Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen paikka Kiiminki on asua?

Vierailija
06.01.2014 |

Olemme lapsiperhe, kaikki muksut alle yläasteikäisiä. Onko rauhallinen ja ns.turvallinen paikka?

Miten työpaikkojen laita?? Itse olen yksityinen perhepäivähoitaja, löytyisikö minulle töitä? Miehelleni varmaan lähempää Oulua löytyisi hänen alan töitä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiminki on mukava paikka. :) Olen siellä töissä kasvatuspuolella. Lapset ovat rauhallisia ja hyvin kasvatettuja (pääosin lestadiolaisia).

Vierailija
2/22 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta sinne jos tykkäät lestadiolaisista. Muuten en suosittele. Kuppikuntainen ja melko sivistymätön paikka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyúuttakaa ennemmin Kempeleeseen. Siellä on vähemmän lestoja ja enemmän normaaleja ihmisiä. Kämpät tosin vähän kalliimpia. 

Vierailija
4/22 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaiset ei ole minkäänlainen ongelma meidän perheelle. Vaikka emme itse ole lestadiolaisia, niin tytöillämme on lestadiolaisia kavereita ja ketään se ei näytä haittaavan. Minä ja mieheni kumpikin olemme lestadiolaisesta suvusta,mutta me emme ole lestadiolaisia, eikä meidän vanhemmat. Joten se ei ole mikään ongelma Kiiminkiin muuttaessa :) Näyttihän siellä adc:n pihassa olevan kovasti kännisiä kyläjuoppoja perjantai aamuna klo 10, että mahtuu sinne meitä syntisiäki ;)

Vierailija
5/22 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja edellisen kirjoittaja ap :)

Vierailija
6/22 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja edellisen kirjoittaja ap :)

Vierailija
7/22 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 14:10"]

Muuta sinne jos tykkäät lestadiolaisista. Muuten en suosittele. Kuppikuntainen ja melko sivistymätön paikka. 

[/quote]

Näin ainakin ennen. Itse olen Kiimingistä kotoisin, 80-luvun loppupuolella syntynyt ja koulut on tullut siellä käytyä 90-luvulla ja 2000-luvulla. Olin ainakin todella pahasti koulukiusattu, aivan järkyttävää sakkia ainakin minun ikäiseni porukka. Samoiten vanhempi polvi, joka ei ole välittänyt ja ei välitä nykyäänkään jälkipolvensa tekosista. Niin ja satun tietämään, etten todellakaan ole ainut pahasti kiusattu Kiimingistä.

Nykyäänhän tuo paikka on kyllä nykyaikaistunut ja kasvanut kieltämättä. Mutta ei tee mieli edes käydä siellä, vieläkään.

Vierailija
8/22 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä kuten kaikki pienet paikkakunnat

Vierailija
9/22 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutimme alle kouluikäisten lastemme kanssa viime kesänä Kiiminkiin. Ja olemme tykänneet! Kumpikaan meistä ei ole Kiimingistä tai läheltäkään kotoisin, joten aikaisempia kytköksiä tänne ei ole. Työpaikoista en osaa sanoa, mieheni käy Oulussa töissä ja minä olen toistaiseksi kotona. Riippuu aika paljon alasta, että löytyykö töitä.

Mutta me olemmekin lestadiolaisia, eli eihän meitä oikeastaan voi edes laskea mukaan. Hyvä, että edes ihmisiä ollaan.

Vierailija
10/22 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:54"]

Lestadiolaiset ei ole minkäänlainen ongelma meidän perheelle. Vaikka emme itse ole lestadiolaisia, niin tytöillämme on lestadiolaisia kavereita ja ketään se ei näytä haittaavan. Minä ja mieheni kumpikin olemme lestadiolaisesta suvusta,mutta me emme ole lestadiolaisia, eikä meidän vanhemmat. Joten se ei ole mikään ongelma Kiiminkiin muuttaessa :) Näyttihän siellä adc:n pihassa olevan kovasti kännisiä kyläjuoppoja perjantai aamuna klo 10, että mahtuu sinne meitä syntisiäki ;)

[/quote]

No muista kuitenkin että kiimingin lestat on niitä vanhoillisia kuten p-suomen lestat yleensäkin. Eli jos etelästä tulette niin siellä lestapiiritkin on erilaisia. Täällä ei-uskovia ei niin porukkoihin hyväksytä eikä liikkeestä lähteneitä katsota hyvällä silmällä. Ei vaikka olis lähdetty jo sukupolvia sitten.

Vierailija
11/22 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista Kiimingin kylistä, mutta ainakaan Jäälissä asuessamme en kokenut lestadiolaisia mitenkään hallitsevana tai häiritsevänä, eivät näkyneet meidän arjessamme millään tavalla, eli en jättäisi heidän takia muuttamatta. Tykkäsin paljon asuinpaikastamme, palvelut lähellä, paljon lapsiperheitä (=lapsilla kavereita), rauhallista ja turvallista, hyvät ulkoilumahdollisuudet. 

Vierailija
12/22 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 18:13"]Me muutimme alle kouluikäisten lastemme kanssa viime kesänä Kiiminkiin. Ja olemme tykänneet! Kumpikaan meistä ei ole Kiimingistä tai läheltäkään kotoisin, joten aikaisempia kytköksiä tänne ei ole. Työpaikoista en osaa sanoa, mieheni käy Oulussa töissä ja minä olen toistaiseksi kotona. Riippuu aika paljon alasta, että löytyykö töitä.

Mutta me olemmekin lestadiolaisia, eli eihän meitä oikeastaan voi edes laskea mukaan. Hyvä, että edes ihmisiä ollaan.

[/quote]

Lestadiolaisissa on niitä hyviä ja kunnollisia ihmisiä jotka hyväksyvät ei uskovat ja pitävät meitä ihmisinä ja olemme saman arvoisia kuin uskovaiset. Lestadiolaisista löytyy myös niitä IDIOOTTEJA jotka on niin vanhoillisia että kaikki ihmiset jotka eivät usko ovat pahoja ihmisiä, ja heitä saa haukkua ja heille puhua pahasti.Ne lestadiolaiset saisivat painua metsään asumaan. Minulla itsellä ei ole mitään lestadiolaisia vastaan, JOS heilläkään ei ole mitään meitä "syntisiä" vastaan. minä pystyn elämään kylässä jossa uskovia oiski enemmän, eihän se mun elämää milläänlailla paranna tai pahenna. -ap-

Vierailija
13/22 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haluan nyt painottaa etten ole kysyny sen takia minkälainen paikka Kiiminki on, että mulle ruvettais kertomaan että siellä on lestadiolaisia. Mä tiedän että sielläkin asuu lestadiolaisia, ihan niinkuin Ranualla, Rovaniemessä, Oulussa, Tyrnävällä, Kempeleessä, Jyväskylässä tai ihan missä vaan... Joka paikassa niitä uskovaisia on, niinku on meitä ei uskoviakin. halusin vain kysellä että minkälainen paikka on lapsiperheelle asua ja töiden kannalta... -ap-

Vierailija
14/22 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun seudulla lestadiolaisten välttely on sula mahdottomuus, heitä on täällä joka paikassa, eikä usein sitä edes huomaa. Varmasti löytyy sulle töitä ainakin!!

Vierailija
15/22 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 20:57"]Oulun seudulla lestadiolaisten välttely on sula mahdottomuus, heitä on täällä joka paikassa, eikä usein sitä edes huomaa. Varmasti löytyy sulle töitä ainakin!!

[/quote]

Ei ole tarvetta vältellä lestadiolaisia, tulemme heidän kanssaan oikein hyvin toimeen niin pitkään kuin he tulevat meidän kanssa :) -ap

Vierailija
16/22 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 18:13"]Me muutimme alle kouluikäisten lastemme kanssa viime kesänä Kiiminkiin. Ja olemme tykänneet! Kumpikaan meistä ei ole Kiimingistä tai läheltäkään kotoisin, joten aikaisempia kytköksiä tänne ei ole. Työpaikoista en osaa sanoa, mieheni käy Oulussa töissä ja minä olen toistaiseksi kotona. Riippuu aika paljon alasta, että löytyykö töitä.

