syystä, eli linnottautuvat sitten sinne. Se ei ole hyväksi. Tuo vehkeet yhteisiin tiloihin (olohuone, keittiö tms.)

Vierailija
4/19 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 22:18"]Ei ole ainakaan vielä. Tyttö 12-v.

[/quote]

No tuttavillakaan ei ole ollut mitään ongelmia. Mutta jos käyn kysymässä vaikka mitä teet? Niin vastaus on:"mee pois, mä piirrän" ja nään tämän luonnosvihko penaali ja puhelin kourassa.

"Saanko jonkun piirrustuksen?" Kysyn ennen kun suljen oven. Yuo repäisee vihostaan jonkun piirrustuksen mulle ja pyytää poistumaan?

Vierailija
5/19 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 22:18"]Ei ole ainakaan vielä. Tyttö 12-v.

[/quote]

No tuttavillakaan ei ole ollut mitään ongelmia. Mutta jos käyn kysymässä vaikka mitä teet? Niin vastaus on:"mee pois, mä piirrän" ja nään tämän luonnosvihko penaali ja puhelin kourassa.

"Saanko jonkun piirrustuksen?" Kysyn ennen kun suljen oven. Yuo repäisee vihostaan jonkun piirrustuksen mulle ja pyytää poistumaan?

Vierailija
6/19 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
7/19 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
8/19 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pleikkari onkin yläkerran "olkkarissa" mutta ei tyttö hirveästi sillä pelaakkaan. :/ enemmän aikaa menee piirtämisessä ja kylällä hillumisessa.

Puhelin sekoili joten toi tuli aika monta kertaa :D

Vierailija
9/19 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pleikkari onkin yläkerran "olkkarissa" mutta ei tyttö hirveästi sillä pelaakkaan. :/ enemmän aikaa menee piirtämisessä ja kylällä hillumisessa.

Puhelin sekoili joten toi tuli aika monta kertaa :D

Vierailija
10/19 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö 12v. Aika ajoin linnottautuu huoneeseensa, mutta ei pitkiksi ajoiksi. Lähinnä haluaa olla rauhassa pikkuveljeltä 9v. tai jopa leikkii vielä bratzeillä ja monster high-nukeilla ja barbeilla. Omassa huoneessa ei kummallakaan ole telkkaa, vaan alakerrassa on pleikka3, jonka kanssa tyttö pelaa singstaria ja just dancea veljen ja kavereiden kanssa. Yläkerrassa, eli varsinaisessa asuinkerroksessa on olkkarissa toinen tv. Tyttö harrastaa ringetteä; harkat 2-3krt/vko ja pelit päälle. Ei luuhaa kaduilla, asumme maalla.

Vierailija
11/19 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mieluusti linnottautuu tabletin tai puhelimen kanssa huoneeseensa, mutta ei kyllä luuhaa missään kylillä. En edes tiennyt että näin nuoret luuhaavaat jossain.

Vierailija
12/19 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no 10:n tyttö on 12-v

Vierailija
13/19 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö vasta 11 ja hilluu jo kylillä, haloo!  sanompa jotta 15 vuotiaasta ei tosiaan sit tiedä missä hilluu ja missä kunnossa. Teinitytöt on..... oikeastaan säälittäviä yli puolet.....

Vierailija
14/19 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 12v tyttö on alkanut linnottautua huoneeseensa. Piirtelee siellä, kuuntelee musiikkia ja chattailee kännykällä kavereille. Tuossa iässä sitä alkaa kaivata välillä omaa rauhaa. Ei hillu missään teillä tietymättömissä. Kavereillaan käy ja kaverit meillä. Joskus käyvät elokuvissa, syömässä, shoppailemassa.

Vierailija
15/19 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap tarkoittaa ikähaitarilla 11-15v, jos itsellään on 11v. tyttö? Toki, jos tytöllä on jo kuukautiset alkaneet, niin murrosikä ja oman rauhan tarve on suurempi, kuin ei-murkulta 11-vuotiaalta.

Kannattaisi kuitenkin rajoittaa sitä eristäytymistä, ettei tilanne riistäydy käsistä. Eikö tyttö harrasta mitään tai ettekö tee mitään yhdessä perheenä?

Vierailija
16/19 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 22:54"]Meidän 12v tyttö on alkanut linnottautua huoneeseensa. Piirtelee siellä, kuuntelee musiikkia ja chattailee kännykällä kavereille. Tuossa iässä sitä alkaa kaivata välillä omaa rauhaa. Ei hillu missään teillä tietymättömissä. Kavereillaan käy ja kaverit meillä. Joskus käyvät elokuvissa, syömässä, shoppailemassa.

[/quote]

Meillä kanssa. kkavereille on enemmän aikaa kuin perheen kanssa oleiluun. Mitähän sitten isompana tulee, kun nyt on 11

"HELMI" on aina pitänyt eläimistä, ja kissakin on samassa huoneessa aina tytön kanssa. Hamsteria kinunnu, mutta en uskslla ottaa kissan takia, kun aika kova saalistusvietti.tarviskohan se jotsin ajanvietettä lisää?

Vierailija
17/19 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no täällä on kyllä erustäytymistä, vähän kun olisi ali-vuokralainen.

Vierailija
18/19 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no täällä on kyllä erustäytymistä, vähän kun olisi ali-vuokralainen.

Vierailija
19/19 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia äitejä te olette, jos lapset eivät halua viettää teidän kanssanne aikaa?

Ette kai te hyvänen aika anna tuon ikäisten lasten luuhata missään kylillä?