Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka matematiikkaa harrastetaan?

Vierailija
12.10.2020 |

Voiko matematiikkaa harrastaa? Kuinka se käytännössä tapahtuu?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim ratkaisemalla kuuluisia ongelmia

Mutta niitähän ovat maailman lahjakkaimmat mielet yrittäneet ratkoa  jo satoja vuosia onnistumatta.

Ehkä voi myös aloittaa hieman helpommilla laskuilla

Katso tanskalaisen maajussin talonrakennusta: osti kaikille talkoolaisille samanlaiset mittakepit, et ei tule virheitä, 17 mittaa. Areenalta löytyy.

Vierailija
22/25 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain oikein ymmärrä kuinka kaltaiseni tavan tallaaja saisi tästä mitään irti.

Mitä sinä sitten harrastat? Saako tavallinen tallaaja siitä jotain irti?

No, päässälaskutaito saattaa kehittyä, ja siitä nyt ainakin on hyötyä jokaiselle. Edes yksinkertaisten alennusprosenttien osalta. Helpottaa, kun voi laskea alennuksen itse, eikä tarvi kävellä katsomaan alennustaulukkoa tai kaivaa puhelimesta laskinta esille.

Kuinka alennuksen pystyy laskemaan itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain oikein ymmärrä kuinka kaltaiseni tavan tallaaja saisi tästä mitään irti.

Mitä sinä sitten harrastat? Saako tavallinen tallaaja siitä jotain irti?

No, päässälaskutaito saattaa kehittyä, ja siitä nyt ainakin on hyötyä jokaiselle. Edes yksinkertaisten alennusprosenttien osalta. Helpottaa, kun voi laskea alennuksen itse, eikä tarvi kävellä katsomaan alennustaulukkoa tai kaivaa puhelimesta laskinta esille.

Kuinka alennuksen pystyy laskemaan itse?

Jos tuote maksaa hintalapun mukaan 69,95€ ja kaupassa on 20% ale, niin tuosta kyllä pitäisi kyetä ihan itse päässä laskemaan edes karkeasti se alennettu hinta. 10% ale on siis n. 7€, joten 20% on n. 14€. Alennettu hinta on siis 70-14=56€. Parin centin heitto, mutta mitäs me pienistä.

Vierailija
24/25 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim ratkaisemalla kuuluisia ongelmia

Mutta niitähän ovat maailman lahjakkaimmat mielet yrittäneet ratkoa  jo satoja vuosia onnistumatta.

Ehkä voi myös aloittaa hieman helpommilla laskuilla

Katso tanskalaisen maajussin talonrakennusta: osti kaikille talkoolaisille samanlaiset mittakepit, et ei tule virheitä, 17 mittaa. Areenalta löytyy.

Sen mittakepin tarkkuudellako se taloaan rakensi? No, tuuma on timpurin milli.

Vierailija
25/25 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastat matematiikkaa, jos ratkot matemaattisia tehtäviä omaksi iloksi etkä vain pakon vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi