Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

juhlissa esiintyvät lapset

Vierailija
06.01.2014 |

Miten suhtaudutte? Tai vanhempiin jotka tunkevat lapsiaan esiintymään joka paikkaan?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16: Minä aina kärsin tuosta, että kaikkien pitää osallistua, kun olin ja olen yhä surkea laulaja. Onneksi jossain vaiheessa hoksasin, että voin vain availla suutani ja olla laulavinani. Paljon parempi mielestäni jättää esiintyminen koulussakin niille, jotka osaavat. 

Vierailija
2/25 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ja mieheni häissä ehdottomasti paras ohjelma oli kun mieheni veljentyttö 4v lauloi meille tähkäpään rakkauslaulun. Minua esitys liikutti vaikka ei aina ihan nuotilla oltukaan. Vieraiden mielipiteistä en välitä, tyttö on minulle todella tärkeä ja oli ihanan yllätyksen järjestänyt :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 12:19"]

Tykkään. Ei meidän lapset ole missään isoissa juhlissa esiintyneet, vaan päiväkodissa ja kotona kun on vieraita. Meillä on kotona tytöillä aina joku esitys kun on vieraita.

[/quote]

Eka on ymmärrettävää, päiväkodissa ollaan varmaan ihan kiinnostuneitakin esityksestä, mutta jos mä esim. meen kylään ja siellä alkaa lapset "esiintyä" niin no thanks. Olis melko vaivaannuttavaa, koska pikkulasten "esitykset" nyt ei vaan vastaa mun käsitystä viihteestä tai taiteesta.

[/quote]

Tässä kohtaa voisit ottaa aikuisen ihmisen roolin (mikäli olet sellainen). Voisit miettiä asiaa siltä kannalta, että lapset saavat esiintyä. Saavat mukavia esiintymiskokemuksia, vaikkeivät vielä olisikaan mitään suuria idoleita. Esiintymiskokemus on arvokasta!

Vierailija
4/25 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 12:58"]

Ihan OK, jos kyseessä päiväkodin yhteisesitys tai koulun juhlat, mutta inhoan niitä vieraita, jotka tulevat meille synttäreille/rippijuhliin jne. haitari tai viulu kainalossa, koska "meidän Antti on niin innokas soittaja". Haluan sanoa, että älä soita, nämä ovat meidän juhlat, mutta vanhempansa eivät kuuntele. Paikalla on heidän sukulaisiaan (tietty, ovathan ne sukujuhlat) ja silloin on kiva esiintyä.

[/quote]

No tuo on kyllä törkeää, kyllä esiintymisestä pitää sopia juhlan järjestäjän kanssa etukäteen.

[/quote]

Esiintyminen voi myös olla lahja! Harmi, jos sellaista ei lahjan saaja osaa arvostaa.

Vierailija
5/25 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 13:31"]

16: Minä aina kärsin tuosta, että kaikkien pitää osallistua, kun olin ja olen yhä surkea laulaja. Onneksi jossain vaiheessa hoksasin, että voin vain availla suutani ja olla laulavinani. Paljon parempi mielestäni jättää esiintyminen koulussakin niille, jotka osaavat. 

[/quote]

Juuri näin. Näinhän toissavuonnakin kävi, että opettaja päätti, että luokan ainoa poika, joka ei saa osallistua ohjelmaan oli se poika, joka ei tullut sitten koko juhlaan ja jouluna löydettiin kuolleena lumilinnasta.

Nyt on vanhemmat ja opettaja onneksi onnellisia, ettei ohjelmaa ole rumentamassa lapsi, kenellä oli kasvoissa kauneusvirhe.

Onpahan kuollut, niin ei enää pilaa esityksiä.

Vierailija
6/25 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot sairas, täysin asiaton viesti.

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 14:01"]

Juuri näin. Näinhän toissavuonnakin kävi, että opettaja päätti, että luokan ainoa poika, joka ei saa osallistua ohjelmaan oli se poika, joka ei tullut sitten koko juhlaan ja jouluna löydettiin kuolleena lumilinnasta.

Nyt on vanhemmat ja opettaja onneksi onnellisia, ettei ohjelmaa ole rumentamassa lapsi, kenellä oli kasvoissa kauneusvirhe.

[/quote]

Vierailija
7/25 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 14:15"]

Sä oot sairas, täysin asiaton viesti.

