Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun rutiinien ylläpito on vaikea...

Vierailija
06.01.2014 |

Kuinka yleistä on aikuiselämään kuuluva elämänhallinnan puute tai ainakin tunne siitä? Minä joudun päivittäin taistelemaan itsehillinnän ja tunteiden tasapainon säilyttämisestä sekä pelkojen ja lamaannuttavan epäonnistumisen tunteen hyväksymisestä. Olen tosi väsynyt siihen. Tätä en odottanut aikuisuudelta. Mielessä pyörii vain huoli tulevaisuudesta ja elämälläni ei ole mitään merkitystä. Tuntuu, että olen tosi epäonnistunut töissä, ihmissuhteissa, harrastuksissa, terveydessä ja jopa ulkonäöllisestikin nyt kun olen lihonut. Aloitan aina uuden elämän jonka pyhät kulmakivet ovat säännöllinen, itsetehty ruoka, päivittäinen liikunta, kodin siisteyden ylläpito tyylillä joka päivä jotakin mutta en koskaan saa kasattua rutiineja pitäväksi. Kaikista pahinta on säännöllinen ruoan kokkaaminen. Nälkä hiipii salakavalasti ja sitten on jo liian myöhästä. Energiat ja keskittyminen nollassa jotta voisi kokata, haen nopeta (yleensä lihottavaa) ruokaa josta seuraa kauhea morkkis ja epäonnistumisen tunne joka sitten lamauttaa niin pahasti ettei pääse liikkumaankaan. Ja päivästä toiseen tällaista. Nyt asiat pahimmillaan sillä olen lomautettu ja minulla en ole edes tekosyytä kiireistä. Herään joka aamu energittömänä ja surumielisenä. Olen sairastanut masennuksen kahdesti ja tiedän olevani parhaillaankin vähintäänkin toipuva masennuspotilas. Sinällään rahavaikeuksista huolimatta kaikki on elämässäni järjellä ajateltuna kunnossa mutta pelot, huoli ja epäonnistuminen pilaa kaiken. On kihlattu, kiva koti, työkin johon palata kun ajat paranee. Haluaisin joskus lapsiakin, mutta oma ikäkin alkaa paukkua vastaan kun vain odottelen tässä että saisin sen paljon puhutun elämäni vain hllintaan ensin, muuten en lapsia tule jaksamaan.     

Olenko siis ainoa joka joutuu taistelemaan tällä lailla koko ajan ajatuksiensa ja pelkonsa kanssa vai onko aikuisiän jatkuva pelko ja tunne epäonnistumisesta jossakin määrin vaiettu salaisuus? Kun ulospäin se näyttää siltä kuin kaikki muut ikäluokkani pariskunnat ovat "super marjoja" joilla on koti ja asiat hallinnassa vaikka puoliso pettää tai lapsi syntyy vammaisena. Olen itse varmaankin jotenkin puutteellinen!!!!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis jo 34 vuotias ja luullakseni tuonikäisellä pitäisi olla jo rautainen itsekuri, hallinta ja elämänkokemus...

Vierailija
2/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis jo 34 vuotias ja luullakseni tuonikäisellä pitäisi olla jo rautainen itsekuri, hallinta ja elämänkokemus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tutustu vaikka siihen Flylady-sivustoon! Onko tuttu? Taattua ameriikanhuttua, mutta ihmeen hyviä vinkkejä. Tee asiota vähän kerrallaan, yksi asia kerrallaan. 

Vierailija
5/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aika samanlainen. Oon miettinyt, voisko mulla olla ADHD/ADD, oireet kyllä täsmäävät. Mun elämään lapsi on tuonut kyllä hyvin rutiinia.

Vierailija
6/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotatkohan itseltäsi liikaa? Esim. tuo itsetehty ruoka on ehkä sellaista josta voi myös joustaa... Mutta täytyy sanoa että aika paljon samoja tuntemuksia minullakin, vaikka olenkin ulospäin katsottuna ehkä tuollainen "super Marjo"...

Vierailija
8/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, mulla on lapsi, mutta laitan ruokaa vain lapselle. Itse tulee enempi syötyä ulkona reissussa. Kotona yritän kyllä siivota, mutta mies hoitaa sen kun multa ei suju. Vaaditkohan siis itseltäsi vähän liikaa?

Vierailija
9/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, eka kertaa allekirjoittanut kuuli tästä flylady saitista. Tutkin varmasti asiaa.

Kertoisitko nro. 6 enemmän miten rutiinien ylläpito on onnistunut ja mitä tunteita se on herättänyt. Olen itse miettinyt sitä kun elämässä ei oo mitään merkitystä niin ei oo myöskään mitään jonka vuoksi/takia yrittää! että voi olla että lapsi toisi onnen, mutta aika riskaabelia mutu tuntumalla yrittää. Varsinkin kun mun omat porukat asuu 600km päästä. Joutuisin selviämään pääsääntöisesti mieheni avulla ja se ei herätä oikein luottamusta kun hän jo nyt jättää suuren osan siisteydestä mun niskoille...

Vierailija
10/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu kun on pakko :) On ihan eri juttu huolehtia toisesta kuin itsestä, koska on vastuussa siitä toisesta. Omatunto kolkuttaa, jos ei huolehdi asioista. Mulle monet asiat on edelleen äärimmäisen vaikeita, mutta lapsen päivittäiset tarpeet saan kyllä hoidettua. Kyllä se tuntuu hyvältä, kun onnistun jossain! Monessa muussa jutussa toisaalta en.

6