Vainoharhaista(ko)??
Muutamia päiviä ihmetellyt luurin akun kestoa. On kuluttanut esim 5-7% akkua 1.5 tunnissa. Eli on ollut sen ajan käyttämättä.
Toi on yleensä mun lenkin kesto ja puhelin on silloin kotona, ja juuri sinä aikana noin on käynyt. Melko suurperheessä asun, onks jollain tarve käydä mun puhelimella, vai olenko vainoharhainen. Normisti ei noin paljoa ole akkua kuluttanut.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Laita puhelin lukituksen taakse ja kokeile säästyykö akku mystisesti näin. Jos säästyy, joku roplaa sun puhelinta lenkkien aikana.
Meillä on vähän ehkä outo "ei lukita luureja" käytäntö. Eli siks kysyin kuulostaako toi akun kuluminen tuossa ajassa normaalilta?
Ap
Se on se vilkku ja sen vaatima sijainti, joka syö akkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita puhelin lukituksen taakse ja kokeile säästyykö akku mystisesti näin. Jos säästyy, joku roplaa sun puhelinta lenkkien aikana.
Meillä on vähän ehkä outo "ei lukita luureja" käytäntö. Eli siks kysyin kuulostaako toi akun kuluminen tuossa ajassa normaalilta?
Ap
Kuka teillä kontrolloi onko luurisi lukittu vai ei? Lukitse kokeeksi ja jos joku sen huomaa niin tiedät kuka luuriasi kopeloi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi? Ehdotan samaa kuin tuossa edellä joku muu eli lukitse luuri. Sittenhän se, joka sitä mahdollisesti tutkii, joutuu paljastamaan huomanneensa lukituksen.
Vierailija kirjoitti:
Se on se vilkku ja sen vaatima sijainti, joka syö akkua.
Nyt on kyllä tosi tyhmä olo, mutta mikä vilkku??? :D Jos koronavilkusta puhut, niin sitä ei ole.
Ap
Oletko päivittänyt esim. uuden ohjelmiston luuriisi viimeaikoina. Tai uusia sovellusksia, jotka olisivat voineet jäädä "taustalle" päälle, jos esim. olet anatanut oikeudet paikannukseen tai päivityksiin tai ilmoituksiin. Kuinka vanha tuo puhelimesi on?
Ota puhelin lenkille mukaan.
Vertaa kulutusta esim. yöaikaiseen kulutukseen tai muuhun hetkeen, jolloin sun puhelin on saman verran käyttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiksi? Ehdotan samaa kuin tuossa edellä joku muu eli lukitse luuri. Sittenhän se, joka sitä mahdollisesti tutkii, joutuu paljastamaan huomanneensa lukituksen.
Lisään vielä, että itse otan aina kännykän mukaan lenkille, juuri siellähän sitä saattaa tarvita. Ei välttämättä siksi, että itse olisi jossain vaarassa mutta joku toinen voi tarvita apua ja muutenkin ollakseni tavoitettavissa. Miksi sinä et pidä kännykkää mukana?
Voisitteko nyt vaan vastata tuohon kysymykseen :D En lukitse puhelintani, siellä ei edes ole mitään salaista. Mutta en tietenkään tykkäisi jos sitä räpelletään kun olen poissa kotoa. Kiinnostaisi siis vaan tietää, kuulostaako tuo kulutus normaalilta.
Alan nyt toki seuraamaan sitä tarkemmin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko nyt vaan vastata tuohon kysymykseen :D En lukitse puhelintani, siellä ei edes ole mitään salaista. Mutta en tietenkään tykkäisi jos sitä räpelletään kun olen poissa kotoa. Kiinnostaisi siis vaan tietää, kuulostaako tuo kulutus normaalilta.
Ap
Harjoittaako puolisosi digitaalista väkivaltaa? Kieltää lukitsemasta puhelinta? Ei minunkaan puhelimessani ole mitään salaista, mutta on päivänselvää, että se on lukittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApHarjoittaako puolisosi digitaalista väkivaltaa? Kieltää lukitsemasta puhelinta? Ei minunkaan puhelimessani ole mitään salaista, mutta on päivänselvää, että se on lukittu.
Siitä ei ole kyse, ei vain ole ollut tarvetta käyttää lukitsemista. Mikä lie omanlaisensa tyyli tässä perheessä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se, onko tuo kulutus normaalia vai ei, riippuu ihan siitä, mikä ja kuinka vanha puhelin sinulla on, paljonko ja mitä sovelluksia siihen on asennettuna, kuinka moni sovelluksista käyttää esim. paikannusta jatkuvasti ja päivittävätkö itseään taustalla, jääkö puhelimeen auki helposti eri sovelluksia vai tiedätkö varmuudella aina sulkeneesi ihan oikeasti ne kaikki. Voi olla ihan normaalia, voi olla olematta.
Nyt hoksasin, että yön aikana oli akkua kulunut 6%, eli n. 8h aikana. Miten tää nyt selittyy?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vertaa kulutusta esim. yöaikaiseen kulutukseen tai muuhun hetkeen, jolloin sun puhelin on saman verran käyttämättä.
Tuohon vastasin juuri, eli yöllä oli n. 8h aikana kulunut 6% akkua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No tietenkin sitä akkua kuluu kun sun puhelin on päällä. Jos haluat että ei kulu ollenkaan joudut sammuttamaan sen.
Onko mulla siis aihetta epäillä että joku on kiinnostunut puhelimestani lenkin aikana, ottaen huomioon tuon että yöllä kulunut vain 6% akkua?
Voi kuulostaa typerältä, mutta mulle iso kysymys, koska koen että periaatteestakaan ei kenenkään puhelimiin kosketa kysymättä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko mulla siis aihetta epäillä että joku on kiinnostunut puhelimestani lenkin aikana, ottaen huomioon tuon että yöllä kulunut vain 6% akkua?
Voi kuulostaa typerältä, mutta mulle iso kysymys, koska koen että periaatteestakaan ei kenenkään puhelimiin kosketa kysymättä.
Ap
Sitä on aika mahdoton sanoa kun puhelimen akun menekki riippuu niin monesta tekijästä. Jos ihan oikeasti haluat tietää ja pelkäät tollaista sä joko A: puhut perheellesi kuin aikuinen ja kysyt tai B: asetat jonkun lukituksen kännykkään mahdollisesti niin että se ottaa etukameralla kuvan puhelimen räplääjästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo tietenkin sitä akkua kuluu kun sun puhelin on päällä. Jos haluat että ei kulu ollenkaan joudut sammuttamaan sen.
Anteeks? Se on yölläkin päällä, ja kulutus oli näköjään viime yönä 6%
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä sinä tällä ketjulla oikein haet? Että me tällä palstalla tietäisimme, räplääkö joku kännyäsi poissaollessasi. Kieltäydyt ottamasta sitä mukaan lenkille, mikä on ihan käsittämätöntä, ja kieltäydyt laittamasta siihen salasanan. Jotain meiltä kuitenkin ilmeisesti odotat, mutta mitä ja miksi?
Minulle tulee väistämättä mieleen, että olet digitaalisen väkivallan uhri; puolisosi ei hyväksy salasanan laittamista puhelimeesi eikä anna sinun ottaa sitä mukaan lenkille, jotta et voi sieltä soittaa muille miehille.