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 14:01"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä tuo viesti oli ihan ajatuksella kirjoitettu ja siinä on syyttävä sormi osoitettu opettajaan. Onko tämä totta? Siinä jutussahan oli välillä outouksia, eikä poika olisi muka ollut joulujuhlassa ja sitten ei ollutkaan. Mutta minä inhosin esiintymisiä. Ei toki niin, että yksi jätetään pois, vaan että muutama esiintyy. Jos koko luokka, sitten kaikki. Minun luokallani oli muutama hyvin laulava, eikä kukaan kyseenalaistanut esityksiä, joissa vain nuo muutamat olivat laulamassa. 

Vierailija
8/25 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 12:23"]

Tykkään. Ei meidän lapset ole missään isoissa juhlissa esiintyneet, vaan päiväkodissa ja kotona kun on vieraita. Meillä on kotona tytöillä aina joku esitys kun on vieraita.

[/quote]

Eka on ymmärrettävää, päiväkodissa ollaan varmaan ihan kiinnostuneitakin esityksestä, mutta jos mä esim. meen kylään ja siellä alkaa lapset "esiintyä" niin no thanks. Olis melko vaivaannuttavaa, koska pikkulasten "esitykset" nyt ei vaan vastaa mun käsitystä viihteestä tai taiteesta.

[/quote]

Tässä kohtaa voisit ottaa aikuisen ihmisen roolin (mikäli olet sellainen). Voisit miettiä asiaa siltä kannalta, että lapset saavat esiintyä. Saavat mukavia esiintymiskokemuksia, vaikkeivät vielä olisikaan mitään suuria idoleita. Esiintymiskokemus on arvokasta!

[/quote]

Minä ainakin otan aikuisen roolin eli katson esityksen loppuun, taputan ja hyvästelen perheen, oli kahvia juotu tai ei. Minusta vanhempien tulee ymmärtää, että ei teatterissakaan kuulu kahvittelu lipun hintaan, siitä maksetaan erikseen. Siksi vieras saa lähteä esityksen päätyttyä.

Vierailija
9/25 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle kiva kokemus, jonka muistaa sitten aikuisenakin. On ihan hyvä tottua siihen, että on suuren yleisön edessä, ja kaikki katsovat.

Sitä en osaa sanoa, mitä merkitsee se, että lapsia tungetaan joka paikkaan esiintymään. Meillä kun on ollut lapsilla vain yksi sellainen harrastus, johon liittyi muutamia esiintymisiä enkä ole muuten liikkunut tilaisuuksissa, joissa niitä jokapaikkaantungettuja lapsia on ollut esiintymässä.

Vierailija
10/25 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole törmännyt siihen että lapsia "tungettaisiin esiintymään", mutta nautin kyllä suuresti jos jssain juhlissa on lapsia esiintymässä.

AP:n teksti oli aika vastenmielisen kuuloista. Perusbegatiivinen harppu?

Vierailija
11/25 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurta tuskaa, monesti ovat vielä aivan lahjattomia äitiensä egojen jatkeita.

Vierailija
12/25 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään. Ei meidän lapset ole missään isoissa juhlissa esiintyneet, vaan päiväkodissa ja kotona kun on vieraita. Meillä on kotona tytöillä aina joku esitys kun on vieraita. Tytöt on itse ( enemmän isosisko) käsikirjoittaneet näytelmä- ja nukketeatteria jonka esittävät jossain vaiheessa päivää kun vieraat saadaan sohvalle.

Päiväkodissa oli viime vuonna kiva harjoittelija joka opetti tytöille tanssiaskeleita, joten tanssimusiikkiesityksiäkin on ollut.

Tytöt ovat myös tehneet lehteä, mutta sitä on saanut myydä vain sukulaisille 20 sentillä kun ulkopuoliset ei aina ymmärrä näitä juttuja. Lehdessä on juttuja, piirustuksia, tehtäviä, kuvia, vitsejä yms.

Meillä vieraat on osannut käyttäytyä hyvin ja olleet kohteliaita. Lapset eivät ole vierailun pääasia vaikka heillä aina oma valmisteltu tähtihetkensä on.

Vierailija
13/25 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä olen iloinen, että lapsi saa esiintymiskokemusta. Se voi osoittautua myöhemmin todella arvokkaaksi. Toisaalta juhlavieraana kyllä helposti kiusaannun, koska esitykset eivät ole usein hääppöisiä. Parasta olisi, jos niitä ei olisi paljon, ja ne pidettäisiin armollisen lyhyinä. Se olisi hyvä kompromissi.

Vierailija
14/25 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 12:16"]

Suurta tuskaa, monesti ovat vielä aivan lahjattomia äitiensä egojen jatkeita.

[/quote]

Just näin. Mikäli mitenkään mahdollista, poistun paikalta jos joku lahjaton viuluviikari esim. alkaa vinguttaa - karmee kärsimys, ja mamma vaan maireena hymyilee vierellä kun "meidän piltti on niin lahjakas" ja ihmettelee mites kaikille nyt yhtäkkiä tuli niin kiire vessaan/tupakalle/muuten vaan jaloittelemaan.

Vierailija
15/25 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
16/25 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin häissä, joissa oli esiintymässä sulhasen sisarten lapsia. He olivat soittaneet jo vuosia ja se esitys oli kaunis. Sen lisäksi morsimainen puolelta oli lauluesitys ja siinäkin oli  kyseessä tyttö, joka opiskeli laulua musiikkiopistossa. Etukäteen pelkäsin, että mitähän tästä tulee kun kuulin että noita esityksiä on, mutta nehän olivat upeita. Ihmettelen, ettei tuosta tytöstä ole kuulunut missään kisoissa esim. mitään, sillä ääni oli todella upea. Mutta hän ei taida olla kiinnostunut. 

Sen sijaan eräillä synttäreillä oli nuori poika, joka oli äskettäin aloittanut soittoharrastuksen. Olihan se "eiku"-tyylinen esitys vähän hämmentävä. Erityisesti omat soittoa jo pitempään harrastaneet lapseni kuulivat, että virheitä oli muutenkin aika paljon. 

Eli suhtaudun myönteisesti lahjakkaiden lasten esiintymisiin. Sen sijaan harjoittelupaikka isoissa juhlissa ei ole. Pienet virheet ok, mutta jos Ukko Nooaa soittaa väärin, jo lapsen itsensäkään takia ei kannata. Se syö itsetuntoa epäonnistua. 

Vierailija
17/25 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esiintyminen on kiva juttu, jos sitä on oikeasti harjoiteltu ja esitys ei ole liian pitkä.

Vierailija
18/25 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Omasta lapsuudesta muistan kevätjuhlia, joissa aina samat lapset esiintymässä. Lahjakkaita ei etsitty, vanhemmat halusivat näyttää ystäviensä seurassa hyvältä pyytäessään niidn lapsia soittamaan etc? Voiko kyseessä olla valtapeli? Katkera olen siitä että hyvin laulavat ystäväni pääsivät vain luokkalaistensa kanssa kuoroon.... Lähinnä odottelen jo omien lapsieni juhlia ja suhtautumista heidän mahdollisiin esiintymisiin, en halua kenellekään tätä katkeruutta. Mielestäni hyvin ohjatut esiintymiset kaikille halukkaille saisivat ryhmähengenkin korkealle. Kyllä "taitavalle" Piltillekin löytyy vielä joku joka onkin parempi, mites sitten suu pannaan? Sen ei pitäisi olla taistelu vaan yleisön korvien miellyttäminen, kun kyseessä musiikki. Mielestäni on söpömpää kun ryhmä lapsia laulaa, soittaa jne kuin että taas sama tytteli vinguttaa viuluaan. Ps. En ole harppu.

Ap

Vierailija
19/25 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan OK, jos kyseessä päiväkodin yhteisesitys tai koulun juhlat, mutta inhoan niitä vieraita, jotka tulevat meille synttäreille/rippijuhliin jne. haitari tai viulu kainalossa, koska "meidän Antti on niin innokas soittaja". Haluan sanoa, että älä soita, nämä ovat meidän juhlat, mutta vanhempansa eivät kuuntele. Paikalla on heidän sukulaisiaan (tietty, ovathan ne sukujuhlat) ja silloin on kiva esiintyä.

Vierailija
20/25 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 12:58"]

[/quote]

No tuo on kyllä törkeää, kyllä esiintymisestä pitää sopia juhlan järjestäjän kanssa etukäteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän