Haluan lapsen nimeksi Korppu, mies ei suostu ja aloitti riidan
Veljeni Leijonamieli on minulle tärkeä kirja, siitä nimivalinta. Mies haluaa perinteisemmän nimen ja saimme siitä riidan aikaiseksi. Miten te olette yrittäneet suostutella miestä keksimäänne nimeen?
Kommentit (122)
Korppu sopisi hyvin vaikka papukaijalle nimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimilaki tuossa on se, joka sinun pitäisi muuttaa. Noh, 1/5 koska uusi aihe.
Suomessa on annettu ennenkin nimeksi Korppu, että eiköhän se hyväksytä :)
Kaipailin neuvoa miehen suostutteluun, en nimen valintaan.
Ap
Suomessa ei ole yhtäkään henkilöä, jonka etunimi olisi "Korppu".
Korppu on leipä- tai pullaviipale tai halkaistu sämpylä, joka on paistamisen jälkeen kuivattu uunin miedossa lämmössä rapeaksi. Taikinasta tehdään löysää, ja siinä käytetään melko runsaasti rasvaa. Jauhoina on vehnä-, graham- tai ruisjauhoja, ja taikinasta muotoillaan pyöreitä tai tankomaisia leivonnaisia, joiden annetaan kohota ennen paistamista.
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitäisi hyväksyä sinun ehdotus,sinun pitäisi hyväksyä miehen ehdotus.
Johan on korppu.
Toivottavasti mies saa päättää ja Korppu on Johan.
Kuulostaa oudolta mutta jos oot leipuri niin ymmärrän että tykkäät nimestä.
Sopisiko Cornelius, ja siitä lempinimenä Korppu?
Missä muruseni on? Missä Korppuseni on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Jormahan sitten rimmaisi kivasti siskon nimen kanssa.
Miehen keksimät nimet on juuri tätä tasoa ja tällaista nimeä en halua lapselle.
ApEhkä kannattaisi löytää sitten nimi, jonka kumpikin voi hyväksyä. Miksi miehen pitäisi taipua hänen mielesta huonoon nimeen, jos sinäkään et ole vastaavaa valmis tekemään? Toisaalta, koita pohtia millä keinolla mies voisi saada sinut iloisena hyväksymään jonkun noista miehen keksimistä nimistä ja käytä sitten samaa taktiikkaa mieheen.
Koska minulla on hyvät perustelut ja olen lapsen äiti.
Miehen perustelu nimelle on se että se ei vaan ole Korppu, mikä on huono ja lapsellinen perustelu. Turhaa vänkäämistä. Minua ei saa hyväksymään Johania millään ilveellä.
Ap
Jos sinua ei saa hyväksymään Johania (joka on sentään ihan tavallinen nätti nimi) "millään ilveellä", niin miten luulet saavasi miehesi hyväksymään "Korpun" nimeksi?? Tuo taitaa olla yksi naurettavimmista nimistä, jonka olen koskaan kuullut. Voin kuulla sen lasten tirskunnan, kun esikoulun nimenhuudossa kysellään onko "Korppu Virtanen" paikalla. Voi luoja näitä itsekkäitä vanhempia. Ei oikeasti välitetä lapsen hyvinvoinnista, vaan ajatellaan vaan, kun MINÄ tykkään siitä nimestä. Ihme, ettet halua nimetä lastasi tosiaan vaika Persephooniksi tai Pashaksi. Hanki koira/kissa/rotta ja anna sen nimeksi korppu.
Mutta ei oo varmasti ainoa outo nimi josta kiusataan esim. en ymmärrä ollenkaan luontonimiä ihmisillä tai mitään muitakaan tarkoittavia nimiä tai sellaisia nimiä josta voi laskea leikkiä mutta kukin tyylillään....
Tietääköhän Ap että Karma is a bitch?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Jormahan sitten rimmaisi kivasti siskon nimen kanssa.
Miehen keksimät nimet on juuri tätä tasoa ja tällaista nimeä en halua lapselle.
ApEhkä kannattaisi löytää sitten nimi, jonka kumpikin voi hyväksyä. Miksi miehen pitäisi taipua hänen mielesta huonoon nimeen, jos sinäkään et ole vastaavaa valmis tekemään? Toisaalta, koita pohtia millä keinolla mies voisi saada sinut iloisena hyväksymään jonkun noista miehen keksimistä nimistä ja käytä sitten samaa taktiikkaa mieheen.
Koska minulla on hyvät perustelut ja olen lapsen äiti.
Miehen perustelu nimelle on se että se ei vaan ole Korppu, mikä on huono ja lapsellinen perustelu. Turhaa vänkäämistä. Minua ei saa hyväksymään Johania millään ilveellä.
ApJos sinua ei saa hyväksymään Johania (joka on sentään ihan tavallinen nätti nimi) "millään ilveellä", niin miten luulet saavasi miehesi hyväksymään "Korpun" nimeksi?? Tuo taitaa olla yksi naurettavimmista nimistä, jonka olen koskaan kuullut. Voin kuulla sen lasten tirskunnan, kun esikoulun nimenhuudossa kysellään onko "Korppu Virtanen" paikalla. Voi luoja näitä itsekkäitä vanhempia. Ei oikeasti välitetä lapsen hyvinvoinnista, vaan ajatellaan vaan, kun MINÄ tykkään siitä nimestä. Ihme, ettet halua nimetä lastasi tosiaan vaika Persephooniksi tai Pashaksi. Hanki koira/kissa/rotta ja anna sen nimeksi korppu.
Mun lapsen päiväkodissa on Vilkku. Ei kuulemma kukaan oo huudellu tai tirskunu.
Aika kesy valinta itse laittaisin nimeksi Killupikkelsi.
Onhan Väestörekisterikeskuksen haun mukaan Suomessa ollut homo etunimenä useammalla henkilöllä. Menisikään vielä läpi?