Onko tarpeeksi iso aamupala, jos syö kuitenkin yhden jugurtin (200g) ja juo kaksi kuppia kahvia kevytmaidolla?
Mies väittää että syön liian vähän. Miten paljon teidän muiden naisten mahat oikein vetävät jossette tuosta tule täyteen?! Yhteensä maitokahvia jo pelkästään on puoli litraa!
Kommentit (5)
Minä juon vain vettä aamuisin. Lounas on eka ateria. Miksi syödä jos ei tee mieli eikä ole tarvetta?
Tarpeeksi iso mihin, ap?
Ihmiset ovat erilaisia. Jotkut, kuten minä, syövät illalla illallisen myöhään, ja aamulla ei ole iso nälkä.
Tämä on semmoinen välimerellinen ruokarytmi.
Toiset taas syövät illallisen aikaisin ja aamulla on jo kova nälkä.
Sinä syöt aamulla nesteitä, ei niillä nälkä taitu kuin hetkeksi. Mutta jos heräät suht myöhään ja syöt aikaisem lounaan, niin pärjäähän tuolla ihan hyvin pari tuntia.
Vanha väite, että aamupala on päivän tärkein ateria on huttua. Todellisuudessa olennaista on kokonaisuus, eli se, että saat päivän mittaan tarpeeksi ravintoaineita ja sopivan määrän kaloreita - ja se sopiva määrä on yksilöllistä, riippuu aineenvaihdunnastasi ja ennen kaikkea kulutuksestasi. Istumatyöntekijä tarvtsee puolet vähemmän kuin fyysistä työtä tekevä.
Ravintoa olisi hyvä kuluttaa melko tasaisesti pitkin päivää, pieniä määriä kolmen, neljän tunnin välein, jotta verensokerin taso ja vireystila pysyvät tasaisina ja syöpöttelyn riski pysyy pienenä.
Mutta muutoin on herttaisen samantekevää, onko se päivän pääateria aamiainen, lounas vai illallinen.
Tarpeeksi iso mihin suhteutettuna? Jos tuo on sinulle hyvä, niin sitten on. Miksi haluat verrata itseäsi muihin ja muiden vertaavan itseään sinuun?
Aamupalan ei tarvitse olla iso, eikä sitä ole pakko syödä ollenkaan.
Itse kuuntelen kehoani, enkä syö jos ei ole nälkä. Näitä aamuja on 3-4 viikossa. Syön vasta lounaan niinä päivinä.
Toisina aamuina herään nälkäisenä, joten syön. Juuri söin turkkilaista jogurttia, tuoreita mustikoita, saksanpähkinöitä ja vähän hunajaa. Lounaan syönen noin 4-5 tunnin päästä.
Kuuntele siis itseäsi.
Kuolisin nälkään parin tunnin sisällä