Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

meidän 10- ja 13-vuotiaat koululaiset

Vierailija
06.01.2014 |

nukkuu vielä. voi helevetti, miten ne saa huomenna ajoissa hereille ja kouluun kasiks?!? en viitsis niitä herättääkkään.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v nukkuu vielä. Tulee rankka aamu huomenna. 

Vierailija
22/36 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en edes tiedä, monelta on käyneet nukkumaan. valot sammutettiin keskiyöllä. mä alotin työt seitsemältä itse tänä aamuna.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vaikka vanhempana olemista. Se yleensä auttaa.

Vierailija
24/36 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä jos herättäisit ne? Kummasti tulee illalla uni, jos on aamulla herännyt edes jotenkin tolkulliseen aikaan.

Vierailija
25/36 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätät ne seitsemältä ja kerrot että koulu alkaa. Mikä ongelma siinä on?

Vierailija
26/36 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 12:43"]

[/quote]

Kerroppa nyt sitten neropatti miten tuollainen teini saadaan hereille ilman väkivaltaa? Alkoi nukkumaan ajoissa, siltikin uni maistuu. Etpä taida tietää mistä puhut.

Vierailija
27/36 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 12:45"]

[/quote]

Kerroppa nyt sitten neropatti miten tuollainen teini saadaan hereille ilman väkivaltaa? Alkoi nukkumaan ajoissa, siltikin uni maistuu. Etpä taida tietää mistä puhut.

[/quote]

No meillä on kotona 13-vuotias teini ja tällä hetkellä lomailemassa 15-vuotias sukulaisteini. Laitettiin valot päälle, ovi auki, verhot auki, ikkuna auki ja normaali älämölö päälle. Jos ei jengi nouse, niin mennään huoneen keskelle tönimään niitä hereille ja ylös. Jos ei porukka nouse herättämisen avulla, niin sitten kerrotaan että nettiyhteys katkeaa täksi päiväksi, jos ei ahterit nouse ylös. Jos teini kiukuttelee, niin saa tovin kiukutella ja sen jälkeen alkaa napsahtaa esim. siivousnakkeja. Kyllä noiden teinien kanssa pärjää, jos on kolmivuotiaan megauhmaikäisen kanssa pärjännyt (ja joo, meiltä löytyy sellainenkin).

Vierailija
28/36 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on teinit saatu ylös sanomalla kello on ja niin paljon, nyt ylös. Viimeistään päiväruualle on aina käsketty nousta. Jos ei heti nouse, käydään sanomassa uudestaan ja valot päälle ja/tai verhot auki meilläkin. Kyllä se on rittänyt.  

Vierailija
29/36 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 12:45"]

[/quote]

[/quote]

Meillä nousee 14-vuotias teini ylös kun menen hänet herättämään. Ei tarvita väkivaltaa, ei tarvitse läväyttää valoja huoneeseen päälle tms., kauniisti herättelen silittämällä hiuksia ja toivottamalla huomenia riittävän kauan kunnes se ynähtely muuttuu ihan tolkulliseksi puheeksi.

Olen noin herättänyt lapset siitä lähtien kun on heitä herätellä pitänyt, eli päiväkotiajasta alkaen, ja ihan hyvin toimii.

Joskus ovat väsyneempiä, mut sellaista se on.

Vierailija
30/36 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heräsin itse vasta joskus 11 aikaan ja herätin 12 ja 13 vuotiaat samaan aikaan. 13 v. jäi vielä köllöttelemään sänkyyn. 15 vuotiaan huoneessa en ole edes käynyt. Niin kauan kuin koulu sujuu hyvin ja ovat koulussa oikeaan aikaan, saavat lomalla ja viikonloppuisin valvoa.

Jos koulussa alkaa tulemaan 7-8, tai huonompaa, niin ehkä sillon "alan vanhemmaksi" ja herätän jo ysiltä ylös. Enkä muuten möykkää mäkään, vaan menen viereen ja hellästi herättelen. En visko peittoa pois päältä tai käske koko perhettä tomistelemään huoneeseen.

Vierailija
31/36 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, oliskohan mun aika olla vanhempì? taitaa olla jo myöhäistä.

t. ap 51 v

Vierailija
32/36 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 17v oli hereillä (nousi sängystä ja lähti töihin) klo 5.00 ja 13v heräsi klo 6.30 ihan vain harjoitellakseen huomista aamua varten. Mitä olen mahtanut tehdän kansaan väärin?

Vierailija
33/36 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 13:00"]

niin, oliskohan mun aika olla vanhempì? taitaa olla jo myöhäistä.

t. ap 51 v

[/quote]

Ilmeisesti alkaa olemaan jos sun pitää noinkin yksinkertaiseen asiaa kuin lasten herättäminen, tulla kyselemään neuvoa täältä.

Vierailija
34/36 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, huomenna aamulla herätys on klo 7.15 ja piltit nousee sängystä ja lähtevät kouluun. kyllä mä oikeesti tiedän, miten ihmisen saa hereille. kuhan yritin herättää keskustelua aika huonoin tuloksin.

t ap

Vierailija
35/36 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset nyt yhden päivän selvivät lyhyillä yöunilla, muistan miten 13-vuotiaana jännitin yläasteelle siirtymistä niin etten nukkunut koko yönä. Hyvin siitä päivästä selvittiin, seuraavana iltana vaan ajoissa nukkumaan kun väsyttää, kyllä se siitä tasaantuu. Ihan turhaan olette huolissanne. :)

Vierailija
36/36 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 ja 14 veet heräsivät ihan itse ja nousivat joskus 8.30-9. Itse raotin silmiä silloin ja torkuin vielä kymmeneen.
Nukkumaan menevät ihan itse kymmeneen mennessä arkisin, ja yhteentoista vkonloppuisin. Minä taas jään kukkumaan ja valvomaan. 

Meillä teinien vuorokausirytmi on paljon terveempi kuin äidin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä