Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytär ilmoitti että haluaa siivoojaksi. Miten voin estää tämän??

Vierailija
11.10.2020 |

Kävi lukion ja kirjoitti C:n paperit. Ei kuullemma halua enää ikinä opiskella mitään koska on niin hankalaa. Siksi sanoi että haluaa helpon työn missä ei tarvitse käyttää päätä. On siis päättänyt hakeutua siivoojan koulutukseen.

Miten voin puhua hänelle järkeä ja estää menemästä koulutukseen? Kyllä hänen nyt kannattaisi ainakin mennä yliopistoon koska pelkään, että hänen elintaso romahtaa.

Mikä tässä tilanteessa toimii, uhkailu, lahjonta, kiristys? Pelkään tyttären tulevaisuuden puolesta ja tietysti myös hävettää kun joku kysyy mihin tyttösi meni opiskleemaan lukion jälkeen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-0/5

Vierailija
2/20 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI C:n papereilla pääse yliopistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni on nyt pilalla kun egonjatkeeni ei toteutakkaan minun unelmia vaan omiaan.

Vierailija
4/20 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa vaan porvoolaistytön ruveta siivoojaksi. Työtä on tarjolla hyvin ja tietää tekevänsä hyödyllistä työtä. Hän on vielä nuori ja voi jatkaa opintojaan jos ei pärjää siivoojana. Ja oppii että kaikille ei raha tule konetta näppäilemällä tai puhumalla.

Vierailija
5/20 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat sille demarien paikallisyhdistyksen jäsenyyden ja se on viiden vuoden sisällä vähintään Veikkauksen pääjohtaja.

Vierailija
6/20 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehota laitoshuoltajaksi. Parin tonnin peruspalkka ja vakityö, irtoaa asuntolainakin.

Vierailija
7/20 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn mitä hävettävää siivoojan ammatissa? Siivousalalla on kysyntää koulutetusta henkilöstöstä.

Itse olen siivousalalla ja antaisin lapsen tehdä omat ratkaisut oman tulevaisuuden suhteen.

Vierailija
8/20 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna siivota. Kyllä se järki päähän kasvaa, jos on kasvaakseen.

Vierailija
9/20 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomalla ettet aio lainata hänelle rahaa.

Vierailija
10/20 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole lukupäätä. Jos on ihan pää hiessä päntännyt ja kirjoittaa C niin ei silloin ole opiskelijatyyppiä ja tekee vaan omasta elämästä hélvettiä jos yrittää pakottaa itseään johonkin muottiin vain äitin mieliksi.

Vierailija
11/20 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mun tulla painaa sitä vähän. 

T. 52v hopeakettu

Vierailija
12/20 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellinen työ, jota on aina tarjolla. Mitä siinä on vikaa?

Enemmän ja varmemmin siivoojat ansaitsee kuin minä, pätkätyöllistetty akateeminen.

Vierailija
13/20 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojalla riittää töitä ja se on joissain kohteissa jopa mukavaa. Laitoshoitajan työ on vieläpä antoisaakin. Kannatan. 

Vierailija
14/20 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintaso romahtaa pitkäaikaistyöttömän. Siivoojana työllisyysnäkymät ovat hyvät jos vaan puhtia piisaa ja luonne sopii työhön.

Itse kävin yliopistoa ja totesin etten pusty valmistumaan sieltä miksikään. Niinpä aloin siivota kokopäiväisesti enkä oikein näin keski iässä osaa tuota katua jos vaihtis on se työttömyys tai pätkätyöjännyys. Mulle sopii tämä. Tottakai välillä ketuttaa mut huonomminkin vois mennä. Saattaa hyvin olla että jatkan tätä niin kauan kuin moppi pysyy kädessä. Tiedostan hyvin että rasittavampia töitäkin (minulle) on.

Vierailija
15/20 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja voi saada tuloja jopa enemmän kuin joku pätkätyöllistetty akateeminen. 

Vierailija
16/20 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertomalla ettet aio lainata hänelle rahaa.

Ei siivoojan tarvitse mitään almuja anella kun työllistyy varmasti. 

Ituhippi-akateeminen taas roikkuisi yliopistolla 15 vuotta eikä välttämättä työllisty ikinä oman alan töihin jos se on jotain hyönteistaideterapiatutkimusta.

Vierailija
17/20 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen siivooja ja olen vielä asianajan poika. Ajatella!

Vierailija
18/20 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks itse pääsin opiskelemaan Helsingin yliopistoon C:n papereilla ennen tuota uudistusta.

Vierailija
19/20 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahlil Gibran:

Teidän lapsenne eivät ole teidän lapsianne.

He ovat Elämän kaipuun tyttäriä ja poikia.

---

Antakaa heille teidän rakkautenne, mutta älkää ajatuksianne.

Sillä heillä on omat ajatuksensa.

---

... älkää yrittäkö tehdä heitä itsenne kaltaisiksi

Vierailija
20/20 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna menna vaan. Tapaa mummoa joille tyo on ollut koko elama. Liikuvat vaivaloisesti, nivet Aviva ja juttu sen mukaisia kun kemikaalihoyryja hengittaneilla on.

Suosittelen laitoshuoltoa, sairaalaa. Avartaa mukavasti :) Jo's sole tielle jaa on loytanyt paikkansa. Tai sitten jatkaa matkaa muissa merkeissa.