Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! pyykkien paha haju...

Vierailija
06.01.2014 |

osa vaatteista on alkanut haista tunkkaiselle-pistävälle. Vain tietyt vaatteet, sekä minulla, vauvalla että miehellä. Ja aina ne samat. Haju lähtee pois tuulettamalla tai etikkaliotuksella, mutta tulee seuraavassa pyykissä takaisin.

Pesukoneen olen puhdistanut sitruunahappopesulla ja nukkasihti on puhdas. Pyykinpesuainettakin vaihdoin, ei apua.

Vinkkejä otan mielellään vastaan!!!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama ja olen tehnyt samat temput. Kuivaan pyykit nykyään vielä kuivaurummun jälken narulla. Nyt kun ei ole pakkasta niin, jotenkin kovin kosteaa. Johtuistkohan siitä?

Vierailija
2/9 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menevätkö kosteana kaappiin? Siitä seuraa yleensä paha haju. Pesu mahd kuumalla myös saattaa auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla esiintyi samaa, mutta lähti pois, kun vaihdoin pesupähkinöihin. Esiintyi varsinkin tummassa pyykissä ja puuvillassa kuten t-paidoissa ja college-housuissa.

Vierailija
4/9 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat vaatteet haisee joskus ja nimenomaan silloin jos ne on tullut pestyä neljässäkympissä. Laita kuuteenkymppiin kaikki minkä uskallat ja pese vain herkimmät matalammassa lämmössä. 

Vierailija
5/9 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 14:45"]

Menevätkö kosteana kaappiin? Siitä seuraa yleensä paha haju. Pesu mahd kuumalla myös saattaa auttaa.

[/quote]

Ovat kuivia kun menevät kaappiin. Ja haisevat jo narulla kuivuttuaan. Kuumalla pesu auttaa, mutta tahtoo tulla seuraavassa pyykissä haju sitten takaisin.

ap

Vierailija
6/9 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese ysikympissä. Varsinkin musta väriaine tuppaa härskiintymään ja tarttuu muihin oyykkeihin.

Vierailija
7/9 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese kone tyhjänä yhdeksässäkympissä, laita pari tiskikonetablettia mukaan. Ja tarkkaile käyttämääsi pesuainetta, sen määrää ja tsekkaa pesuaine kotelo. Voi löytyä sieltä se syy myös.

Vierailija
8/9 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kuivatat pyykin? jos esim. saunassa narulla niin puhdas pyykki voi ottaa hajua sieltä. jos saunaa ei ole esim. pesty kunnolla pitkään aikaan.

Vierailija
9/9 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytät jauhemaista pesuainetta, niin syy voi olla pesuaineen sisältämässä zeoliitissa. Se on jotain saven kaltaista ainetta, joka jää sitten koneeseen. Itsellä oli sama ongelma. Pesin koneen tyhjänä 90 asteessa ja vaihdoin nestemäisiin pesuaineisiin, ja ongelma hävisi! :) Nestemäisissä pesuaineissa ei ole tuota zeoliittia, mutta on olemassa myös jauheita, jossa sitä ei ole. Lukee pakkauksessa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän