Tutun toiminta vähän kummeksuttaa.
Tällä on siis useampi lapsi. Facebookissa kuitenkin hehkuttaa vain sitä nuorintaan, vauvaa. Muista lapsista ei juurikaan puhuta, saati että heistä olis kuvia. Kuvia isommista on vain vauvan kanssa. Vauvan "synttäreitä" vietetään joka kuukausi, isompien synttäreistä ei mitään mainintaa jne. Taitaa olla niin että tää tyyppi on näitä, jotka haluaa aina vain vauvan ja kun se kasvaa niin innostus katoaa. Pitää kohta saada uusi vauva tilalle. Isommat lapset jää sitten vähän jalkoihin. Ja ilmeisesti isommat lapset jo oirehtii tilanteesta, mitä en yhtään ihmettele. Se kun pistää jo ulkopuolisenkin silmään.
Kommentit (10)
Niinkuin kirjoitit,vauva on uusi lapsi jota tietenkin tulee hehkutettua huomaamattaan enemmän kuin muita lapsia.Älä ap huolestu,kyllä se siitä aikaa myöten laantuu.
Minä olen saanut 4 lasta. Yhdestä mainitsen joskus jotain. Harkitusti kuitenkin, koska on alaikäinen, lapsi.
Yhtä lasta taas mainitsen usein ja hehkuta yms. Kahden lapseni kanssa en ole missään tekemisissä , joten niitä en millään lailla mainitse.
Mulla on Facebookissa enemmän kuvia ja statuksia vauvasta (10 kk) kuin isosisaruksistaan (7 ja 9 v). Lähinnä siksi, että vietän pienimmän kanssa päivät pitkälti kotona kaksin. :D Lisäksi isommat ovat pyytäneet, etten laittaisi heistä kuvia ja juttuja Facebookiin yms., koska se on niin noloa. Fiksuja lapsia! (Vauvastakaan en siis joka kakkavaipasta yms. päivitä, vaan lähinnä sellaisia "Pirjo-Petteri nukkuu, joten ajattelinpa istua AV:llä pari tuntia ihmettelemässä kanssamammojen tyhmyyttä" tai "Äitin pieni P-P tänään N+1 kk! Niin se aika rientää!")
Hienoa, että sinulla on aikaa ja innostusta olla näin kiinnostunut tästä tuttusi toiminnasta.
Että minä inhoan näitä "huomaamattaan laiminlyöviä" Niitä kyllä riittää. Imetetään yöt ja päivät, tiuskitaan lapsille kun haluavat huomiota, ei ulkoilla kun vauvan pitää syödä jne. Meillä vauva syntyy perheeseen, hänet hoidetaan parhaimmalla mahdollisella tavalla mutta ei niin että muut lapset kärsisivät. Päivärytmi ja ulkoilut hoituvat täsmälleen samalla lailla kuin ennenkin, lisänä on vain yksi pikkusisar.
naapuri tekee samaa. Toki hänen vauvansa on 9v. Sama jatkuu myös irl. Nuorin saa uusia vaatteita ja tavaroita jatkuvasti. Äidin prinsessa ja silmäterä. Toisaalta myös odotukset ovat hurjat. Tyttö pakotetaan laulamaan kaikissa kekkereissä ja äiti pakotti lapsen rytmiseen kilpavoimisteluun yms. siis sellaisiin asioihin, joita rouva itse harrasti lapsena, eikä pärjännyt.
Tuo on viidestä lapsesta nuorin, yksi poika. Vanhin täytti juuri 18 v, eikä hänen synttäreitään juurikaan noteerattu. Vanhemmat olivat sen viikonlopun ranskassa, nuorin mukanaan. Äkkilähdön ottivat, kun isoäiti tuli juhlimaan lapsenlapsensa synttäreitä, näkivät lastenvahtitilaisuuden.
En ymmärrä.
No onhan vauva aina vauva... Voisin hankkia kolmanne lapsen, jos se ei koskaan siiis KOSKAAN kasvaisi vauva-vaiheesta yli.
Haluan ikivauvan, vauvat ovat ihania... näitä uhmiksia ja esiteinejä en halua
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 15:21"]
Ei Facebookin perusteella voi vetää mitään johtopäätöksiä toisten elämästä. Hyvänen aika. Ei se ole todellisuutta.
[/quote]
En vedäkään vain facebookin perusteella, tunnen perheen myös irl. Mutta tuo tilanne näkyy myös facebookissa, täysin selvästi. Perheen muut lapset ovat isovanhempien hoivissa, aamusta iltaan. Vain vauva on äidille jotain. Ja kuten sanoin, isommat lapset oirehtii.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 15:23"]
Niinkuin kirjoitit,vauva on uusi lapsi jota tietenkin tulee hehkutettua huomaamattaan enemmän kuin muita lapsia.Älä ap huolestu,kyllä se siitä aikaa myöten laantuu.
[/quote]
Joo, laantuuhan se kun perheeseen tulee uusi vauva. Nykyinen vauva siirtyy isovanhempien huomaan, kuten nuo isommat.
Ei Facebookin perusteella voi vetää mitään johtopäätöksiä toisten elämästä. Hyvänen aika. Ei se ole todellisuutta.