Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko te tai miehenne joutuneet rasistisen väkivallan uhriksi?

22.07.2006 |

Olisi kiinnostava tietää, kuinka yleistä rasistinen väkivalta Suomessa on. Muistan että jossain lehdessä olisi taannoin ollut juttu siitä, että rasistinen väkivalta ei olisi niin kovin yleistä. Tiedän kuitenkin itse monia tapauksia, joissa kyse on nimenomaan rasisitisesta väkivallasta.

Onko kyse siitä, että väkivallantekoja ei kirjata rasistiseksi väkivallaksi, vai siitä että ei tehdä rikosilmoituksia?

Mieheni pahoinpideltiin todella pahasti vähän aikaa sitten, hakattiin mm rikotulla pullolla päähän. Kukaan paikallaolijoista ei kutsunut poliisia tai ambulanssia paikalle. Olisi varmaan saanut vuotaa kuoliaaksi jos en itse olisi kuullut meteliä ja saapunut paikalle, kun tilanne oli jo " ohi" . Tapahtui siis ihan kotinurkilla.

Mies ei itse halua tehdä rikosilmoitusta kun vanhasta muistista on sellaisia kokemuksia, että ulkomaalaisena hän on kuitenkin syyllinen kun vastassa on suomalaisia. Vastaavia kokemuksia on myös muilla hänen tutuillaan, koetaan että oikeutta ei saa kun on syntyperältään afrikkalainen.

Onko teillä vastaavia koemuksia?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimen omaan, poliisi hoitaa aikanaan syyttämispuolen, jos on tarpeen, ei terveydenhuoltohenkilöstö. Eikä se ketään auta, jos vanhempia ei kohdella asiallisesti. Vanhemmille tietysti pitää kertoa, miksi lapselle tehdään lisätutkimuksia ja että pahoinpitelyn mahdollisuutta tutkitaan, mutta senkin voi tehdä kunnioittavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi