Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiritseekö kurahousut lapsen liikkumista ja leikkejä tai muuten?

Vierailija
04.01.2014 |

Mulla ei ole kurahousuja käyttäviä lapsia, mutta olen seurannut tutun lasten pukemista ja minusta se on tosi ahdistavan näköistä, kun lasten pitää pukea niitä kurahousuja päälleen erityisesti kun ne tulee silleen makkarankuoreksi vielä muiden ulkovaatteiden lisäksi ja vielä lisäahdistukseksi henkselit ja vielä saappaisiinkin pitää laittaa lahkeet lenkeillä kiinni. Ja jostain syystä käyttävät niitä tosi paljon, vaikka lapset jo sen ikäisiä, että ihan siististi osaavat olla. Te, joiden lapsilla on kurahousuja, niin häiritseekö ne lapsia, vai eikö ne ole niin ahdistavat kuin miltä näyttää? Vai onko ne materiaalit nykyään sellaisia, että joustaa ja ovat kuin mitkä tahansa vaatteet?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhaa/esikoulua käyneet lapset tottuvat siihen, että kurahousuja käytetään ulkoilussa.

Vierailija
2/10 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin! Kurahousut antavat paljon enemmän mahdollisuuksia rapakkoleikkeihin, kun voi temmeltää vapaasti eikä tarvitse varoa vaatteiden likaantumista eikä kastumista.

Kurahousut voivat olla myös sopivat. Ei niiden tarvitse olla tiukkoja makkarankuoria, eikä ensinkään sellaisia kankeita, paksusta muovista niin kuin ennen 1980-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 11:15"]

Päin vastoin! Kurahousut antavat paljon enemmän mahdollisuuksia rapakkoleikkeihin, kun voi temmeltää vapaasti eikä tarvitse varoa vaatteiden likaantumista eikä kastumista.

Kurahousut voivat olla myös sopivat. Ei niiden tarvitse olla tiukkoja makkarankuoria, eikä ensinkään sellaisia kankeita, paksusta muovista niin kuin ennen 1980-luvulla.

[/quote]

Mulle ainakin jäi kammo juuri tuosta 80-luvusta, kun ne oli tosiaan kankeita ja mun piti käyttää niitä vielä myöhempään kuin muiden lasten, varmaan vielä kymmenvuoitaanakin pihalla, niin kyllähän ne sekä tuntui inhottavilta päällä että nololta, kun leikkikavereilla ei ollut enää vastaavanlaisia.

Vierailija
4/10 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eivät yhtään jos ostaa tarpeeksi isot. Eikä sinne alle plussakeleillä tarvitse paksuja haalareita. Pakkasellahan niitä ei käytetä.

Vierailija
5/10 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne häiritsee, tottakai. Päiväkodissakin lapset valittavat kuravaatteista.

Meillä on ollut lapsille Elloksen ja Didriksonin fleecevuorillisia kurahaalareita sekä 2-osaisia kurapukuja. Kun on oikein kuraista, niin ei kosteussuojatut haalarit vaan mitenkään toimi.

Vierailija
6/10 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän häiritsee äitiä joka niitä yrittää vetää kuriksia hikipäässä lahkeiden yli kenkien päälle ja niitä h--tin renksuja vielä kannan taakse!

Vierailija
7/10 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko niin, että ahdistavinta on pukeminen, mutta kun ne on saatu jalkaan, niin sitten lapsestakin on kiva olla, kun voi leikkiä  vapaasti.

Vierailija
8/10 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sellaiset kumihaalarit häiritsevät lapsen liikkumista. Mutta vaihtoehdot ovat kokonaisuutena vielä huonompia.

Vierailija
9/10 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teillä lapset itse on mieltä? Siis sen ikäiset jotka osaavat järkevästi asiasta jotain sanoa, muuta kuin "ei ei ei"! :)

Vierailija
10/10 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla, 80-luvulla oltiin kuin Michelin ukkoja kun jouduttiin vetämään kurahaalarit päälle. Ja ne korkealle ulottuvat kurarukkaset - eihän ne kädessä pystynyt mitään järkevää tekemään. Meillä ei kyllä kymmenen ikäiseksi käytetty,

varmaan tokalla luokalla viimeistään loppui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä