Parempi nimi Merituulin pikkusiskolle?
Sinihelmi vai Suvituuli?
Muutakin saa ehdottaa.
Kommentit (57)
Lumikukka, Lounatuuli, Limemarja, Päivänsäde, Kastehelmi, Auringonkukka, Poutapilvi, Ruskaväre.
Millä nimellä esikoista kutsutaan? Tuskin koko nimellä. Miettikää se toinen sitä silmällä pitäen. Jos nimi on joku tyhmä Kaislakerttu, mikä on kutsumanimi? Kaisla? Miksei sitten saman tien lyhyempi nimi viralliseksi?
Kaikkia tuntemiani Merituulia kutsutaan Meriksi tai sitten Memmuksi tmv.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 10:31"]
Millä nimellä esikoista kutsutaan? Tuskin koko nimellä. Miettikää se toinen sitä silmällä pitäen. Jos nimi on joku tyhmä Kaislakerttu, mikä on kutsumanimi? Kaisla? Miksei sitten saman tien lyhyempi nimi viralliseksi?
Kaikkia tuntemiani Merituulia kutsutaan Meriksi tai sitten Memmuksi tmv.
[/quote]
Mä tunnen monta lasta, joilla on pitkä nimi ja heitä kutsutaan koko nimellä. Omilla lapsillani on lyhyet nimet ja kaikilla on lempinimenä, jota siis kaikki jatkuvasti käyttävät, paljon pidempi nimi kuin oikea nimi. Lasten oikeissa nimissä on kolme tai neljä kirjainta ja lempinimissä on kahdeksan, yhdeksän ja kymmenen kirjainta.
Mikä vika Merituulissa?
Otsikon kun luin luulin että tyytymätön tyttären nimivalintaan.
Mä en antaisi tuollaista "muka" samantyylistä, vaan reilusti erilaisen nimen, mikä kuitenkin sopii kivasti. Merituulille hyvä aisapari olisi MINTTU :)
saman tyyliset ilman muuta jos itse haluat niin. Ei väliä mitä muut ajattelee en ole kuullut että nimestä yksin ruvettas ketään kiusaamaan.
38 täsmentää:
Tarkoitan tuolla muka samantyylisellä ap:n Sinihelmiä ja Suvituulia. En edeltävän viestin Kelohonkia jne. :D
Suvipilvi
Kirsimarja
Ei ainakaan tylsästi toista -tuuli-loppuista, kun muitakin vaihtoehtoja on.