[/quote]

Lestadiolaisissa on niitä hyviä ja kunnollisia ihmisiä jotka hyväksyvät ei uskovat ja pitävät meitä ihmisinä ja olemme saman arvoisia kuin uskovaiset. Lestadiolaisista löytyy myös niitä IDIOOTTEJA jotka on niin vanhoillisia että kaikki ihmiset jotka eivät usko ovat pahoja ihmisiä, ja heitä saa haukkua ja heille puhua pahasti.Ne lestadiolaiset saisivat painua metsään asumaan. Minulla itsellä ei ole mitään lestadiolaisia vastaan, JOS heilläkään ei ole mitään meitä "syntisiä" vastaan. minä pystyn elämään kylässä jossa uskovia oiski enemmän, eihän se mun elämää milläänlailla paranna tai pahenna. -ap-

[/quote]

Juuri näinhän se on. Ja ihan samalla tavalla teissä muissakin on hyviä tyyppejä ja idiootteja. Siksi en pidäkään tästä (joidenkin muiden tässä ketjussa esiintyneiden henkilöiden) tavasta leimata kaikki lestadiolaiset. Kaikenlaista väkeä soppii kaikkiin kansanjoukkoihin, uskontoihin jne. Sinä ap, toki otit lestadiolas-asian vastaan hyvin. Enkä sinuun viitannutkaan tuolla aikaisemmalla kommentillani. 

Terv. se kiiminkiläinen lesta :)

Ps. tervetuloa tänne! Meistä täällä ainakin on hyvä asua.

Vierailija
17/22 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 20:57"]Oulun seudulla lestadiolaisten välttely on sula mahdottomuus, heitä on täällä joka paikassa, eikä usein sitä edes huomaa. Varmasti löytyy sulle töitä ainakin!!

[/quote]

Ei ole tarvetta vältellä lestadiolaisia, tulemme heidän kanssaan oikein hyvin toimeen niin pitkään kuin he tulevat meidän kanssa :) -ap

Vierailija
18/22 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 20:47"]

[/quote]

[/quote]

Juuri näinhän se on. Ja ihan samalla tavalla teissä muissakin on hyviä tyyppejä ja idiootteja. Siksi en pidäkään tästä (joidenkin muiden tässä ketjussa esiintyneiden henkilöiden) tavasta leimata kaikki lestadiolaiset. Kaikenlaista väkeä soppii kaikkiin kansanjoukkoihin, uskontoihin jne. Sinä ap, toki otit lestadiolas-asian vastaan hyvin. Enkä sinuun viitannutkaan tuolla aikaisemmalla kommentillani. 

Terv. se kiiminkiläinen lesta :)

Ps. tervetuloa tänne! Meistä täällä ainakin on hyvä asua.

Vierailija
19/22 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa monta kertaa minun edellinen komentti, sori :) Juu, kyllä meistä ei uskovistakin löytyy niitä niin idiootteja jotka ois voinu vaan mennä mettään asumaan jos ei kestä ihmisten erilaisuutta... -ap

Vierailija
20/22 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne vaan, muiden Tervojen sekaan juhlimaan. No en nyt sentään, en ees tieä onko täälä yhtään Tervoa. Mutta kiva kai täälä on, maaseutua mukavasti ja jopa maatiloja vieläkin jonkin verran, vaikka tyhjiä navetoita on varmaan 10-kertainen määrä veilä käytössä oleviin verrattuna. Eli aika maalainen on ollut tämä pitäjä sillon ku asukkaita oli neljännes siitä  mitä nyt. Kesällä on mukava pyöräillä ympäri kinronkylää, on niin komeaa ja monipuolista rakennuskanta, joskin monia nättejä taloja on purettu.